باید و نباید های گوگل برای کارمندانش: پاسخ های اشتباه بارد را بازنویسی کنید!





مایکروسافت چت جی پی تی را در موتور جستجوی بینگ ارائه داده بود که گوگل هم برای جانماندن از صحنه رقابت هوش مصنوعیBARD را معرفی کرد. با این حال در رویداد رونمایی بارد پاسخ های اشتباه چت بات بارد موجب شد تا قیمت سهام گوگل تا 9درصد کاهش پیدا کند. 

گوگل در مسیر راه اندازی هوش مصنوعی BARD از کارکنان خود خواسته با بازنویسی پاسخ های اشتباه در بهبود هوش مصنوعی بارد کمک کنند. در این مقاله به جزئیات باید و نباید های این سند پرداخته ایم. 

هوش مصنوعی bard- گوگل

نارضایتی کارکنان گوگل از راه اندازی نسخه نمایشی ناموفق BARD 

گوگل در تلاش های اخیر خود برای برای مقابله با چت جی پی تی ناموفق بوده است. مدیر ارشد گوگل در گفتگوی جدید خود اعتراف کرده است که شرکت گوگل در رونمایی گوگل بارد عجله کرده است.

جان هنسی در سخنرانی اخیر خود در مورد پروژه گوگل بارد که بعنوان رقیب قدرتمند برای CHATGPT معرفی شده است گفته است: گوگل برای ساخت چت بات بارد دچار تردید شده بود و فکر نمیکرد که این چت بات به این زودی قابلیت راه اندازی بعنوان محصول نهایی باشد ناگفته نماند که نمونه اولیه چت بات بارد بسیار جذاب و هیجان انگیز است. 

بعد از رونمایی از نسخه اولیه گوگل بارد که پاسخ اشتباه نمایش داد برخی از کارمندان گوگل نارضایتی خود را این معرفی عجولانه اعلام کردند. 

نارضایتی کارکنان فقط بخاطر اخراج نیست. هوش مصنوعی BARD یک قدم موفقیت بلند برای گوگل است که کارکنان معتقدند الان زمان مناسبی برای رونمایی نبوده و بارد اکنون بعنوان نسخه اولیه آماده نیست!

در یکی از نظراتی که یکی از کارمندان گوگل پست کرده است:«معرفی با عجله بارد به بازار، وحشت و ترس ما از بازار را تائید میکند» این متن روی عکس پرنده ای هست که در حال دست زدن می باشد.

شکست گوگل بارد

انتقاد کارکنان گوگل از معرفی با عجله هوش مصنوعی بارد 

در جریان رونمایی از گوگل بارد در روز چهارشنبه، معاون جستجوی گوگل پرابهاکار راگاوان اسلایدهایی را به عنوان نمونه توانایی های چت بات بارد به نمایش گذاشت. 

مردم در توئیتر تبلیغی از BARD که توصیف اشتباه از تلسکوپ برای گرفتن تصاویر از سیاره ای خارج از منظومه شمسی را نشان می داد پخش کردند. 

بعد از رونمایی هوش مصنوعی BARD کارکنان گوگل با واژه های همچون عجله ای، نادرست، غیرگوگلی از معرفی زودهنگام بارد انتقاد کردند.

یکی از کارمندان گوگل با انتشار پستی در انجمن شرکت موسوم به Memgen اظهار کرد که گوگل در رونمایی چت بات گوگل بارد عجله کرده است. 

یکی از انتقادها حاوی تصویری از پیچای بود با صورتی غمگین با این مضمون«ساندار عزیز، اخراج کارمندان و معرفی بارد عجولانه، ناموفق و نزدیک بینانه بود؛ لطفا چشم انداز بلند مدت داشته باشید» این پست واکنش مثبت بسیاری از کارکنان گوگل را به همراه داشت. 

در این بین برخی هم اعتقاد دارند که ارائه هوش مصنوعی بارد چندان جالب نبوده و حتی برخی افراد از آن مطلع نبودند. انتقادهایی در حالتی به رئیس گوگل شدت گرفته است که پیچای از کارمندان خواسته«گوگلی باشند» روی بلند پروازی های گوگل، تلاش زیاد و کار تیمی تمرکز داشته باشند. 

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد توسط کارکنان گوکل

درخواست گوگل از کارکنان برای بازنویسی پاسخ های هوش مصنوعیBARD

شرکت گوگل در جدیدترین ایمیلی که به کارکنان خود ارسال کرده از آنها خواسته که اشتباهات کارکنان را بازنویسی کنند. در این درخواست به مدیران گفته شده هوش مصنوعی bard همیشه در پاسخگویی به سوالات دقیق نیست و رفع برخی از پاسخ های اشتباه بر عهده کارکنان می باشد!

پرابهاکار راگاوان معاون جستجوی گوگل در آخرین ایمیلی که به کارکنان ارسال کرده از آنها خواسته که به شرکت کمک کنند تا دقت پاسخگویی بارد را بالا ببرند. این ایمیل تحت عنوان باید و نبایدها با دستوراتی به کارکنان که از آنها خواسته پاسخ های بارد را بازنویسی و تصحیح کنند.  

در بخشی از این سند آمده است که«بارد با مثال بهترین ها را می آموزد پس با تلاش و وقت گذاشتن  برای بازنویسی پاسخ ها؛ مدل هم بهبود می یابد»

طبق گزارش CNBC در روز چهارشنبه، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل از کارکنان گوگل خواست تا روزانه دو تا چهار ساعت روی گوگل بارد وقت بگذارند و تاکید داشته که این یک ماجراجویی طولانی برای همه افراد حاضر در میدان هست.

راگاوان نیز بر این موضوع تاکید دارد که:«این هوش مصنوعی هیجان انگیز هنوز در روزهای ابتدایی خود به سر می برد و کارکنان مسئولیت بزرگی برای بهبود آن دارند و گوگل در مرحله آزمایشی به آموزش و بهبود مدل کمک می کند» در آخر هم گفته است که تست گوگل بارد ماجراجویی سرگرم کننده ای است. 

هوش مصنوعی bard یا چت جی پی تی

گوگل هفته گذشته از فناوری مکالمه خود رونمایی کرد، اما مجموعه ای از گام های اشتباه در مورد این اعلامیه، قیمت سهام را نزدیک به 9 درصد کاهش داد. کارمندان پیچای را به خاطر این اتفاقات ناگوار مورد انتقاد قرار دادند و عرضه داخلی را «عجله‌آمیز»، «نادرست» و «کوته‌بینانه کم‌کمک» توصیف کردند.

رهبران شرکت گوگل برای کم کردن اشتباهات چت بات بارد به دانش انسانی روی آورده اند. در ابتدای سند باید و نبایدها، گوگل مواردی را که قبل از آموزش و بهبود هوش مصنوعی باید در نظر گرفته شود را بیان کرده اند. 

در این بخش گوگل از کارکنان خود خواسته که جواب های خود را«مودبانه، عادی، دسترسی پذیر» در نظر بگیرند و همچنین پاسخ ها«اول شخص» و با «لحنی بی طرفانه» باشد. 

نارضایتی کارکنان از معرفی گوگل بارد

از کارمندان خواسته شده است که پاسخ ها را «به دور از کلیشه، بدون در نظر گرفتن نژاد، ملیت، جنسیت، سن ، مذهب، گرایشات سیاسی و ....» قرار دهند. و همچنین در بخشی از سند اشاره شده است که هوش مصنوعی BARD را مانند یک انسان توصیف نکنند و برای آن احساسات و تجربیات انسانی متعلق نباشند.

سخن پایانی 

در شرایط کنونی به نظر می رسد که گوگل موقعیت جالبی ندارد و همه کارمندان آن نگران و آشفته هستند. از طرفی محبوبیت و فراگیری چت جی پی تی همچنان تهدید بزرگ گوگل بشمار می رود و کارمندان هم نارضایتی های خود را از روند معرفی گوگل BARD توسط مدیران شرکت اعلام کرده اند.

بخوانید:چت جی پی تی(Chat GPT) چیست؟ شگفتی در نسل جدید هوش مصنوعی

اینطور به نظر می رسد که گوگل به این راحتی ها عرصه رقابت را به مایکروسافت واگذار نمی کند و در جبران اشتباه BARD تصمیم به بهبود عملکرد چت بات بارد توسط بازنویسی پاسخ ها به دست کارمندان گرفته است. 

در این مقاله از ریچتک آخرین خبرها از روند جدید چت بات بارد را بررسی کردیم. حال باید دید طبق گفته مدیر گوگل آیا هوش مصنوعی BARD از طریق مثال بهتر یادمی گیرد؟ و آموزش چت بات با پاسخ های واقعی روی دقت آن موثر خواهد بود؟

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 240 میانگین: 70]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید