مزرعه لینک چیست و چرا نباید از آن استفاده کرد؟





لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواهد بود. با این حال مواردی مثل ساخت مزرعه لینک می تواند بر سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.
بک لینک ها سیگنال های ارزشمندی هستند که به موتورهای جستجو می گویند سایت شما ارزشمند است. آنها گواه این هستند که افراد نه تنها از سایت شما بازدید می کنند و از محتوای شما استفاده می کنند، بلکه آنقدر آن را پسندیده اند که به آن لینک داده اند.
اما گوگل و بقیه موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند. آنها تفاوت بین یک بک لینک ارگانیک که واقعاً به دست آمده است و یک میانبر بدون ارزش واقعی را می دانند.
مزرعه لینک یکی از تکنیک هایی است که هنوز هم استفاده می شود اما در دراز مدت به سایت شما ضربه خواهد زد و باعث می شود که سایت شما توسط گوگل پنالتی می شود. مزارع لینک برای تولید محتوای با کیفیت استفاده نمی شوند.

در این مقاله از ریچتک به برسی این موضوع  خواهیم پرداخت.

مزرعه لینک چیست؟

همانطور که یک مزرعه واقعی مکانی است که برای رشد و تولید غذا است، مزرعه لینک هم یک وب سایت (یا گاهی اوقات گروهی از آنها) است که صرفاً برای ایجاد پیوند به وب سایت های دیگر وجود دارد.
امروزه لینک فارمینگ ها یک تکنیک سئو کلاه سیاه محسوب می شوند و از نظر گوگل جایگاهی ندارند.
علاوه بر این، درگیر شدن با یک مزرعه لینک اکنون جریمه‌های رتبه‌بندی سنگینی را به همراه دارد که غلبه بر آن‌ها می‌تواند دشوار باشد، بنابراین بهتر است کاملاً از آن دوری کنید.

چگونه یک مزرعه لینک را شناسایی کنیم؟

در حالی که شناسایی برخی از مزارع لینک آسان تر است، برخی دیگر در نگاه اول دقیقاً شبیه وب سایت های قانونی به نظر می رسند. با این حال با برسی بیشتر می توان آن ها را شناسایی کرد.
برای تعیین اینکه آیا وب سایتی که پیدا کرده اید واقعاً یک مزرعه پیوند پنهان است یا خیر، به دنبال ویژگی هایی مانند موارد زیر باشید:
1. امتیاز پایین رتبندی گوگل یکی از شیوه های شناسایی سایت بی ارزش است
2. محتوای کم عمق و بی کیفیت که برای کاربر انسانی بی معنا و فاقد اهمیت باد
3. موضوعات تحت پوشش تصادفی و نامنظم
4. صفحات پر شده از لینک
5. نام دامنه هایی که معنی ندارند و از حروف و اعداد تشکیل شده باشند
هر چه تعداد بیشتری از این ویژگی ها را مشاهده کنید، به احتمال زیاد به یک مزرعه لینک (Link farm) نگاه می کنید.
وب سایت های ارگانیک منسجم هستند و از یک موضوع مشترک پیروی می کنند. آنها منطقی هستند، و شما متوجه حوزه فعالیت سایت می شوید.

چرا گوگل از ساخت مزرعه لینک متنفر است؟

مزارع لینک در ایتدا در پاسخ به الگوریتم رتبه بندی گوگل ( page rank ) ساخته شدند. در روز های اول پیج رنک هر لینک به معنای افزایش اعتیار و ارزش سایت در نظر گرفته می شد.
هر چه یک سایت دارای بک لینک بیشتری باشد، ارزش آن بیشتر است و راه کمی برای تشخیص تفاوت بین بک لینک های واقعی و جعلی ایجاد شده برای دستکاری الگوریتم وجود دارد.
با این حال، با تکامل الگوریتم و هوشمندتر شدن گوگل، در نهایت اقداماتی برای شناسایی مزارع پیوند و جلوگیری از تسلط آنها بر SERP انجام شد.
در نتیجه، مالکیت، بهره برداری یا حتی اتصال به یک طرح کشاورزی لینک اکنون می تواند متخلفان را توسط گوگل و همچنین بقیه موتورهای جستجو جریمه کند و دلیل خوبی هم دارد.
گوگل به دلایلی محبوب‌ترین وب‌سایت جهان و موتور جستجوی قابل‌اعتماد است – در ارائه نتایج با کیفیتی که افراد می‌توانند روی آن حساب کنند، جدی است.
مزارع پیوند عمداً سعی می کنند الگوریتم گوگل را تقلب کنند تا به رتبه بندی های مصنوعی برای سایت هایی که آنها را به دست نیاورده اند دست یابند.
این به یکپارچگی SERP های گوگل آسیب می زند و اتصال جستجوگران را با بهترین پاسخ ها به پرسش های خود دشوارتر می کند.

آیا لینک فارمینگ ارزش ریسک را دارد؟

لینک فارمینگ

هرگز تصور نکنید که یک بک لینک به اندازه دیگری خوب است.
گوگل و بقیه موتورهای جستجو در ارزیابی کیفیت منبع لینک کاملا ماهر هستند و بک لینک های بی کیفیت پاداشی دریافت نمی کنند.
به یاد داشته باشید، بک لینک های با کیفیت بالا:

1. طبیعی، اصیل و ارگانیک هستند.
2. از یک منبع معتبر و قابل اعتماد می آیند.
3. از منبعی بیایید که مرتبط با محتوای پیوند شده است.
4. در محتوا به روشی منطقی ادغام می شوند.
بک لینک ها از مزرعه های لینک هیچ یک از این ویژگی ها را ندارند، بنابراین احتمالاً در دراز مدت به تلاش های سئوی شما آسیب می رسانند.
حتی اگر صاحب مزرعه پیوند به اندازه کافی عملیات فشرده ای را انجام دهد تا از بسته شدن یا جریمه شدن جلوگیری کند، شما هیچ تضمینی ندارید که این پیوندها در مدت طولانی فعال باقی بمانند.
مزارع پیوند اغلب به همان سرعت و ناگهانی که بالا می‌روند پایین می‌آیند، به این معنی که همه آن بک لینک‌هایی که برای آنها پول پرداخت کرده‌اید ناگهان ناپدید می‌شوند.
و هیچ تضمینی وجود ندارد که پیوندهای خاص شما بدون اخطار، حذف یا تغییر نکنند، حتی اگر مزرعه لینک فعال باقی بماند.
به علاوه، الگوریتم های رتبه بندی دائما در حال تغییر هستند. به عنوان مثال، گوگل در حال حاضر روی بهبودهای کنترل کیفیت کار می کند که اعتبار منبع لینک به علاوه طول عمر پیوند را برای تعیین ارزش واقعی آن بهتر ارزیابی می کند.
بنابراین این واقعاً فقط یک موضوع زمان است که پیوندهای پرورشی کاملاً بی ارزش شوند.

ممکن است جریمه های سنگینی را متحمل شوید

لینک های بی کیفیت، مانند لینک های مرتبط با مزارع لینک، سایت شما را در معرض خطر جریمه شدید قرار می دهند که غلبه بر آن دشوار خواهد بود. این کار برای لینک های خروجی که به محتوای خود اضافه می کنید و همچنین بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند صدق می کند.
جریمه ها اغلب به طور خودکار از طریق یک فیلتر الگوریتم اعمال می شوند. با این حال، اعضای تیم هرزنامه Google گاهی اوقات به صورت دستی سایت‌ها را از نظر نقض احتمالی دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت خود بررسی می‌کنند و تصمیم به اعمال جریمه می‌گیرند.
همچنین ممکن است یک بازدیدکننده ناراضی یا یک رقیب سایت شما را برای هرزنامه به گوگل گزارش دهد که در نهایت ممکن است منجر به جریمه شود.
اگر این اتفاق بیفتد، به طور رسمی به شما اطلاع داده نمی شود، اما کاهش قابل توجهی در ترافیک وب و رتبه بندی موتورهای جستجو خواهید دید.
و شما نمی توانید به مجازات مشکوک اعتراض کنید. بنابراین تنها اقدام شما این است که یک ممیزی کامل از سایت خود انجام دهید، مشکلات را برطرف کنید.

به جای ساخت مزرعه لینک چه باید کرد؟

مزرعه لینک

اگرچه ساخت مزرعه لینک ممکن است به عنوان یک شات سریع برای موفقیت در سئو به نظر برسد، اما در طولانی مدت نتیجه ای نخواهد داشت.
تنها راه برای دستیابی به موفقیت پایدار این است که وب سایت خود را با یکپارچگی راه اندازی کنید و از همان ابتدا انتخاب های بهینه سازی درستی داشته باشید. در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد.

1. لینک های خود را با دقت برسی کنید

هنگام انتخاب پیوندهای خروجی برای افزودن به محتوای خود، راه بیشتری را طی کنید تا مطمئن شوید سایتی که به آن پیوند می دهید معتبر است.
سایت ها و محتوایی را در همان جایگاه خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که مرتبط، قابل اعتماد و درای  رتبه خوبی هستند.
به یاد داشته باشید، یک لینک خروجی یک توصیه از طرف شما به مخاطبانتان است. عاقلانه انتخاب کنید.
هنگام درخواست لینک های ورودی از دیگر صاحبان سایت نیز مراقب باشید. شما به خصوص باید از معامله با هر کسی که سعی می کند پیوند را به شما بفروشد اجتناب کنید.
به خاطر داشته باشید که اگر آنها به شما لینک می‌فروشند، احتمالاً آنها را به افراد دیگری نیز می‌فروشند، به این معنی که شما در قلمرو مزرعه پیوند هستید.

2. تفاوت بین دایرکتوری ها و مزارع لینک را بدانید

در نگاه اول، یک مزرعه لینک و یک دایرکتوری ممکن است شبیه به هم باشند. با این حال، آنها بسیار متفاوت هستند.
دایرکتوری ها سازماندهی شده و به خوبی تنظیم شده اند، در حالی که مزارع لینک تصادفی هستند.
دایرکتوری ها واقعا وجود دارند تا به جویندگان اطلاعات کمک کنند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در مقابل، مزارع پیوند در واقع خدمات مفیدی به بازدیدکنندگان خود ارائه نمی دهند.
دایرکتوری ها همچنین برای تلاش های سئو و رتبه بندی SERP شما فوق العاده هستند. فقط گزینه های خود را به دقت ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که به بهترین و مرتبط ترین گزینه ها برای صنعت یا جایگاه خود اضافه شده اید.

3. روی کسب لینک های ارگانیک تمرکز کنید

اگرچه هیچ مشکلی در درخواست یا تجارت لینک با همتایان معتبر در جایگاه شما وجود ندارد، هیچ جایگزینی برای بک لینک های کاملا ارگانیک وجود ندارد.
و بهترین راه برای به دست آوردن آنها این است که روی ایجاد یک حافظه پنهان از محتوای آموزنده و خوش ساخت تمرکز کنید که ارزش واقعی را برای بازدیدکنندگان وب شما فراهم می کند.
انواع موضوعات مرتبط با جایگاه خود و همچنین انواع مختلف رسانه را کاوش کنید. به سوالات مخاطبانتان از زوایای منحصربفرد برخورد کنید.
اطلاعات ارزشمندی را به روش‌های جذاب و هیجان‌انگیزی ارائه دهید که افراد را ترغیب می‌کند تا آن‌ها را در اطراف به اشتراک بگذارند یا به آن پیوند دهند.
به طور طبیعی، این روش یک شبه منجر به یک کاتالوگ قوی از بک لینک ها نمی شود، اما بهترین و موثرترین راه برای دستیابی به نتایج پایدار باقی می ماند.

جمع بندی: از روندها جلوتر بمانید و نتیجه بگیرید
نه مخاطبان شما در طول زمان ثابت می مانند و نه گوگل.
بنابراین اگر در مورد جلوتر ماندن از بازی جدی هستید، استراتژی SEO شما نیز نمی تواند ثابت بماند. این بدان معناست که در صدر روندهای نوظهور در بازاریابی، سئو و نیازهای در حال تحول مصرف کننده قرار بگیرید.

اگر شما هم می خواهید سئو کلاه سفید انجام بدهید از طریق این لینک می توانید تعرفه سئو وب سایت را مشاهده کنید.

اگر در این مقاله از ریچتک به نکته ای در مورد مزرعه لینک اشاره نشد با ما در بخش نظرات در میان بگذارید
 

 

 

 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

سئو یکی از مهم ترین راه های رساندن وب سایت به رتبه های بالای گوگل است. در ادامه مطلب با …

برسی دلایل ایندکس نشدن وب سایت و توضیح مفوم ایندکس

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارد| اهمیت سرعت صفحه| نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

تعریف سندباکس| چرا سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد؟| چگونه دوره سندباکس را کاهش دهیم؟

تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها

معرفی مهمترین مواردی که باید در سایت فروشگاهی خود انجام دهید تا به بهینه سازی آن کمک کند

تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه یا URL اصلی بین محتوای مشابه است....

لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواند بود. با این حال مواردی مثل ساخت …

هدف سئو تکنیکال بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. ساختن …

فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. این فایل در فایل های منبع اکثر وب سایت …

داشتن تقویم محتوایی باعث می شود که شما برنامه روزانه خود را بدانید و با برنامه ریزی منظم اهداف وب …

رپورتاژ آگهی روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت …

کلمات کلیدی تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی و سئو وبسایت دارند. این کلمات می توانند رتبه و جایگاه سایت …

افزایش جایگاه سئو کار دشواری نیست و شما می توانید با اجرای تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم …

در این مطلب قصد داریم که به ترفندهایی که در مقاله نویسی برای افزایش بازدید وب سایت انجام می شد، …

وظیفه الگوریتم دزد دریایی گوگل شناسایی محتوا و فایل هایی است که دارای حق کپی رایت بوده اما سایت های …

آگاهی از راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا جایگاه و رتبه بهتری را برای …

اعتبار دامنه مبنایی برای اندازه گیری اعتبار سایت محسوب می شود که با ابزار moz قابل اندازه گیری است مواردی …

سئو سایت خبری تفاوت هایی با سئو دیگر سایت ها دارد که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته …

گوگل لایت هاوس و تاثیر آن بر سئوی سایت





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید