سلام! امروز با یک مقاله پر نکته و بر اهمیت در وب سایت تخصصی ریچتک، درکنار شما هستیم. در ادامه، با ما همراه باشید تا مطالب مفیدی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مزایای باورنکردنی که می تواند در پی داشته باشد، با یکدیگر مطالعه کنیم.
در گذشته بیشتر تبلیغات به صورت سنتی در جریان بوده و به همین جهت، کسب و کارهایی که به صورت سنتی اداره می شدند تنها درحالتی می توانستند پیشرفت کنند که اسمشان بر سر زبان ها افتاده باشد و به شهرت رسیده باشند.
حالا تکلیف مغازه های کوچک و نوپایی که به تازگی مشغول به کار شده اند چه می شد؟ متاسفانه ممکن بود که به خاطر نداشتن شهرت و مشتری کافی، ورشکست شده و کار و کاسبی را به طور کلی رها کنند!
اما در این دوره که در حال حاضر در آن قرار داریم، همه چیز با تکنولوژی و علم پیش می رود؛ اکثر کسب و کارهایی که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند، معمولا به طریقی با فضای مجازی سر و کار دارند و در فکر درآمدزایی از این طریق می باشند.
مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، تبلیغات آنلاین و رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو و... کارهایی است که صاحبان مشاغل و کسب و کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند.
شما به کمک دیجیتال مارکتینگ می توانید کسب و کار کوچک و نوپای خود را رونق ببخشید و به درآمدهای خوبی در زمینه کاریتان برسید.
قبل از اینکه به مزایای فوق العاده ای که دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در پی دارد اشاره کنیم، قصد داریم تا به انواع تبلیغات دیجتال بپردازیم تا بتوانیم به جامعیت هرچه بیشتر این مقاله بیفزاییم.
انواع تبلیغات دیجیتال به چه صورتی است؟
برای اینکه بتوانید یک تبلیغ موفق داشته باشید، باید از تبلیغات دیجیتال به بهترین شکل استفاده کنید. تبلیغات دیجیتال به چند دسته تقسیم می شوند که تعدادی از آنها به شرح زیر است.
سرچ و جستجو
اکثر افراد معمولا زمانی که قصد خرید محصول و یا دریافت خدمت خاصی را دارند، به موتورهای جستج از قبیل یاهو، گوگل، بینگ و... مراجعه می کنند و موضوع مورد نظرشان را در آن سرچ می کنند.
زمانی که شما بتوانید تبلیغات موفقی را مثلا در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، کاربران با وب سایت شما برخورد می کنند و از این طریق از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند.
شبکه های اجتماعی پرطرفدار
شبکه های اجتماعی مختلفی از قبیل، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و... وجود دارد که شما می توانید به طرق مختلف در آن به تولید محتوا و بازاریابی بپردازید و از شرایط موجود و بازار خوبی که توسط کاربران برای فعالیت مشاغل ایجاد شده بهترین استفاده را نمایید.
تبلیغات ویدئویی
تبلیغاتی که به صورت ویدئو انجام شود، تاثیر بسیار بالایی را بر مخاطبان شما خواهد گذاشت. سعی کنید که تبلیغات ویدئویی را به حرفه ای ترین شکل انجام دهید و در آن از تصاویر و کلیپ های جذاب و مخاطب پسند استفاده کنید تا اثرگذاری بیشتر و بهتری را بر روی کاربران بگذارید.
- ایمیل مارکتینگ
- همکاری با اینفلوئنسرها
- روابط عمومی آنلاین
- بازاریابی درونگرا
- و... .
مزایای فوق العاده دیجیتال مارکتینگ
پس از مواردی که لازم دیدیم در ابتدای مطلب به آن ها اشاره کنیم، بهتر است به موضوع اصلی مقاله یعنی مزایایی که دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها رقم می زند بپردازیم.
بازگشت سرمایه به جیب صاحب برند!
یکی از فوق العاده ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، برگشتن سرمایه به صاحب کسب و کار است.
به این معنا که زمانی که شما روی تبلیغات آنلاین سرمایه گذاری می کنید، سرمایه و هزینه ای که پرداخت کرده اید به شما بر خواهد گشت. بسیاری از مواقع، مبلغی که به شما برمی گردد چندین برابر هزینه ای که کرده اید خواهد بود.
افزایش اعتبار برند
از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ، بالا رفتن اعتبار برند و سازمان شماست. زمانی که شما از طریق تبلیغات آنلاین به شهرت و محبوبیت برسید و از طریق این تبلیغات مستمر و موثر، به کاربران نشان دهید که هدفتان از راه اندازی کسب و کار و سازمان خود چیست و اینکه قصد دارید چه نیازهایی از مخاطبینتان را برطرف کنید، همه این مسائل به افزایش اعتبار برند شما کمک خواهد کرد.
بالا رفتن اعتبار برند شما یعنی موفقیت سازمان و کسب و کار شما.
دستیابی به تعداد مخاطبین بالا
همانطور که می دانید، کسب و کارهی سنتی، بازار کار کوچک تری دارند چرا که محدوده جغرافیایی آن ها بزرگ نبوده و تعداد مشتریان کمتری را شامل می شود.
اما دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا بدون وجود محدودیت، به تعداد کاربران و مخاطبین بسیار بالایی دسترسی داشته باشید و به طبع درآمدهای بزرگتری را نسبت به کسب و کارهای سنتی از آن خود نمایید.
مانیتورینگ و کنترل اقدامات
زمانی که شما قصد تبلیغات و بازاریابی موثر را برای کسب و کار و سازمان خود دارید، مطمئنا دوست دارید که همه چیز بدون مشکل و درست پیش برود.
نکته مثبت و یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ، همین مانیتورینگ و کنترل تلاش ها و اقدامات تبلیغاتی شماست.
به این معنا که دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا عواملی نظیر کامنت و نظرات کاربران، لایک ها و دیس لایک ها، اشتراک گذاری و... را به صورت واضح و کلی بررسی نمایید و دریابید که در چه سطحی از پیشرفت و یا پسرفت کاری هستید.
کلام پایانی
امیدواریم که از این مطلب کاربردی در وب سایت ریچتک، بهره کافی را برده باشید و از آن در راستای پیشرفت شغلی خود بهره ببرید.
مجموعه ریچتک، با طراحی وب سایت های اختصاصی و منحصر به فرد، زیر نظر متخصصان این تیم، به شما کمک می کنند تا در زمینه دیجیتال مارکتینگ بهتر و حرفه ای تر عمل کنید.