چطور با تبلیغات کلیکی کسب درآمد کنیم؟





اگر سایت یا وبلاگی دارید شاید برای شما هم پیش آمده که برای بازدید بیشتر سایت بخواهید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. تبلیغ هم انواع متفاوتی دارد که براساس هدف و نیازهای شما و میزان هزینه ای که می کنید صورت می گیرد.

در واقع تبلیغات کلیکی کمک می کند تا تبلیغتان را در رسانه های مختلف به نمایش بگذارید و به اندازه کلیک کاربر وقت و هزینه کنید. تبلیغات کلیکی فرصتی مناسب برای افزایش بازدید و فروش محصول شماست. 

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت میزان هزینه ، سایت خود را در سایت های دیگران با در نتایج جستجوی گوگل به نمایش کاربران در می آورید. 

کاربران بلافاصله بعد از کلیک روی متن تبلیغات به صفحه سایت شما منتقل می شوند و با هر کلیک روی تبلیغات، مبلغی را بستر پرداخت کننده تبلیغات می پردازند. 

 به ازای هر بار کلیک آگهی دهنده تبلیغات باید مبلغ مربوط به تبلیغات را به سایت نمایش دهنده پرداخت کند. به همین علت تبلیغات کلیکی سایت با نام پرداخت به ازای کلیک نام گذاری شده است. 

تعرفه تبلیغاتی کلیکی 

میزان هزینه لازم برای تبلیغات کلیکی بستگی به سایت هایی دارد که برای شما تبلیغات کلیکی انجام می دهند یا شما انتخاب می کنید. به طور مثال در سایت های با الکسای زیر 100، طبیعتا تعرفه تبلیغات کلیکی تا چند برابر برای هر کلیک افزایش می یابد. البته در بسیاری از مواقع قیمت تبلیغات کلیکی به عوامل گوناگونی از جمله حجم ترافیک، میزان رقابت، ساعت پخش آگهی تبلیغاتی و مکان جفرافیایی بستگی دارد.  

تعرفه تبلیغات کلیکی

در یک روش از تعیین تعرفه تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو از روشی مشابه مزایده استفاده می کنند. در این روش براساس تقاضای زیاد برای تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو، برای کلمات کلیدی مختلف قیمت های گوناگون تعیین می شود.    

در حالتیکه تقاضا برای تبلیغات کلیکی در پخش آگهی تبلیغاتی به میزان تقاضا زیاد نباشد، مزایده معنا ندارد و اغلب با تعرفه ثابت و به ازای هر کلیک تعیین می شود. 

انواع تبلیغات کلیکی 

حال که با تبلیغات کلیکی آشنا شدیم، می توانیم به انواع تبلیغات کلیکی بپردازیم. 

1. تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو

در اکثر مواقع افراد برای یافتن منبع تامین از موتورهای جستجو کمک می گیرند.  در حالتی که شما نیاز فوری به خرید یا تصمیم به انجام فرآیند دارید از این مورد استفاده می کنید.

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو سریع ترین و ساده ترین روش تبیلغ است. در قالب مشخص و از پیش تعیین شده ای تبلیغات را نشان می دهد به همین علت هم اولین راهی است که افراد برای تبلیغات کلیکی استفاده می کنند. در تبلیغات کلیکی از طریق موتورهای جستجو چون جستجو با کلمات کلیدی صورت می گیرد مشخص است که افراد تمایل بیشتری برای خرید دارند.

انواع تبلیغات کلیکی

2.تبلیغات نمایشی کلیکی 

تبلیغات نمایشی کلیکی به نوعی محبوب ترین روش تبلیغات کلیکی است. بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ یا وب سایت ها از این روش برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

این تبلیغات اکثر مواقع به صورت بنر بزرگ در بالا یا گوشه سایت یا در بخشی از اپلیکیشن موبایل جاگذاری می شود. این تبلیغات توسط بیشتر کاربران سایت دیده می شود. این نوع تبلیغات به علت اینکه محتوای آن شامل تصاویر گرافیکی، صدا و یا حتی ویدئو می باشد به بهترین حالت پیام را به کاربر منتقل می کند. 

بدلیل اینکه تبلیغات نمایشی کلیکی زیاد بازدید می خورد طراحی این نوع تبلیغات باید بادقت زیادی انجام شود. باید رده سنی مخاطبان هم در نظر گرفته شود و بر همین اساس تبلیغات نمایش داده شود. نکته دیگر اینکه نیاز کاربران در نظر گرفته شود.

 به طور مثال اگر در حوزه چاپ و تبلیغات فعالیت دارید که مشتریان شما از سازمان های خاص هستند طبق سلیقه و خواسته مشتریان در منابع آگهی تبلیغاتی انجام شود که مدیران و کارمندان سازمان ها در آنجا فعالیت دارند. 

3. تبلیغات کلیکی موبایل 

تبلیغاتی کلیکی موبایل هم بدلیل اینکه اکثر کاربران از موبایل استفاده برای بازدید سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده می کنند اهمیت دارد. تبلیغات کلیکی موبایل امکان اینکه در هر لحظه و در هر مکانی حتی حین حرکت کاربر تبلیغات شما را ببیند فراهم می آورد و در لحظه اقدام به خرید یا استفاده از خدمات شما می کند. تبلیغات کلیکی موبایل باید در نهایت دقت و جذابیت انجام شود تا در لحظه اول کاربر پیام شما را دریافت و او را دعوت به انجام خدمت شما کند. 

انواع تبلیغات کلیکی در شبکه های اجتماعی

4.تبلیغات کلیکی ویدئویی

امروزه تبلیغات کلیکی ویدئویی افزایش قابل توجهی داشته و ابزاری است که در سریع ترین زمان ممکن از تمام  توانایی  تبلیغاتی کلیکی استفاده می کند. ویدئو تاثیر بسزایی در کاربران دارد و تمایل به خرید مشتریان را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.  

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی 

اگر صاحب کسب و کاری دیجیتال هستید و یا وب سایتی با محتوای غنی و بازدید بالا دارید می توانید بخش هایی از سایت را برای تبلیغات اختصاص دهید و از تبلیغات درآمد بدست آورید.

کاربران با ورود به سایت شما روی تبلیغات کلیک می کنند و با توجه به بازدید روزانه سایت شما و نرخ کلیک صورت گرفته روی تبلیغات درآمد برای شما واریز می شود.  

نمی توان از ابتدا انتظار درآمد آنچنانی از تبلیغات کلیکی داشت. بلکه باید روی سایت فعالیت طولانی انجام دهید، محتوای سایت را با مطالب و مقالات با کیفیت به روز کنید. وقتی سایت شما به حد مناسب از محتوا و بازدید رسید حال وقت آن رسیده که آگهی تبلیغات کلیکی را روی سایتتان درج کنید.

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی 

1.گوگل ادز

مرسوم ترین سایت تبلیغات کلیکی گوگل، گوگل ادز(google ads) است. بیشتر کسب و کارهای اینترنتی از گوگل ادز برای تبلیغات کلیکی استفاده می کنند. در این روش تبلیغات کلیکی، کلمات کلیدی مد نظر توسط تبلیغ کننده انتخاب و به گوگل ادز گفته می شود بعد از اینکه کاربر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کرد چه متن تبلیغاتی برای او نشان داده شود. 

تبلیغات کلیکی با گوگل ادز(google ads)

در گوگل ادز ابتدا تحقیق کلمات کلیدی انجام می شود و کلمات کلیدی هدف انتخاب شده و گوگل ادز تبلیغات شما را براساس جستجوی کلمات کلیدی برای کاربران نشان می دهد. 

2.اینستاگرام 

اینستاگرام بعنوان یک شبکه اجتماعی کمک شایانی در انتشار محتوی تصویری، ویدئویی در قالب پست، استوری و ریلز(reels) میکند. صاحبان کسب و کارهای آنلاین با منتشر کردن محتوای تبلیغاتی خود در اینستاگرام، تبلیغات کلیکی انجام می دهند. در این میان کاربران اینستاگرام که محتوای تبلیغاتی شما علاقه دارند آنها را می بینند و با کمک الگوریتم اینستاگرام تبلیغات شما به بخش Feed کاربران اضافه می شود. 

3.لینکدین

لینکدین شبکه اجتماعی محبوب میان افراد متخصص در حوزه های کاری گوناگون می باشد. در لینکدین کاربران با اشخاص متخصص در فیلد کاری خود در ارتباط هستند. 

تبلیغات کلیکی لینکدین که با نام لینکدین ادز شناخته میشود. در این بستر تبلیغاتی افراد به مخاطبان خود دسترسی دارند و از آنجا که اکثر کاربران لینکدین در کسب و کارهای تجارت به تجارت(b2b)  فعالیت دارند در نتیجه تبلیغات کلیکی اثربخش خواهد بود و دسترسی  به مشتریان هم محقق می شود.

کسب و کارهای b2b می توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان در حوزه کاری خود معرفی و مخاطبان خود را جذب کنند. تبلیغات کلیکی در لینکدین به صورت تصویر، ویدئو، رخداد، حتی پیام و مکالمه برای دنبال کننده های شما نشان داده می شود. 

بسترهای تبلیغات کلیکی

4.پینترست

پینترست هم یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پر مخاطب است که برای برای تبلیغات کلیکی مناسب است.  در پینترست هم می توان براساس کلمات کلیدی به مخاطبان مسیر مشخص کرد. تبلیغات کلیکی در پینترست هم به صورت های مختلف از جمله ویدئو، تصویر و ... نمایش داده می شود. 

5.یوتیوب 

یوتیوب یک سایت پر طرفدار با کاربران مختلف می باشد که از سایت های معروف برای تبلیغاتی کلیکی ویدئویی محسوب می شود. تبلیغات در این سایت از طریق گوگل ادز امکان پذیر است و تبلیغات انجام شده در یوتیوب را می توان در وب سایت های دیگر گوگل هم انتشار داد. 

اکثرا حین تماشای ویدئو در یوتیوب با تبلیغات ویدئویی مواجه شده اید و به احتمال زیاد آن را رد کرده اید! قابلیت دیگر تبلیغات کلیکی در یوتیوب این است که می توان ویدئو را به صورت غیر قابل رد شدن قرار داد تا ویدئو تبلیغاتی شما که بین پخش ویدئو نشان داده می شود را بدون اینکه رد شود منتشر کند. 

مزایای تبلیغات کلیکی 

مزایای تبلیغات کلیکی

  • مقرون به صرفه بودن 

استفاده از تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه است چون که به ازای هر کلیک که کاربر روی تبلیغ شما انجام داده و وارد سایت شما شده است مبلغ مشخصی برای تعریف تبلیغات کلیکی پرداخت کرده اید. به طور دقیق می توانید پیش بینی کنید که کلیک های کاربران با چه نرخی به مشتری تبدیل شده است.

  • داشتن مخاطب هدف 

در شبکه های اجتماعی مخصوص تبلیغات کلیکی این فرصت برای شما فراهم شده که براساس معیارها و یا هدف کسب و کارتان مخاطبان خود را انتخاب کنید و تبلیغات خود را فقط برای آن مخاطبان نشان دهید.

  • نتیجه گیری سریع 

مزیت دیگر تبلیغات کلیکی این است که نتیجه آن در کوتاه مدت مشخص می شود و به نوعی شما در سریع ترین زمان شاهد تبدیل مخاطب به مشتری نهایی می باشید.

معایب تبلیغات کلیکی 

معایب تبلیغات کلیکی

  • به همان میزان که هزینه کنید دیده می شوید

در تبلیغ کلیکی تا وقتیکه برای تبلیغات هزینه کنید موثر است. زمانیکه هزینه تبلیغات تمام شود تبلیغات هم قطع می شود.

  • نادیده گرفته شدن توسط مخاطب 

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که وقتی وارد سایتی می شوید و تبلیغی را می بینید بدون کلیک کردن یا توجه به آن می بندید! این در واقع همان از دست دادن مخاطب است که چون بسیاری از مخاطبان بدون نگاه کردن از تبلیغ می گذرند.

  • کلیک مخاطب تضمین کننده نیست

وقتی مخاطب روی تبلیغ شما کلیک می کند فقط یک بخشی از کار انجام شده و ترافیک سایت شما افزایش دارد اما اینکه کلیک به خرید منجر شود بستگی به هنر شما دارد. نتیجه کار در دستان شماست مشتری را به خرید محصولات ترغیب کنید. 

  • نیازمند طی کردن زمان 

در مزایای تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه بودن از این جهت که در زمان کوتاه نتیجه می دهد اشاره شد. اما این را هم در نظر داشته باشید که فقط نمی توانید تبلیغات کلیکی را انجام دهید و بعد دست از کار بکشید! بلکه باید نتایج تبلیغات کلیکی بررسی شود تا نتیجه بهتری بدست آید.  

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی 

بسترهای مجازی و سایت های تبلیغات کلیکی مرسوم مانند گوگل سریع ترین و بهترین گزینه برای انجام تبلیغات کلیکی است. اما چرا کاربران ایرانی ترجیح می دهند از سایت های ایرانی برای تبلیغاتی کلیکی استفاده کنند؟ در پاسخ باید گفت هزینه های بالای این سایت ها روند کار را برای کاربران ایرانی سخت می کنند و به سراغ سایت های ایرانی می روند.  

بهترین سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی

1.یکتانت 

سایت یکتانت یکی از سایت های تبلیغات کلیکی است که با دریافت هزینه، کسب و کار شما را در سایت ها و فضای مجازی تبلیغ می کند و از این طریق مشتریان محصولات شما را شناخته و فروش شما افزایش می یابد. هزینه تبلیغات با توجه به تعداد کاربرانی که به با کلیک روی تبلیغات به سایت شما وارد می شوند، محاسبه و از شما دریافت می شود. 

مجموعه تبلیغات یکتانت شامل تبلیغات همسان، کلیکی، ریتارگتینگ، تبلیغات بنری، موضوعی ، تبلیغات در گوگل و تبلیغات نصب اپلیکشین و تبلیغات از طریق کلمات کلیدی می باشد. 

2.مدیااد

مدیااد هم بستر تبلیغاتی است که به کسب  و کارها کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را در سایت ها و فضای مجازی تبلیغ و جذب مشتری کنند. همینطور این امکان را فراهم آورده است که با نمایش تبلیغ در سایت خود درآمد خود را افزایش دهند. از سری تبلیغاتی که در مدیااد انجام می شود می توان به تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیغات ریتارگتینگ و تبلیغات نصبی عملکردی اشاره کرد. 

مدیااد با در اختیار داشتن کمپین تبلیغاتی شما با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی به بهترین حالت تبلیغات را پیاده سازی و اجرا می کند تا نتیجه مد نظر شما حاصل شود. 

پیگیری امور مشتریان از مزیت های سایت مدیااد می باشد. کارشناسان مدیااد با داشتن دانش کافی از بازاریابی دیجیتال و کمپین های تبلیغاتی در مسیر انجام هر چه بهتر تبلیغات شما تلاش می کنند و تاثیر بسزایی در مسیر تحقق اهداف کسب و کار شما دارند. 

3.پارت کلیک 

پارت کلیک هم با داشتن 10سال سابقه در زمینه بازاریابی و سئو می تواند از گزینه های مناسب برای افزایش بازدید سایت و کمک  برای تبلیغات کلیکی برند شما داشته باشد. 

با کمترین هزینه در سایت پارت کلیک تبلیغات ارزان و مقرون به صرفه خواهید داشت و براحتی رتبه گوگل و بازدید سایت خود را بالا می برید.

سخن پایانی 

در این مقاله از ریچتک سعی کردیم کمی درباره تبلیغات کلیکی، تعرفه تبلیغات کلیکی صحبت کنیم. به معرفی انواع تبلیغات کلیکی و کسب درآمد از آن پرداختیم. بهترین سایت های تبلیغاتی کلیکی حال حاضر در ایران هم در انتها معرفی شد. 

اگر صاحب کسب و کار دیجیتال هستید و در فکر افزایش درآمد ، تبلیغات کلیکی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در تبلیغات کلیکی با کم ترین هزینه و صرف زمان کم سایت شما رتبه بالاتری در گوگل خواهد داشت و شانس این را دارید که درآمد خود را افزایش دهید. 
 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 55 میانگین: 100]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید