6 نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی خلاقانه که باید بشناسید





کمپین تبلیغاتی در جهت رساندن پیام تبلیغاتی خاص به مخاطبان در محدوده زمانی مشخص  تهیه می شود. داشتن استراتژی مناسب برای کمپین تبلیغاتی مهم ترین قدم برای موفقیت در این عرصه است.

کمپین های تبلیغاتی اصولا به گونه ای طراحی می شوند که با تاثیر بر روی احساسات مخاطبان آنها را جذب و ترغیب به دنبال کردن برند خود می کنند. وقتی مخاطب با احساسات خود جذب برند شما می شود این یک گام بلند برای شما خواهد بود که نسبت به رقبای خود در این رقابت برنده باشید. 

با ساخت یک کمپین تبلیغاتی شعار و برند شما تا مدت ها بر سر زبان ها و ذهن مشتریان خواهد بود. با توجه به اینکه بخش زیادی از زمان عموم افراد در بستر مجازی می گذرد و افراد همیشه آنلاین هستند می توانید از این موقعیت برای معرفی برند خود از طریق کمپین تبلیغاتی اقدام کنید.

ویژگی های کمپین های تبلیغاتی موفق

کمپین های تبلیغاتی موفق هستند که براساس تحلیل نتایج بازار کسب و کار ایجاد شده باشند. با تحلیل بازار و رقبا می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. با شناخت مخاطب خواسته ها و نیازهای آنها را تعیین و متوجه می شوید که مخاطب بدنبال چیست؟ چطور می توان توجه مخاطب را جلب کرد و در نهایت رضایت او را بدست آورد.

هر کمپین تبلیغاتی نیز اهداف مشخص خود را دارد. در راستای اهداف تعیین شده برای مخاطب تبلیغات را ارائه می دهید. به فرض مثال کمپینی که برای فروش محصول تهیه شده است را برای معرفی و آگاهی از برند و محصولات استفاده نمی کنیم. 

بیشتربخوانید: کمپین تبلیغاتی دیجیتال چیست؟ ۵ راز موفقیت کمپین تبلیغاتی

نمونه کمپین تبلیغاتی pdf

کمپین تبلیغاتی همیشه به صورت ویدئو یا تیزر تبلیغاتی نیست، گاهی اوقات هم می تواند به صورت نمونه کمپین تبلیغاتی pdf باشد. کمپین تبلیغاتی pdf  به شکل یک طرح از پیش آماده شده است که با مطالعه آن به موضوع کمپین پی می بریم. اهداف جزء به جزء در آن مشخص شده است. 

خدمات قابل ارائه در قالب کمپین ارائه می شود. شعار تبلیغاتی کمپین را داریم و سایت ها، رسانه های اجتماعی پیشنهادی و ایده های تبلیغاتی مشخص می شود. در نمونه کمپین تبلیغاتی pdf به بررسی و تحلیل رقبا پرداخته می شود و براساس معیارهای مختلف زمانبندی برای تبلیغات تعیین می شود. براساس اهداف کمپین تبلیغاتی، مدت زمان تبلیغات، سهم هزینه برای تبلیغات در رسانه ها بودجه لازم برای تبلیغات برآورد می شود. 

در بخش بعدی نمونه  طراحی کمپین تبلیغاتی ایرانی و خارجی و کمپین های تبلیغاتی خلاقانه را با هم بررسی می کنیم.

نمونه کمپین تبلیغاتی ایرانی 

در این بخش نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی ایرانی بررسی و معرفی شده است.

  • کمپین تبلیغاتی اسنوا

برند اسنوا که در چند سال اخیر در بازار محصولات خانگی ایرانی رو به رشد پیش رفته است. در یکی از تبلیغات خود با شعار تبلیغاتی تحت عنوان«فقط یک ایرونی میدونه » که از صدا و سیما یا شبکه های اجتماعی با بازی محسن کیایی بعنوان سفیر این برند پخش شد.  

این کمپین تبلیغاتی با یک شعار تبلیغاتی مشترک به معرفی محصولات خود از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز  و ... پرداخت. اگر از دید مخاطب به این شعار نگاه کنیم اسنوا به عنوان یک محصول ایرانی بدنبال نشان دادن کیفیت محصولات خود در مقایسه با رقبای خارجی می باشد و همینطور نیازهای مشتریان را از لحاظ طراحی و کارامد بودن محصول در نظر گرفته است. 

در چند سال اخیر هم اسنوا بعنوان یک برند ایرانی ثابت کرده است قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد و توانسته محصولات با کیفیت و با طراحی جدید به بازار عرضه کند.

  • کمپین تبلیغاتی چای طبیعت

چای طبیعت هم در کمپین تبلیغاتی خود یک خانواده ایرانی را نشان می دهد که بعد از چندین بار خرید محصولات و شرکت در قرعه کشی طبیعت ، در قرعه کشی محصولات طبیعت برنده شده اند. از این طریق بیننده را ترغیب به خرید محصولات خود می کند. شعار کمپین تبلیغاتی هم این است که با این همه جایزه طبیعتا برنده ای. با وعده های جذاب از جمله هر هفته 50میلیون تومان کمک هزینه خرید خودرو؛ 500 خانواده به تعداد اعضاء، برنده هزاران ربع سکه هم بیننده را تشویق می کند که محصولات را بخرد. 

  • کمپین تبلیغاتی شامپو پرژک

گروه محصولات پرژک با شعار «به طبیعت سلامی دوباره باید کرد» کمپین تبلیغاتی خود را نمایش می دهد. در این کمپین تبلیغاتی یک خانواده (زن و مرد) را نشان می دهد که قصد سفر به ترکیه دارند اما فراموش می کنند شامپو پرژک را برای استفاده روزانه بردارند. 

در ترکیه همه فروشگاه ها را به دنبال تهیه شامپو پرژک جستجو و فکر نمی کنند که پیدا کنند اما در کمال تعجب این محصول را در یکی از فروشگاه ها پیدا می کنند. سوالی که برای بیننده مطرح می شود جالبه مگه تو ترکیه هم شامپو پرژک پیدا میشه؟! 

در ادامه کمپین تبلیغاتی جواب می دهند بله چون همه جای دنیا طبیعی بودن شامپو مهمه و پیام این کمپین تبلیغاتی طبیعی بودن شامپوهای پرژک است که موجب جلب توجه مخاطب می شود. 

کمپین های تبلیغاتی خلاقانه 

کمپین تبلیغاتی خلاقانه به تبلیغی گفته می شود با استفاده از تکنیک های به روز و هوشمندانه  با بهره گرفتن از تیم طراحی متخصص کمپین تبلیغاتی را طراحی و اجرا کنند. 

کمپین تبلیغاتی خلاقانه می تواند داستان محور باشد. مثلا برندی برای تبلیغ خود داستان شکل گیری خود را تبلیغ کند. یا داستان وارد شدن اعضا را به آن تیم برای مخاطبان به اشتراک بگذارند.  

کمپین تبلیغاتی خلاق از نظر مدت زمان باید در کم ترین زمان بیشترین تاثیر را روی بیننده بگذارد. معمولا تا 10ثانیه اول پیام خود را به مخاطب منتقل می کند. موضوعی که می خواهید محور اصلی کمپین تبلیغاتی شما باشد هم مهم است هر موضوعی توجه بیننده را جلب نمی کند. 

کمپین تبلیغاتی خلاق باید در ذهن مخاطب ثبت و ماندگار شود. کمپین تبلیغاتی باید به گونه ای  باشد که احساسات بیننده را تحریک و او را تشویق به خرید محصول و خدمات کند. بصورت غیر مستقیم محصول و خدمات را به مخاطب معرفی کند. 

نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی خلاقانه ایرانی 

  • کمپین تبلیغاتی دیجی کالا

سایت دیجی کالا هم که یکی از فروشگاه های اینترنتی موفق در ایران هست. در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود به مناسبت روز پدر با شعارهایی جذاب به سراغ مشتریان آمده است. شعارها همه با کلمه مشترک «برای بابا»شروع می شود. 

با شعار برای تیپ بابا به تبلیغ انواع پوشاک؛ برای استایل بابا به تبلیغ انواع ساعت؛ برای رخ بابا به تبلیغ انواع لوازم بهداشتی و اصلاح صورت؛ برای استیل گنگ بابا به معرفی لوازم ورزش و سفر؛ برای شنیدن صدای بابا به معرفی انواع موبایل و در نهایت با شعار برای دست به کار شدن بابا به معرفی انواع دریل و ابزار آلات پرداخته است. 

همانطور که می بینید با یک شعار ساده اما جذاب مخاطب را ترغیب به دیدن محصولات و خرید می کند و برای همه محصولات تخفیف ویژه ای در نظر گرفته که این تمایل کاربر را برای خرید افزایش می دهد. 

نوع دیگر کمپین تبلیغاتی دیجی کالا هم  بیلبوردهای تبلیغاتی که در سطح شهر از دیجی کالا می بینیم. به طور مثال بیلبورد تبلیغاتی برای «کمپین سوپرمارکت» بازاریابی آنلاین و آفلاین را در کنار هم استفاده کرده است. شعار کمپین «باز سر کوچه هر چی داشت خریدی؟ با سوپر مارکت دیجی کالا همونی که میخوای بخر» بود. 

این کمپین مخاطبانی را در نظر دارد که تا حدی نسبت به سوپرمارکت دیجی کالا آگاهی دارند  اما تا به امروز استفاده نکرده اند. کمپین به مخاطبان این پیام را دارد که سوپرمارکت دیجی کالا دارای خدمات و کالاهای به روز، به صرفه و متنوع می باشد. 

وقتی کاربر شعار این کمپین را روی بیلبورد می بینید به یاد سوپرمارکت دیجی کالا می افتد و ویژگی های این سوپرمارکت را در ذهن خود مرور می کند این خود یک روش بازاریابی و جذب مشتری است. 

  •  کمپین تبلیغاتی شهر فرش

حتما تبلیغات شهرفرش را یکبار هم که شده از تلویزیون دیده اید. شهر فرش موفق شده بعد از چند سال فعالیت در عرصه خرید و فروش حرفی برای گفتن داشته باشد. همین تبلیغاتی که به صورت دوره ای انجام می دهد موجب مطرح شدن نام شهر فرش شده است. 

شهر فرش در یکی از جدیدترین تبلیغاتی که با بازی پژمان جمشیدی انجام داده است به خریداران فرش های خود اعلام کرد که در صورت نارضایتی می توانند فرش خود را پس داده و مبلغ پرداختی را دریافت کنند. 

زمانیکه که خریدار مشابه محصولی را که خریده در فروشگاه دیگری با قیمت پایین تری پیدا کند این امکان برای پس دادن فرش خریداری شده فراهم می شود. این یکی از روش هایی است که در سریع ترین زمان ممکن موجب جلب رضایت مشتری می شود. 

  • کمپین تبلیغاتی محصولات مهرام 

گروه تولیدی مهرام طی سالیان طولانی سبد کالایی گسترده ای شامل سس های سرد، انواع مایونز، سس های سالاد، گروه سس های گرم(سس کچاپ، ساده، تند)، انواع ترشیجات، چاشنی جات، مربا و کنسر فراهم آورده است. 

مهرام در یکی از ماندگارترین کمپین های تبلیغاتی خود محصول ترشی مخلوط مهرام را معرفی کرده است. در این ویدئوی تبلیغاتی که زمان آن 35ثانیه می باشد، ابتدا مواد اولیه تهیه دیزی را نشان می دهد بعد از آماده شدن دیزی با شعار «این دیزی یک چیزیش کمه» ترشی مخلوط را با پیام «ترشی مخلوط مهرامش کمه»معرفی می کند.

نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی خلاقانه خارجی 

  • کمپین تبلیغاتی نایک برای جام جهانی 2022

کمپانی بزرگ نایک در یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی از نگاه بینندگان تلاش کرده است تا در قالب یک کمپین تبلیغاتی کفش نایک را تبلیغ کند. در این تبلیغ از بازیکنان فوتبال مثل کریستین رونالدو، ام باپه ،رونالدونیو و ... بهره برده است. 

در این کمپین تبلیغاتی چند پزشک تاثیر کفش نایک را روی نحوه بازی بازیکنان آزمایش می کنند. مثلا رونالدونیو بازیکن برزیل با در نظر گرفتن سن فیزیکی(سن واقعی حال حاضر) تست می شود. در طول کمپین تبلیغاتی بازیکنان در حالیکه کفش نایک به پا دارند باهم مسابقه می دهند. 

نکته جالب توجه برای کمپین تبلیغاتی نایک این است که روی عکس العمل هر یک از ستاره های فوتبال به این کفش های فوتبالی دقت دارد.  اینکه بازیکنان با قدرت بدنی بالا، سرعت و حرکت سریع با این کفش ها بازی می کنند که سبکی و راحتی کفش نایک را به رخ بیننده می کشد. در مجموع این کمپین تبلیغاتی موفق شده است با خلاقیت به کار رفته در این تبلیع به موفقیت های بزرگ در دنیا دست پیدا کند. 

  • کمپین تبلیغاتی اپل برای آیفون 13پرو

اپل در یکی از جدیدترین تبلیغات خود برای آیفون 13 پرو که بیشتر تمرکز آن روی دوربین گوشی است یک فیلم کوتاه را نشان می دهد. در طول فیلم هیچگونه تبلیغی از گوشی وجود ندارد.

در فیلم کوتاه 3دقیقه ای دختربچه ای در پی حفظ آدم برفی خود هست. قبل از اینکه آدم برفی توسط برادرش خراب شود آنرا در فریزر قرار می دهد. هر روز به آن سر میزند تا از آب نشدن آن مطمئن شود. در این مسیر با چالش هایی مانند قطعی برق و ... روبرو است. 

با آمدن دوباره فصل سرما تصمیم می گیرد آدم برفی را به بیرون ببرد که در همان لحظه دوچرخه سواری رد می شود و به آدم برفی برخورد و آن را خراب می کند. خانواده با دیدن ناراحتی دختربچه کمک میکنند تا ادم برفی جدید  بسازند.

کل این فیلم با آیفون 13پرو گرفته شده است. پیام این کمپین تبلیغاتی نشان دادن کیفیت بالای دوربین است. در بخش هایی از فیلم لوگوی اپل کنار تصویر دیده می شود که هدف اپل هم رساندن همین پیام است. در واقع با ساخت این فیلم علاوه بر معرفی برند اپل، به طور خاص آیفون 13پرو را تبلیغ کرده است. 

  • کمپین تبلیغاتی eno

برند enoدر یکی از کمپین های تبلیغاتی خود به معرفی محصول برای حل مشکل گوارشی ، سوزش سر دل پرداخته است. در این تبلیغ آندرس آراتو که در اینستاگرام معروف به ستاره غمگین است بازی کرده است.

آندرس آراتو در این تبلیغ دچار مشکل سوزش سر دل می شود و راه حلی برای این مسئله ندارد. از نمک میوه«eno» استفاده می کند تا از آن حجم لبخند غمگین در صورت آراتو کم کند.  

سخن پایانی

باتوجه مطالبی که در بالا گفته شد کمپین تبلیغاتی با پیامی که منتشر می کند اهداف خود را بیان می کند و موجب آگاهی از برند و افزایش فروش می شود. کمپین تبلیغاتی فرصتی طلایی برای معرفی ارزش برند شماست که در حالت عادی امکان دستیابی به این فرصت وجود ندارد. 

برای دریافت راهنمایی های بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ با سایت ریچتک همراه باشید و نظرات خود را در مورد راه اندازی کمپین تبلیغاتی خلاقه با ما به اشتراک بگذارید. 

 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 55 میانگین: 13]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید