13 دلیل اینکه چرا تهدید هوش مصنوعی را جدی بگیریم؟!





زمانیکه که هوش مصنوعی چت جی پی تی معرفی شد؛ اکثر افراد فکر می کردند که این چت بات می تواند تغییرات زیادی در دنیای هوش مصنوعی ایجاد کند. 

با وجود همه نگرانی هایی که در مورد جایگزینی هوش مصنوعی چت جی پی تی با انسان در بسیاری زمینه ها هست؛ اینکه هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را بگیرد به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، مقاله ، تولید محتوا برای سایت ها، انجام تکالیف، حل سوالات و ... که خیلی نزدیک به انسان است.

 اما ماجرا به همین جا ختم نمی شودخبرهایی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی chat GPT برخی آزمون ها را با موفقیت گذرانده است که آن را به تهدید جدی تبدیل می کند.

ظاهرا از همین ابتدا باید هوش مصنوعی چت جی پی تی را جدی بگیریم چون در مسیری هستیم که کنترل انسان توسط هوش مصنوعی به حقیقت تبدیل می شود. این در حالیست که بسیاری از موتورهای جستجو مانند بینگ، اپرا و شرکت های بزرگ در تلاش برای پیوستن به این صنعت هستند تا از قابلیت های آن به نفع خود بهره ببرند. 

ورود به این صنعت برابر با تغییر و دگرگونی در بسیاری صنایع دیگر و حتی زندگی بشر می باشد. در ادامه به برخی مثال های عینی از اینکه چگونه چت جی پی تی و هوش مصنوعی های جدید دیگر انقلابی در هوش مصنوعی ایجاد کرده اند و به سادگی از کنترل خارج می شوند می پردازیم. 

1.هوش مصنوعی چت جی پی تی و موفقیت در آزمون برنامه نویسی

اخیرا شرکت مایکروسافت در خبری اعلام کرد چت جی پی تی به قدری باهوش است که بتواند در گوگل بعنوان برنامه نویس استخدام شود. برای اثبات این ادعا چت بات جی پی تی مورد آزمون قرار گرفت و آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وب سایت PCMAGAZINE هم در ادعایی بیان کرده است که اگر چت جی پی تی به عنوان برنامه نویس در گوگل مشغول به کار شود می تواند تا سالانه 183 دلار از پرداخت دستمزد جلوگیری کند. 

کد نویسی با چت جی پی تی به این شکل است که می توانید از چت جی پی تی برای درک مفاهیم و الگوریتم ها کمک بگیرید. به طور مثال می توانید از چت بات جی پی تی سوال کنید«الگوریتم مرتب سازی سریع چگونه کار می کند؟» چت جی پی تی در پاسخ مفهوم این الگوریتم را به ساده ترین شکل ممکن توضیح می دهد.

با کمک چت جی پی تی می توانید قطعه کدهایی را تولید کنید و این فرآیند برای انجام پروژه های برنامه نویسی یا درک بهتر عملکرد یک تابع یا الگوریتم مفید خواهد بود.

به طور مثال درخواست خود را به چت جی پی تی به این شکل وارد کنید«تولید یک کد جاوا اسکریپت برای ماشین حساب ساده» در پاسخ چت جی پی تی قطعه کدی را براساس درخواست ورودی شما تولید و ارائه می کند که می توانید در پروژه خود استفاده کنید. 

تسلط چت جی پی تی در بحث برنامه نویسی به میزانی است که شما به عنوان همکار در تیم برنامه نویسی مشکلات برنامه نویسی را مطرح و با اشتراک گذری پاسخ با تیم برنامه نویسی از آنها استفاده می کنید. به طور مثال می گویید «آیا می توانی به من در بهینه کردن این قطعه کد کمک کنی؟» و قطعه کد بهینه تولید شده توسط چت جی پی تی را با تیم به اشتراک می گذارید. 

2.چت جی پی تی دستیار قاضی 

بعد از مدتی که چت جی پی تی بر سر زبان ها بود و سر و صدای زیادی به پا کرده بود حالا در اقدامی جالب یک قاضی در کلمبیا اعلام کرد که از برای تصمیم گیری و صدور حکم نهایی در مورد پرونده ای با مورد بیمه کودک اوتیسمی که آیا باید تمام هزینه های درمان او تحت پوشش بیمه باشد یا خیر؟ از چت جی پی تی استفاده کرده است. 

 همچنین با کمک چت جی پی تی از حکم های مشابه قبلی هم برای صدور حکم استفاده کرده است. چت جی پی تی در پاسخ به سوال این قاضی اینگونه عمل جواب داده است:«بله همین درست است. طبق قانون کلمبیا کودکان مبتلا به اوتیسم از پرداخته هزینه درمان معاف هستند»

با وجود انتقادهای شدیدی که بعد از این کار به قاضی کلمبیایی شد؛ اما او همچنان بر سر حرف خود هست که این هوش مصنوعی می تواند سیستم حقوقی کلمبیا را بهینه تر و به روز تر کند. 

3.چت جی پی تی فیلم نامه نویس

یکی از کارهای جالبی که چت جی پی تی موفق به انجام آن شده است کمک به فیلم نامه نویس ها برای تولید داستان طولانی، نوشتن دیالوگ برای شخصیت ها، توضیحات مربوط به لوکیشن(موقعیت مکانی) است. 

شرکت Deep Mind هم دستیار هوش مصنوعی خود با نام Dramatron که در زمینه فیلنامه نویسی به کار می رود معرفی کرده است. بر همین اساس چندین برنامه تلویزیونی به تبلیغ کاربردهای هوش مصنوعی در فیلم سازی پرداخته اند و بر این باورند که هوش مصنوعی می تواند فیلنامه را بنویسد و خود فرآیند ساخت فیلم را پیش ببرد.

4.قبولی چت جی پی تی در آزمون MBA با امتیاز بالا

در شگفتی دیگری چت جی پی تی موفق به قبولی در آزمون MBA با رتبه بالا شده است. پروفسور دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه وارتون پنسیلوانیا در توئیتی این خبر را اعلام کرد. این پروفسور در ادامه اشاره کرده است که چت بات جی پی تی موفق به پاسخ و تجزیه و تحلیل سوالات مدیریت عملیات پایه شده و قادر به توضیح در مورد سوالات نیز می باشد. 

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که فعلا هوش مصنوعی چت جی پی تی در پاسخ به سوالات پیچیده تر اشتباهاتی دارد که در آینده ای نزدیک در این زمینه پیشرفت هایی خواهد داشت اما سوالات چند گزینه ای را به درستی پاسخ می دهد. 

5.قبولی چت جی پی تی در آزمون پزشکی 

ربات چت جی پی تی که توانایی تولید پاسخ هایی شبیه به انسان را  دارد در موردی دیگر موفق به قبولی در آزمون پزشکی شده است که نگرانی ها در این زمینه که این چت بات جایگزین پزشک انسان شود را بیشتر کرده است. 

این چت بات با دستیابی به نمره بالا در آزمون پزشکی سه قسمتی (USMLE) موجب تعجب محققان شرکت آنسیبل هلث شده است. آنها معتقدند که دستیابی به این نمره قبولی در آزمون دشوار پزشکی بدون کمک انسانی، ظهور هوش مصنوعی جدید در حوزه پزشکی محسوب می شود.   

6.چت جی پی تی وکیل می شود

بعد از قبولی چت جی پی تی در امتحانات MBA و پزشکی؛ در آزمونی دیگر اساتید حقوق دانشگاه مینه سوتا چت بات جی پی تی را برای حل سوالات امتحان حقوق تست کردند. این چت بات موفق به دریافت نمره قبولی C+ شده است که برای چت بات هوش مصنوعی عملکرد موفقیت آمیزی است. 

7. روزنامه نگاری با چت جی پی تی 

روزنامه نگاری هم از هوش مصنوعی سهم خود را داشته است به طوریکه سایت CNET باکمک هوش مصنوعی اخبار دنیای فناوری را تولید می کند. البته استفاده از هوش مصنوعی در چنین حوزه ای که مبتنی بر اطلاعات دقیق می باشد از نظر عقلانی چندان پیشنهاد نمی شود.

قطعا روزنامه نگاری با هوش مصنوعی همراه با سرقت ادبی، ایرادات نگارشی و اطلاعات نادرست خواهد بود. 

بخوانید:تولید محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT

8.چت جی پی تی در عرصه صداپیشگی 

محققان در پژوهش های اخیر نشان داده اند که چت بات جی پی تی برای صنعت صداپیشگی هم کاربرد دارد؛ به طوریکه اگر دوبلورها اجازه دهند هوش مصنوعی از صدای آنها کپی می گیرد و در زمینه های مختلف استفاده می کند. 

نکته مثبت این موضوع کپی و ذخیره سازی صدای دوبلورها و قابلیت استفاده چندباره از آنها در پروژه های مختلف است. اما نکته منفی هم دارد که منجر به بیکاری نیروی کار انسانی در زمینه صداپیشگی می شود و حتی به نوعی می توان اسم آن را سوء استفاده گذاشت. 

9.جاسوسی با چت جی پی تی 

ترکیب هوش مصنوعی با سیستم های امنیتی – نظارتی آن را تبدیل به سیستم جاسوسی هوشمندی می کند که خبر از آینده ای تهدید آمیز و خوفناکی دارد. با اینکه چندان از معرفی چت بات چی پی تی نگذشته است وب سایت وایرد در گزارشی اعلام کرد که دولت روسیه قصد استفاده از هوش مصنوعی در دوربین های امنیتی خود دارد که همه افراد در شهرها را تحت کنترل قرار دهند. 

10.چت جی پی تی و کنترل بازار سهام

ورود هوش مصنوعی به صنعت موجب شد بورس هم از این بازار داغ بی بهره نماند. بازار بورس به هر کسب و کاری که با سیستم هوش مصنوعی ارتباط دارند علاقه نشان میدهد و سهام این شرکت ها رشد زیادی خواهد داشت.   

11.نفوذ چت جی پی تی به دنیای پژوهش 

استفاده آسان و در دسترس بودن چت جی پی تی موجب شده پژوهشگران برای نوشتن مقالات، خلاصه کردن متن، تولید محتوا و ... از آن استفاده کنند. هوش مصنوعی چت جی پی تی تا حدی رشد می کند که مانند یک محقق عمل و روش تحقیق را متحول کند. با این امکان که نوآوری ها را سرعت ببخشد، نوشتن متن را روانتر و زمان نشر آن را کوتاهتر کند. 

همان طور که پیش از این هم گفته شد امکان اینکه اطلاعات نادرست بدهد یا حقایق علمی را منحرف کند هم وجود دارد، پس در استفاده از آن باید به پیامدهای آن هم دقت شود. 

بخوانید:زندگی در عصر هوش مصنوعی- بینگ با هوش مصنوعی Prometheus

12.چت جی پی تی مدیرعامل می شود!

برای اولین بار در دنیا ربات چت جی پی تی مدیریت یک شرکت در آمریکا را بعهده گرفت. شرکت بازاریابی دیجیتال در ایالت متحده دو کارآموز به نام های «آیکو و آیدن» را که ربات هوش مصنوعی هستند استخدام کرده است که اولین کارآموزان هوش مصنوعی در دنیا بشمار می روند.

در حال حاضر هم یک شرکت هندی تصمیم دارد ربات چت جی پی تی را در سمت مدیرعامل خود معرفی کند که بر فعالیت های روزانه شرکت نظارت می کند.

بخوانیدچت جی پی تی یا بارد؟ گوگل با هوش مصنوعی بارد وارد صحنه رقابت شد!

           چت جی پی تی(Chat GPT) چیست؟ شگفتی در نسل جدید هوش مصنوعی

سخن پایانی 

در حالی که هوش مصنوعی چت جی پی تی در دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و تحولات عظیمی در کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. از زمان معرفی چت جی پی تی تاکنون برای کاربردهای گوناگون مثل مقاله نویسی، تولید محتوا ، نوشتن ایمیل، کدنویسی و... استفاده شده است. 

چت جی پی تی پیامدهای مخربی از جمله اطلاعات نادرست، سرقت ادبی و ... را دارد که موجب نگرانی در بین بسیاری از افراد از جمله نویسندگان، معلمان، برنامه نویسان شده است.  البته شرکت مایکروسافت نسبت به پیشرفت های روز افزون این بات هوش مصنوعی بسیار خوش بین است. 

ما نیز در این مقاله از ریچتک از ظهور چت جی پی تی بعنوان تهدیدی برای انسان در زمینه های مختلف صحبت کردیم. نظر شما درباره این چت بات هوش مصنوعی چیست؟ آیا باید تهدید هوش مصنوعی را جدی گرفت؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.  

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 75 میانگین: 150]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید