آموزش سئو فروشگاه آنلاین





به عنوان صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک، همه ما اولویت‌های خود را داریم، اما وقتی صحبت از عملکرد فروشگاه آنلاین به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که همه در یک طول موج هستند. این به این دلیل است که بقای یک سایت تجارت الکترونیک بیشتر از اینکه چه چیزی عرضه می‌کند، به نحوه عملکرد آن بستگی دارد.

حتی بهترین طراحی وب سایت که پرتقاضاترین محصولات را ارائه می دهد، اگر نتواند بازدیدکنندگان واجد شرایط را به سایت جذب کند، چندان زیاد نخواهد بود. به همین خطر باید سئو فروشگاه آنلاین را بلد باشیم.

موفقیت یک فروشگاه تجارت الکترونیک به شدت به ترافیک آنلاین و نرخ تبدیل آن بستگی دارد. هرچه ترافیک آنلاین بیشتر باشد، نرخ تبدیل بالاتری خواهد داشت که منجر به افزایش درآمد و سود می شود. برعکس در مورد کاهش ترافیک آنلاین که منجر به عملکرد ضعیف فروشگاه آنلاین می شود، صادق است. در زیر 10 روش برای بهینه سازی عملکرد فروشگاه آنلاین برای افزایش درآمد و سود آنلاین را خواهید آموخت.

1. انتخاب نام دامنه دمناسب

اهمیت انتخاب نام دامنه مناسب برای سئو فروشگاه آنلاین شما بسیار تاثیر گذار است.  نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید با چیزی که به مشتریان ارائه می دهید مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر کفش و صندل می فروشید، باید اطمینان حاصل کنید که نام دامنه حاوی یک یا چند محصولی است که در سایت ارائه می کنید مانند www.bestshoes.com یا www.shoeshop.com

به یاد داشته باشید که هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، یادآوری نام برای مشتریان شما آسان تر خواهد بود. بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی برای خرید محصول یا خدمات، از «best-shoes.com» یا «affordable-sandles.com» به جای «best-affordable-shoes-sandles.com» استفاده کنید.

2. کلمات کلیدی با تاثیر گذاری بالا

برای سئو فروشگاه آنلاین، باید کلمات کلیدی با تاثیرگذاری بالا و مرتبط را در محتوای وب سایت خود قرار دهید. کلمات کلیدی باید در عنوان وب سایت، سرفصل ها، بدنه و محصول و توضیحات متا هر صفحه درج شود.

گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط تضمین می کند که سایت شما مشتریان هدف واجد شرایط را جذب می کند، در حالی که استفاده از کلمات کلیدی با تاثیرگذاری بالا شانس به دست آوردن حداکثر تعداد بازدیدکنندگان آنلاین را افزایش می دهد. با استفاده از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، می توانید اطلاعات دقیقی در مورد کلمات کلیدی با تاثیر بالا و مرتبط به دست آورید.

فقط به خاطر داشته باشید که باید از پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای سایت خود اجتناب کنید، در غیر این صورت گوگل وب سایت شما را جریمه می کند. شما باید سعی کنید تراکم کلمه کلیدی را در یک صفحه روی 1٪ نگه دارید تا ایمن بمانید.

3. داشتن گزینه تماس با ما

راه دیگری که می توانید عملکرد فروش آنلاین خود را بهینه کنید، نمایش گزینه تماس با ما به صورت برجسته در هر صفحه از وب سایت است. توصیه می شود اطلاعات تماس را در هدر وب سایت قرار دهید. این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان آنلاین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات و در نهایت خرید با شما تماس بگیرند.

4. نمایش محصولات در صفحه اصلی

خریداران ترجیح می دهند که محصول در صفحه اول وب سایت نمایش داده شود. این به عنوان یک عامل تأثیرگذار در خرید از فروشگاه آنلاین در نظر گرفته می شود. شما باید در نظر داشته باشید که محبوب ترین محصولات خود را (از نظر فروش) در صفحه اول وب سایت نمایش دهید. این امر تأثیر مثبتی بر عملکرد فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت.

5. روی لینک سازی تمرکز کنید

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یکی از مهمترین وظایف برای افزایش رتبه موتورهای جستجو و ترافیک آنلاین است. موتور جستجو محبوبیت وب سایت شما را با تعداد لینک های با کیفیت بالا که به وب سایت شما اشاره می کنند تعیین می کند. هر چه وب سایت شما از نظر لینک های ورودی محبوب تر باشد، رتبه آن در SERP بیشتر خواهد بود.

6. بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه

زمان بارگذاری صفحه به مدت زمانی که طول می کشد تا وب سایت محتوای خود را بر روی صفحه نمایش دهد، اشاره دارد. زمان بارگذاری سریعتر، تجربه کاربری دلپذیرتری ایجاد می کند. این کار از دو طریق برای فروشگاه آنلاین شما سود خواهد داشت:

· نرخ پرش افرادی که به دلیل سرعت کم  بلافاصله از سایت خارج می شوند کاهش می دهد.

· رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد زیرا گوگل سایت هایی را با سرعت بارگذاری سریع تر صفحه در نتایج جستجو بالاتر قرار می دهد.

نتیجه نهایی بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین به  افزایش ترافیک آنلاین و نرخ تبدیل بستگی دارد.

7. سایت مپ خود را ایجاد کنید

یکی دیگر از مواردی که به سئو فروشگاه آنلاین شما کمک می کند ارسال نقشه سایت است. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه های سایت برای تعیین اینکه کدام محتوا را در موتورهای جستجوی خود قرار دهند، استفاده می کنند. ارسال نقشه ی سایت تضمین می کند که موتورهای جستجو به درستی تمام صفحات وب شما را ایندکس می کنند و در نتیجه باعث بهبود عملکرد فروشگاه می شود.

8. تست های 10 ثانیه ای

اکثر بازدیدکنندگان آنلاین اگر یک سایت پیشنهاد واضحی ارائه ندهد، در حدود 10 ثانیه آن را ترک می کنند. برای ارزیابی صحیح سایت باید خود را به جای مشتریان قرار دهید و دو سوال زیر را بپرسید:

· آیا می خواهم بیش از 10 ثانیه در سایت بمانم؟

· آیا سایت پیشنهادی واضحی ارائه می دهد، چرا باید از این سایت خرید کنم؟

اگر نمی توانید به سوالات بالا پاسخ دهید، وقت آن رسیده است که سایت را اصلاح کنید. شما باید با یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای تماس بگیرید تا زمینه هایی را که برای بهبود عملکرد فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید، تعیین کند.

9. به مشکلات سایت رسیدگی کنید

به عنوان یک صاحب وب سایت، باید با احساسات مشتریان همدل باشید. به عبارت دیگر، شما باید به طور فعال به مشکلات و ایرادات احتمالی در مورد محصول رسیدگی کنید تا عملکرد فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید. یک سیاست بازپرداخت و تعویض سخاوتمندانه به مشتریان این اطمینان را می دهد که در صورت نقص در محصول که منجر به بهبود عملکرد آنلاین می شود، شرکت آنها را جبران می کند.

10. استفاده از پیشنهادات و تخفیف های تبلیغاتی

مشتریان همیشه به دنبال معاملات ویژه برای صرفه جویی در هزینه خرید هستند. شما می توانید با ارائه پیشنهادات و تخفیف های تبلیغاتی به مشتریان در مناسبت های خاص مانند عید نوروز، فطرو غیره، عملکرد فروشگاه آنلاین خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

بنابراین، دفعه بعد که به طراحی سایت تجارت الکترونیک خود می پردازید، مطمئن شوید که تمام نکات و توصیه های ذکر شده در بالا را برای پیشی گرفتن از رقبای دیجیتال خود در نظر گرفته اید.

همچنین اگر در سئو سایت فروشگاهی تخصصی ندارید می توانید این کار را به تیم ریچتک بسپارید. همچنین اگر شما هم علاقه مند به راه اندازی فروشگاه آنلاین هستید و نگران هزینه ی آن هستید می توانید از گزینه طراحی سایت اقساطی ریچتک استفاده کنید.

 

 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

سئو یکی از مهم ترین راه های رساندن وب سایت به رتبه های بالای گوگل است. در ادامه مطلب با …

برسی دلایل ایندکس نشدن وب سایت و توضیح مفوم ایندکس

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارد| اهمیت سرعت صفحه| نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

تعریف سندباکس| چرا سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد؟| چگونه دوره سندباکس را کاهش دهیم؟

تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها

معرفی مهمترین مواردی که باید در سایت فروشگاهی خود انجام دهید تا به بهینه سازی آن کمک کند

تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه یا URL اصلی بین محتوای مشابه است....

لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواند بود. با این حال مواردی مثل ساخت …

هدف سئو تکنیکال بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. ساختن …

فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. این فایل در فایل های منبع اکثر وب سایت …

داشتن تقویم محتوایی باعث می شود که شما برنامه روزانه خود را بدانید و با برنامه ریزی منظم اهداف وب …

رپورتاژ آگهی روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت …

کلمات کلیدی تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی و سئو وبسایت دارند. این کلمات می توانند رتبه و جایگاه سایت …

افزایش جایگاه سئو کار دشواری نیست و شما می توانید با اجرای تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم …

در این مطلب قصد داریم که به ترفندهایی که در مقاله نویسی برای افزایش بازدید وب سایت انجام می شد، …

وظیفه الگوریتم دزد دریایی گوگل شناسایی محتوا و فایل هایی است که دارای حق کپی رایت بوده اما سایت های …

آگاهی از راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا جایگاه و رتبه بهتری را برای …

اعتبار دامنه مبنایی برای اندازه گیری اعتبار سایت محسوب می شود که با ابزار moz قابل اندازه گیری است مواردی …

سئو سایت خبری تفاوت هایی با سئو دیگر سایت ها دارد که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته …

گوگل لایت هاوس و تاثیر آن بر سئوی سایت





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید