ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازار یابی مقرون به صرفه و مستقیم است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل باشید و محصولات و خدامت خود را با آنها به اشتراک بگذارید.
ایمیل مارکتینگ مدرن از ارسال پیام به صورت انبوه فاصله گرفته و رو به ارسال پیام هدفمند آورده است. ممکن است این کار وقت گیر به نظر برسد، اما اتوماسیون بازاریابی بیشتر کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد.
در درازمدت، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی که به خوبی طراحی شده باشد، نه تنها باعث فروش می شود، بلکه به ایجاد جامعه ای در اطراف برند شما کمک می کند.
انواع ایمیل مارکتینگ
ایمیل های تبلیغاتی ( promotional emailes )
کمپین های بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، انتشار محصولات جدید، محتوای دروازه ای مانند کتاب های الکترونیکی و وبینارها و در کل برند شما استفاده می شود. یک کمپین می تواند شامل 3 تا 10 ایمیل باشد که طی چند روز یا چند هفته ارسال می شود.
ایمیل های تبلیغاتی یک فراخوان برای اقدام واضح دارند - به اختصار CTA نشان دهنده اقدام خاصی است که می خواهید خواننده انجام دهد، چه بازدید از یک صفحه در وب سایت شما یا استفاده از یک کوپن برای خرید.
ریتم فروش و بازاریابی کسب و کار شما معمولاً تعیین می کند که چند بار این نوع ایمیل بازاریابی را ارسال می کنید. در دورههای حیاتی مانند جمعه سیاه، ممکن است چندین ایمیل تبلیغاتی در یک دوره ۲۴ ساعته ارسال کنید. در دوره های کندتر در تقویم بازاریابی، ممکن است چند هفته بین کمپین های تبلیغاتی شما فاصله بیفتد.
ایمیل های اطلاعاتی ) information emailes )
خبرنامه
یک خبرنامه همانطور که از نامش پیداست، اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد به نقاط عطف جدید رسیدهاید، قابلیتهای محصول جدید، یا دارای محتوای ارزشمند. خبرنامههایی که در فواصل زمانی منظم ارسال میشوند - هفتگی، دو هفتهای، ماهانه - به حفظ نقاط تماس ثابت با مشترکین ایمیل شما کمک میکنند.
اما آیا میدانستید که خبرنامهها نباید فقط درباره اخبار باشند؟ همانطور که آن هندلی، متخصص ایمیل می گوید، روی جنبه نامه تمرکز کنید. تصور کنید در حال نوشتن نامه ای تک به تک برای مشترکین خود در مورد چیزی هستید که مورد علاقه آنهاست.
به زبان ساده، خبرنامه فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن بینش، افکار، نکات - هر چیزی که بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما به ارمغان می آورد.
اطلاعیه ها
ایمیل راهی عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان از اطلاعیه های شرکت، عرضه محصولات جدید، تغییرات در خدمات و غیره است.
اغلب اوقات، ایمیل کانالی است که برای پیامهای مهم مورد استفاده قرار میگیرد. اگر مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، تاخیر در حمل و نقل یا قطعی در سیستم/نرم افزار شما، به روز رسانی مخاطبین خود از طریق ایمیل بهترین راه برای حفظ ارتباط است.
ایمیل های تعامل مجدد (Re-engagement emails )
یکی دیگر از انواع مهم ایمیل بازاریابی، ایمیل تعامل مجدد است. همانطور که از نام آن پیداست، ایمیل های تعامل مجدد به مشتریان یا مشترکینی که اخیراً فعال نبوده اند، کمک می کند.
چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟
ایمیل یک فناوری جدید نیست. در واقع، یکی از اولین ابزارهای ارتباط دیجیتال بود که در سال 1971 وارد شد. اما در 50 سالگی، ایمیل مارکتینگ امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
ممکن است فکر کنید، آیا مردم واقعاً هنوز از ایمیل استفاده می کنند؟
آیا امروزه بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی موثر تر نیست؟ درسته که رسانه های اجتماعی یک کانال مهم برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند اما ایمیل مارکتینگ مزایای خاص خود را دارد.
اول، کمپین های بازاریابی ایمیلی را می توان به میزان بیشتری نسبت به کمپین های موجود در رسانه های اجتماعی شخصی سازی کرد.
در مرحله بعد، هزینه ها به طور قابل توجهی کمتر از سایر کانال ها است، به ویژه با توجه به دسترسی و نرخ تبدیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی. این موضوع ایمیل مارکتینگ را برای مشاغل کوچک بسیار ایده آل می کند.
در نهایت، چیزی که ایمیل مارکتینگ را بسیار قدرتمند و پرسود می کند این است که به شما امکان دسترسی مستقیم و فردی به صندوق ورودی مخاطبانتان را می دهد.
با توجه به ارقام، نداشتن استراتژی ایمیل مارکتینگ به معنای از دست دادن فرصت های فروش و فرصت ایجاد روابط پایدار با مشتری است.
مزایای ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا به سه هدف کلیدی دست یابید:
1. Conversions ( نرخ تبدیل )
راه اندازی فروش یا تبلیغات؟ برای افزایش فروش، می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای مشترکین خود ارسال کنید.علاوه بر این، سعی کنید از این تکنیک های ایمیل مارکتینگ برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید:
. یکی از راه ها برای جذب کاربر ارسال پیام های تبریک تولد، خوش آمد گویی به کاربر و ارسال پیشنهادات ویژه می باشد.
. ایمیلهای سبد خرید رها شده: هر زمان که یک بازدیدکننده کالایی را به سبد خرید خود اضافه میکند اما آن را بررسی نمیکند فعال میشود.
2. آکاهی از برند
چیزی که در مورد ایمیل عالی است این است که به شما امکان می دهد مستقیماً با شخصی ارتباط برقرار کنید. این ارتباط یک به یک در بهترین حالت است. و مردم این روزها فقط به کسی اجازه ورود به صندوق پستی خود را نمی دهند. این فضایی است که برای برندها و نشریات مورد علاقه در نظر گرفته شده است.
نمایش در صندوق ورودی ایمیل شخصی به برند شما کمک می کند تا در ذهن مشترکین به روز بماند. یک ایمیل بازاریابی شخصی تاثیرگذارتر از یک پست رسانه اجتماعی است که در آن نمی توانید مطمئن باشید که آیا کسی واقعاً پیام شما را دیده است یا خیر.
یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی، مقیاس پذیری آن است. این بدان معناست که ایمیل ها می توانند برای تعداد زیادی از گیرندگان ارسال شوند و در عین حال مقرون به صرفه باشند (در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی).
3. وفاداری مشتری
با ایمیل مارکتینگ شما می توانید مشتریان خود را وفادار نگه دارید شما با این شیوه کاربران خود را از محصولات یا خدماتی که مورد علاقه آن هاست خبردار می کنید.
نحوه انجام ایمیل مارکتینگ
ارائه دهنده خدمات ایمیل نرم افزاری است که کمپین های ایمیل مارکتینگ را ارسال و مدیریت می کند.
ارسال ایمیل به صورت انبوه امکان پذیر است اما باید مراقب باشید چرا که این احتمال وجود دارد که اسپم شوید.
ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) مانند Gmail، Outlook، Yahoo و غیره برای استفاده شخصی طراحی شده اند - نه برای انفجار ایمیل. اگرچه استفاده از آنها رایگان است، اما فرستنده ایمیل انبوه رایگان نیستند. بنابراین هنگامی که یک ایمیل انبوه از یک ISP ارسال می شود، به راحتی توسط فیلترهای هرزنامه پرچم گذاری می شود و حساب شما می تواند برای فعالیت مشکوک غیرفعال شود.
اگر می خواهید از همان روز اول خود را برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی آماده کنید، یک سرویس ایمیل مارکتینگ اختصاصی برای خود تهیه کنید.
چطور ارائه دهنده خدمات ایمیل را انتخاب کنیم
با وجود صدها ESP در بازار، سخت است که بدانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.
برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از Sendinblue، Mailchimp، Constant Contact، Convertkit، Mailjet، Mailerlite و HubSpot.
اما کاربران داخل ابران برای استفاده از این سایت ها هزینه های زیادی را باید متحل شوند یا اینکه شرکت ارائه دهنده کشور ما رو تحریم کرده.
سایت های ایرانی که خدمات ایمیل مارکتینگ را انجام می دهند:
. نجوا
. اینباکس
. پاکت
. میل تاز
. میل چی
. آونگ میل
هزینه ایمیل مارکتینگ چقدر است؟
هزینه های بازاریابی ایمیلی بسته به اندازه لیست ایمیل شما، تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید، سطح پشتیبانی مورد نیاز و مشخصات فنی که به دنبال آن هستید بستگی دارد.
معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ تا سقف به عنوان مثال 2000 ایمیل اول را رایگان به کاربران هدیه می دهند مانند سایت نجوا و سپس هزینه ای را بسته به نوع سرویس خریداری شده در نظر میگیرند.
هزینه ایمیل ها معمولا بین 40 ریال تا 60 ریال برای هر ایمیل است.
نحوه تعریف استرتژی ایمیل مارکتینگ
برای تعریف استراتژی ایمیل مارکتینگ، به این فکر کنید که می خواهید با اولین کمپین خود به چه چیزی برسید. اهداف شما می توانند خاص یا گسترده باشند - تا زمانی که با کسب و کار و مخاطبان شما مطابقت داشته باشند. در هر صورت، داشتن یک هدف واضح و قابل اندازهگیری، ایجاد محتوای ایمیل شما را آسانتر میکند.
در این مقاله از ریچتک سعی شد که شما را با ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم لطفا نظراتتون را با ما در بخش نظرات در میون بگذارید.