زندگی در عصر هوش مصنوعی- بینگ با هوش مصنوعی Prometheus





از زمان معرفی چت جی پی تی تا کنون تغییرات زیادی در هوش مصنوعی اتفاق افتاده است. کاربران کارهای زیادی با چت جی پی تی انجام داده و با تحولاتی که این هوش مصنوعی جدید در زندگی بشر ایجاد می کند آشنا شده اند. 

مایکروسافت در طول فعالیتش همانند بسیاری از شرکت های رقیب در بسیاری زمینه ها موفق بوده و البته در برخی هم ناموفق بوده است. در حال حاضر هم مایکروسافت با نسخه جدید بینگ با هوش مصنوعی مدل Prometheus پا به این عرصه گذاشته است. سوالی که این روزها بسیاری در پی جواب به آن هستند؛ آیا نسخه جدید بینگ توانایی رقابت با موتور جستجوی گوگل را دارد؟

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی در محصولات آفیس از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد. به نظر می رسد مدل جدید پرومتئوس مایکروسافت با قابلیت هایی بیشتر از ChatGPT باشد. 

ویژگی‌های نسخه جدید بینگ مایکروسافت

نسخه جدید بینگ در بخش های مختلف تغییراتی داشته است. بینگ جدید از نسل مدل زبانی شرکت openAI با نام GPT-3  که برای بهینه سازی جستجوهای متنی طراحی شده اند و در مقابل چت جی پی تی حرف های زیادی برای گفتن دارد. مدل جدید پرومتئوس مایکروسافت به تازگی در نسخه جدید بینگ استفاده می شود.
 مدل جدید پرومتئوس با نمایش نتایج دقیق تر و مرتبط تر با بهبود هسته مرکزی ایندکس های جستجو جهشی بزرگ در جستجو و تولید محتوا برای بینگ است. 

نسخه جدید بینگ مایکروسافت

در مراسمی که مایکروسافت برای معرفی  هوش مصنوعی مدل Prometheus برگزار کرد بیان شد رابط کاربری بینگ تغییرات زیادی داشته است. یکی از ویژگی های این رابط کاربری امکان جستجو تا 1000کاراکتر  می باشد که براحتی مکالمه بین انسان و هوش مصنوعی را فراهم آورده است. البته گفته شده است که نتایج جستجو همچنان در جای خود باقی هستند وکاربران به آن دسترسی دارند با این تفاوت که چت بات جدید بینگ هم در سمت راست به کاربران نمایش داده می شود. 

در بینگ جدید مثل چت جی پی تی کاربران سوالاتی را از موتور جستجو می پرسند و جواب دریافت می کنند. نکته ای که می توان به آن اشاره کرد امکان ترجمه نوشته ها تا 100زبان زنده دنیا فراهم شده است. در حال حاضر نسخه جدید بینگ در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است و مابقی افراد باید نام خود را در لیست انتظار ثبت کنند.

نتایج جستجویی که بینگ جدید نشان می دهد تا چه حد درست است ؟

سوالات پیش آمده نشان می دهد که دقت موتور جستجوی بینگ در حد اطلاعات موجود در اینترنت است. پس بهتر است طبق توصیه مایکروسافت پاسخ های دریافتی از نسخه جدید بینگ را مجددا مورد بررسی قرار دهید. همچنین مایکروسافت نتایج چت بات بینگ را در کنار نتایج سرچ قدیمی نشان می دهد و کاربران به هر دوی آنها دسترسی دارند.  

نسخه جدید بینگ مایکروسافت دقیقا یک روز بعد از معرفی هوش مصنوعی جدیدگوگل به نام BARDمعرفی شد. این نشان از رقابت کم سابقه و جذاب دو شرکت در عصر هوش مصنوعی هست که نتیجه آن می تواند روی نحوه جستجوی کاربران در سراسر دنیا موثر باشد. 

بخوانید: چت جی پی تی یا بارد؟ گوگل با هوش مصنوعی بارد وارد صحنه رقابت شد!

 

موتورجیتجوی بینگ جدید

هوش مصنوعی مدل Prometheus در سرویس های مختلف مایکروسافت

مایکروسافت پس از ارائه هوش مصنوعی مدل Prometheus اکنون در حال شروع ارائه نسخه جدید آفیس مجهز به هوش مصنوعی است. قرار است هوش مصنوعی پرومتئوس در نرم افزارهای word، powerpoint، outlook پیاده سازی شود. 

به طور مثال در اوت لوک برای بهتر شدن نتایج جستجو ویژگی پیشنهاد پاسخ به ایمیل ها و ادغام ورد برای نوشتن متن آزمایش می شود. همینطور مایکروسافت در هوش مصنوعی جدید خود اقدام به بهبود نوشتن کاربران در ورد می کند. 

شرکت مایکروسافت روی روش هایی برای تولید نمودار و گرافیک در پاورپوینت کار می کند. بینگ حتی می تواند جدول و نمودارهایی برای استفاده در اکسل ایجاد کند. 

این شرکت همچنین هوش مصنوعی   Microsoft Viva Sale را معرفی کرد که از سرویس gpt برای ساخت ایمیل فروش استفاده می کند که تا حدودی شبیه به ویژگی های مد نظر مایکروسافت برای اوت لوک می باشد. 

روز چهارشنبه 8 مارس گوگل طی مراسمی از هوش مصنوعی Bard رونمایی کرد که برای رقابت با چت جی پی تی پا به  عرصه گذاشت، اما در همان ابتدا با اشتباهی که در پاسخ به سوال کاربر داشت با ضرر 100 میلیارد دلاری به کمپانی گوگل ارزش سهام این شرکت را کاهش داد.

ویژگی های جدید مرورگر اج مایکروسافت 

مایکروسافت در کنار افزودن ویژگی های جدید به مرورگر بینگ؛ مرورگر اج را هم به روز کرده است. این مرورگر در رابط کاربری جدید fluent uI را استفاده کرده است. سایدبار در نوار کناری اضافه شده که اجازه دسترسی مستقیم به چت بات مایکروسافت را فراهم می کند.

از دیگر قابلیت هایی که این هوش مصنوعی اضافه کرده این است که می توانید با محتوای هر صفحه ای که جستجو می کنید تعامل داشته باشید.  

هوش مصنوعی مدل prometheus در سرویس های مختلف مایکروسافت

سرنوشت موتورهای جستجو با هوش مصنوعی

سوالی که مطرح می شود این است که آیا بات هوش مصنوعی جایگزین مناسبی برای الگوریتم جستجوی فعلی هست؟ مورد بعدی اینکه بات های هوش مصنوعی ممکن است گاهی اوقات اطلاعات نادرست بدهند؛ از زمان ارائه chatgpt تاکنون مواردی از اشتباه بات هوش مصنوعی وجود داشته. 

بیشتر بخوانید:

تولید محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT

چت جی پی تی(Chat GPT) چیست؟ شگفتی در نسل جدید هوش مصنوعی

در مراسم معرفی هوش مصنوعی جدید گوگل بارد هم پاسخ اشتباه به سوالی که پرسیده شده بود بازتاب گسترده ای داشت.  این مورد به عنوان یک مسئله بزرگ برای بات های هوش مصنوعی به شمار می رود با اینکه گوگل سال های طولانی است که برای جستجوهای متنی، خلاصه سازی متون از هوش مصنوعی استفاده می کند. 

مواردی که گفته شد بخش کوچکی از مشکلاتی است که کمپانی های بزرگ گوگل و مایکروسافت با آنها مواجه هستند. تا به اینجا رقابت شرکت ها بر سر مطرح کردن هوش مصنوعی خود و رونمایی آن بوده است. اما باید دید درآینده این شرکت ها برای باقی ماندن در میدان رقابت چه قابلیت ها و ویژگی هایی به چت بات های خود اضافه خواهند کرد!

سخن پایانی 

مایکروسافت برای رقابت با گوگل؛ در نظر دارد هوش مصنوعی را در سرویس های مختلف خود اضافه کند. بینگ جدید را هم در راستای همین هدف رونمایی کردند. 
در حال حاضر موتور جستجوی بینگ جدید مثل ChatGPT سوالاتی که پرسیده می شود را جواب می دهد و فعلا نسخه جدید بینگ در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است؛ مابقی افراد باید نام خود را در لیست انتظار ثبت کنند.

در این مقاله از ریچتک درمورد نسخه جدید بینگ با هوش مصنوعی پرومتئوس صحبت کردیم.  باید منتظر ماند تا ببینیم در آینده چه ویژگی های جدیدی به این هوش مصنوعی اضافه خواهد شد و مایکروسافت در دنیای هوش مصنوعی تا کجا موفق می شود. 
 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1452 میانگین: 700]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید