چت جی پی تی یا بارد؟ گوگل با هوش مصنوعی بارد وارد صحنه رقابت شد!





گوگل از هوش مصنوعی bard رونمایی کرد که در واقع برای رقابت با هوش مصنوعی chatGPT معرفی شده است. سرویس هوش مصنوعی بارد به طور آزمایشی در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است و در هفته های آینده به طور وسیع تری در دسترس خواهد بود. 

google bard چیست ؟

Google bard چیست ؟

بارد هوش مصنوعی جدید گوگل بعد از تهدیدهای ناشی از چت جی پی تی (CHATGPT) و با قول هایی که گوگل به کاربران خود داده بود معرفی شد. این طور که مشخص است هوش مصنوعی بارد سرویسی شبیه  چت جی پی تی است که کاربران برای مطرح کردن سوالاتی پاسخ مناسب را دریافت می کنند.

مدیر عامل شرکت گوگل، هوش مصنوعی GOOGLE BARD  را یک سرویس هوش مصنوعی برای مکالمه آزمایش دانسته که کاربران با طرح سوالاتی می توانند در گفتگوها شرکت کنند و پاسخ هایی مناسب دریافت کنند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی راجع به بارد هوش مصنوعی جدید گوگل در دست نیست. اما پیچای مدیرعامل گوگل در رونمایی از این سرویس گفته است که بارد می تواند سکوی پرتاب برای رفع کنجکاوی باشد و به کاربران کمک می کند که هر گونه سوالی برای هر کسی پاسخ دهند . 

به طور مثال به هوش مصنوعی بارد کمک می کند تا درباره مهاجمان کنونی دنیای فوتبال اطلاعات بیشتری کسب کنید یا اکتشافات جدید تلسکوپ جیمز وب ناسا را برای یک کودک 9ساله بازگو کنید. یا حتی با ارائه مواد غذایی که در دسترس دارید دستور غذایی مخصوص آن را تهیه کنید. 

بارد هوش مصنوعی جدید گوگل

عملکرد هوش مصنوعی BARD

گوگل تصمیم گرفته که نسخه سبکی از LaMDA را منتشر کند که نیاز به سیستم توانمندی هم ندارد در ابتدای کار فقط تحت آزمایش کاربران مورد اعتماد گوگل می باشد تا آنها بازخورد خود را از تجربه استفاده این سرویس هوش مصنوعی اعلام کنند. 

با بررسی بازخوردها و انجام تست های داخلی روی این سرویس اطمینان پیدا می کنند که هوش مصنوعی بارد کیفیت و امنیت بالایی دارد و سپس در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

از اولین کارهایی که در هوش مصنوعی بارد فراهم شده چت کردن با کاربران است مانند چت جی پی تی. همینطور با در نظر گرفتن پیچیدگی ها و نحوه جستجوی کاربران، ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی بارد به موتور جستجوی گوگل اضافه خواهد شد که در نتایج گوگل مشهود می باشد. اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه عملکرد و توانایی های هوش مصنوعی بارد در آینده ای نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید. 

بارد رقیب چت جی پی تی

بارد(bard) رقیب چت جی پی تی 

آنطور که مدیرعامل گوگل گفته هوش مصنوعی بارد از اطلاعات موجود در وب برای ارائه پاسخ های دقیق و به روز به سوالات کاربران استفاده می کند. حتی می تواند براساس رویدادهای جدید پاسخ هایی را ارائه کند موردی که به عنوان نقطه ضعف چت جی پی تی می توان به آن اشاره کرد. چت جی پی تی فقط قادر به پاسخ به سوالاتی است که اطلاعاتی از انها تا سال 2021 دارد و قادر به پاسخگویی به سوالات بعد از این بازه زمانی نیست . 

بیشتر بخوانید:چت جی پی تی(Chat GPT) چیست؟ شگفتی در نسل جدید هوش مصنوعی

گوگل همچنین قابلیت LaMDA (مدل زبانی برای کارکردهای مبتنی بر گفت‌وگو)را در سال گذشته ارائه داد LaMDAدستیار هوش مصنوعی مبتنی بر گفت‌وگو است که به گفته گوگل با ارائه یک مکالمه طبیعی و انسانی، موجب تغییرات بزرگی می شود. 

به طور مثال WORDCRAFT که برای نوشتن داستان تخیلی استفاده می شود. که این داستان ها به صورت آنلاین در دسترس می باشد البته در این بین از نویسندگان انسان هم کمک می گیرد. 

اینکه در این محدوده زمانی گوگل هوش مصنوعی بارد را معرفی کرد قطعا دلیلی غیر از تهدید CHATGPT ندارد. مایکروسافت در جدیدترین خبر خود اعلام کرد که قصد دارد چت جی پی تی را در موتورجستجوی BING ادغام کند که بدون شک موتور جستجوی گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد.

چت جی پی تی یا بارد

چت جی پی تی یا بارد؟

چت جی پی تی انقلابی در دنیای هوش مصنوعی است که امکان مکالمه ، پاسخ های طولانی و دقیق، تولید محتوا، نوشتن مقاله و ... را برای کاربران به ارمغان آورده است. که نقص و اشتباهاتی هم دارد و با گذشت زمان اصلاح می شود. حس برتری چت جی پی تی موجب شد که با اعلام زودهنگام بارد اعلام حضور کند.

بیشتر بخوانید:تولید محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT

گوگل زمانی احساس خطر کرد که خبر سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در ChatGPT اعلام شد و بعضی از کارشناسان از ادغام چت بات جی پی تی در موتور جستجوی گوگل به عنوان تحول عظیم برای کنار زدن گوگل صحبت کردند. 

هوش مصنوعی بارد

گوگل با رونمایی از هوش مصنوعی جدید بارد نشان داد به این راحتی ها قرار نیست منبع درآمد اصلی خود یعنی جست و جو و تبلیغات را با کسی شریک شود! مدیرعامل گوگل اعلام کرده که تصمیم دارد هوش مصنوعی جدید بارد را به نتایج جستجوی گوگل اضافه کند که از این طریق اطلاعات در حجم بیشتر و پیچیده تر و به شکلی که دریافت ان برای کاربر آسان باشد و مفاهیم پیچیده به سادگی قابل درک باشد. 

سخن پایانی 

هوش مصنوعی چت جی پی تی (CHATGPT) با ارائه قابلیت های خود به عنوان  دستیار هوش مصنوعی انتظارات را بالا برد به حدی که میتوان چت جی پی تی به شکل های گوناگون در زندگی بشر تاثیر دارد. به همین خاطر گوگل هم برای اینکه از دور رقابت خارج نشود هوش مصنوعی بارد را معرفی کرد که هم اکنون در مرحله آزمایش هست و اطلاعات دقیق و کاملی از ان در دست نیست.

در این مقاله ریچتک از هوش مصنوعی بارد سخن گفتیم! طبق گفته مدیرعامل گوگل مدت هاست که برای توسعه هوش مصنوعی برای بهبود زندگی بشر در حال برنامه ریزی هستند و همچنان آزمایش هوش مصنوعی بارد ادامه دارد تا قابلیت های بیشتری به آن اضافه شود.

همچنین این اطمینان را داده اند که ویژگی های جدید که به بارد اضافه می شود مفید و ایمن خواهد بود به طوریکه ویژگی های بارد در  نتایج جستجوی گوگل هم مشهود خواهد بود. مشتاقانه منتظر تحول و رقابت شکل گرفته بین چت جی پی تی و بارد هستیم تا ببینیم کدام پیروز رقابت خواهند بود گوگل یا مایکروسافت؟!
 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1000 میانگین: 150]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید