در این مقاله راهنمای گام به گام سئو در سال 2022 را برای شما آماده کرده ایم. با خواندن این راهنما با مباحث اصلی سئوی وب سایت تان برای موتورهای جستجو آشنا خواهید شد که طبق الگوریتم و تغییرات سال 2022 خواهد بود.
فهرست محتوای این مقاله
- سئو چیست؟
- چرا باید سئو وب سایت خود را انجام دهم؟
- اگر سئوی وب سایت خود را انجام ندهم چه می شود؟
- آیا می توانم سئو انجام دهم؟
- گوگل چگونه کار می کند
- کلاه سیاه V/s کلاه سفید
- تحقیق کلمات کلیدی
- سئوی درون صفحه
- محتوا
- طرح بندی وب سایت
- سرعت وب سایت
- طراحی وب سایت
- سئوی خارج صفحه
- پیوند چگونه به نظر می رسد و چگونه می توان آنها را دریافت کرد؟
- چک لیست سئو
- فاکتورهای رتبه بندی سئو
- اشتراک گذاری اجتماعی یک تقویت کننده رتبه بندی است
- راه خود را به جلو
- چگونه در سال 2022 سئو انجام دهیم؟
سئو چیست؟
سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ترکیبی از استراتژی ها برای افزایش بازدید و رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است. می توان گفت که در واقع سئو این این است که چگونه وب مسترها موتورهای جستجو را در مورد کیفیت وب سایت خود مطلع می کنند تا با بهبود رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ترافیک ارگانیک (غیر پولی) بیشتری را جذب کنند.
سئو عمدتاً به این موارد بستگی دارد:
محتوای یک وب سایت
ساختار سایت
پیوند به یک وب سایت
ما باید موارد فوق را به گونه ای توسعه دهیم که یک موتور جستجو بتواند بهتر سایت ما را درک کند.
اما به یاد داشته باشید! در حالی که سئو را در سال 2022 انجام می دهیم تا سایت خود را برای موتور جستجو بهینه کنیم، هرگز نباید نگرانی های بازدیدکنندگان مان را فراموش کنیم.
چرا باید سئو را برای وب سایتم پیاده کنم؟
بیایید تعریف قبلی SEO خود را به یاد بیاوریم! ما این کار را برای بهبود دید سایت خود در نتایج موتورهای جستجو انجام می دهیم.
موتورهای جستجو بزرگترین و بهترین منابع ترافیک وب هستند. شما ممکن است قبلاً مهمترین آنها را بشناسید که عبارتند از:
گوگل
بینگ
یاهو
مطمئناً پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و +Google نیز می توانند بازدیدکنندگان زیادی را برای وب سایت شما ایجاد کنند.
اما وقتی نوبت به منبع اصلی می رسد، همیشه یک موتور جستجو عامل اصلی خواهد بود.
دلیل بزرگ دیگری که باعث منحصربفرد شدن موتورهای جستجو می شود این است که ترافیک بسیار هدفمندی را ارائه می دهند.
ما افرادی را در وب سایت خود خواهیم داشت که به دنبال آنچه ما دقیقاً ارائه می دهیم، هستند.
و اگر ما سئوی وب سایت خود را انجام داده باشیم، موتورهای جستجو به تنهایی این کار را انجام خواهند داد.
اگر میخواهید نرخ بازگشتی عالی در مقایسه با هر گزینه بازاریابی دیگری داشته باشید، از سرمایهگذاری در سئو دریغ نکنید و طبق راهنمای گام به گام سئو پیش بروید.
اما اگر سئو را طبق دستورالعملهای موتور جستجو/Google SEO انجام ندهیم ممکن است موتورهای جستجو نتوانند سایت ما را پیدا کنند. به طور خلاصه، ما هیچ ترافیکی نخواهیم داشت.
در حالی که ما SEO را انجام می دهیم، پرس و جوهای جستجوی کاربران بسیار مهم هستند.
اینها کلماتی هستند که کاربران برای یافتن هر چیزی در نوار جستجو تایپ می کنند.
اگر سئوی مناسبی را با نادیده گرفتن پرس و جوهای جستجو انجام دهیم، وب سایت های ما توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند.
اگر وب سایتم را طبق اصول سئو پیش نبرم چه می شود؟
باید بتوانید کمی بینش منحصر به فرد در مورد این سوال نیز داشته باشید. و مطمئنم که از خواندن این اطلاعات هیجان انگیز ناراحت نخواهید شد.
هنگامی که وب سایت شما فعال شد، موتورهای جستجو در آن می خزند تا بفهمند در مورد چیست.
حال اگر کاربری موضوعی مرتبط با سایت شما را جستجو کند، موتورهای جستجو آن را در صفحات نتیجه آن نشان می دهند.
موتورهای جستجو درخشان هستند و به طور مداوم فناوری خود را برای خزیدن مؤثرتر یک وب سایت بهبود می بخشند. اما همچنان محدودیت هایی در عملکرد خود دارند.
این دقیقاً جایی است که سئو وارد عمل می شود.
سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا درباره ارتباط وب سایت و سایر عواملی که نمی توانند انجام دهند بیشتر بدانند.
سئوی درست انجام شده می تواند هزاران بازدیدکننده به شما بدهد. به طور همزمان، برخی از حرکات اشتباه می توانند وب سایت شما را از صفحات نتایج موتورهای جستجوی برتر محو کنند و ترافیک تقریباً صفر را برای شما به ارمغان بیاورند.
سئو در خدمت هدف قرار دادن محتوای سایت شما در دسترس موتورهای جستجو است و با قرار دادن آن در نتایج جستجو بالاتر، رتبه وب سایت شما را بهبود می بخشد. و از این رو، جستجوگران بیشتری منبع شما را به سرعت پیدا خواهند کرد.
رقابت به طور مداوم در حال افزایش است. کسانی که سئو پلتفرم های خود را انجام می دهند در واقع مزیت مشخصی در ترافیک و بازدیدکننده گان خواهند داشت.
بدون شک، سئو کمی پیچیده است، اما اگر بتوانید آن را دنبال کنید،اصول اولیه به راحتی قابل درک هستند و روش شما برای انجام آن می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
اگر وب سایت شما پیچیده است و تمایلی به یادگیری و پیاده سازی همه چیز ندارید، می توانید از متخصصان کمک بگیرید تا از کسب و کار شما مراقبت کنند.
راهنمای گام به گام سئو
تحقیق کلمات کلیدی
سئو روی صفحه
سئو خارج از صفحه
1. تحقیق کلمات کلیدی در راهنمای گام به گام سئو
تقریباً همه راهنماهای مبتدی برای SEO در اینترنت این عامل را نادیده می گیرند.اما تحقیق کلمات کلیدی مهمترین آنهاست. سئو بازی با کلمات کلیدی است.
بنابراین تصمیم گرفتم یک مقدمه محکم برای «تحقیق کلمات کلیدی چیست؟» به شما ارائه دهم. و «چرا اینقدر مهم است؟»
اگر می خواهید در سئو موفق شوید باید از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا جایگاه خود آگاه باشید.
کلمات کلیدی مختلف بسته به حجم جستجو و برخی عوامل دیگر مقادیر متفاوتی دارند.
در این راهنمای گام به گام سئو ، ما نیازی به بررسی عمیق این عوامل نداریم.
تحقیق کلمات کلیدی همه چیز در مورد یافتن اهداف کاربران برای استفاده از موتورهای جستجو است. آنچه کاربران دقیقاً برای موضوع شما جستجو می کنند، کلمات کلیدی شما هستند.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب در حین انجام سئو برای وب سایت در واقع تضمین آینده کسب و کاری شماست و به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را به روشی بهتر بشناسید.
این امر ارتباط سایت شما را با موضوع شما افزایش می دهد، که یک چیز عالی برای سئو و موتورهای جستجو است.
اگر قبل از راه اندازی وب سایت خود، برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند مرتبط با موضوع خود، تحقیق مناسبی انجام دهید، به شما کمک می کند.
حتی اگر قبلاً وب سایت و محتوایی در زمینه کاری تان دارید، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی صحیح آن را بهینه کنید.
2. سئوی درون صفحه و راهنمای گام به گام سئو
On-Page به معنای هر چیزی است که در صفحه وب نمایش داده می شود و برنامه نویسی پشتیبان آن.
در سئوی On-Page، باید صفحه وب سایت و پست ها و غیره را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
به طور خلاصه، «بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو!»
1. محتوا
محتوا مهمترین بخش سئوی درون صفحه است.
ممکن است آن جمله معروف در مورد محتوا را شنیده باشید:
«محتوا پادشاه است» و جای هیچ تردیدی در این مورد وجود ندارد.
آیا می دانید که گوگل بزرگترین موتور جستجو است
اولویت گوگل ارائه محتوای باکیفیت و بهترین اطلاعات مرتبط در وب به کاربرانش است.
این روزها گوگل همچنین حجم مناسب محتوا را دوست دارد، بنابراین سعی کنید طولانی و آموزنده بنویسید.
محتوای وب سایت شما فقط مربوط به مقاله نوشته شده نیست. همچنین شامل فیلم ها، تصاویر، اسلایدهای متحرک و اطلاعات گرافیکی و غیره است.
سعی کنید آن را برای بهترین تجربه کاربری و به طور همزمان برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
احتمال اشتراک گذاری بیشتر و بیشتر کاربر شما را افزایش می دهد.
طبق راهنمای گام به گام سئو برای داشتن محتوای بهتر به موارد زیر توجه کنید:
- عناوین - عناوین چشم نوازی ایجاد کنید که علاقه خواننده را افزایش دهد. شما فقط یک فرصت دارید که یک تاثیر اولیه عالی داشته باشید.
- کلمات کلیدی – کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط هستند.
- پیوندها – به سایتهای باکیفیتی پیوند دهید که محتوای وبسایت شما را تحسین میکنند.
- کیفیت – سعی کنید محتوای منحصر به فرد و با کیفیتی را منتشر کنید. این امر باعث می شود که کاربران به سایت شما بیایند زیرا نمی توانند به راحتی محتوا را در جای دیگری پیدا کنند.
- تازگی – اگر محتوایی را منتشر می کنید که پیر نمی شود یا قدیمی نمی شود، عالی است، اما همچنین باید به طور منظم محتوای جدید اضافه کنید. اگر وقت کافی برای اضافه کردن محتوا به وب سایت خود ندارید، بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگ را به سایت خود اضافه کنید.
در حین نوشتن محتوای خود، هرگز فراموش نکنید که جستجوی کلمه کلیدی خود را به بهترین شکل ممکن و به ظاهر طبیعی جاسازی کنید.
2. ساختار وب سایت و راهنمای گام به گام سئو
پس از بهینه سازی محتوای خود، ساختار وب سایت مورد بعدی است که باید در حین انجام سئوی On-Page از آن مراقبت کنید.
یک مثال از بدترین ساختار وب سایت زمانی است که شخصی در مقایسه با موضوع خود دستهبندیهای کاملاً نامربوط دارد.
3. سرعت وب سایت
سرعت بارگذاری وب سایت اهمیت زیادی دارد! آیا تا به حال در مورد زمان ماندگاری شنیده اید؟
زمانی که کاربر چیزی را جستجو می کند و وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود. سپس آن کاربر سایت شما را باز می کند.
زمان ماندن مدت زمانی است که کاربر پس از کلیک بر روی سایت شما در آن باقی می ماند. و زمان ماندگاری در واقع یک عامل مهم رتبه بندی موتور جستجو است.
حالا بیایید روی یک مثال کار کنیم تا ببینیم وقتی یک وبسایت سرعت بارگذاری پایینی دارد، برای آن زمان ماندن در سایت چه اتفاقی میافتد…
فرض کنید چیزی را جستجو کرده اید و سپس سایت بالایی که در نتایج جستجو ظاهر می شود را باز کنید.
اگر باز شدن آن وب سایت خیلی طول بکشد چه می شود! شما چکار انجام خواهید داد؟
قطعا برگه را می بندید و به سایت دوم می روید…
4. طراحی وب سایت و راهنمای گام به گام سئو
طراحی وب سایت یکی دیگر از موارد مهم برای داشتن یک تجربه کاربری خوب است.
سایت شما باید پاسخگو باشد و طراحی چشم نوازی داشته باشد.
سایت های زیادی وجود دارند که محتوای عالی دارند اما در واقع طراحی بدی دارند.
فقط از خودتان بپرسید! چه مدت می توانید به بازدید از این نوع سایت ها ادامه دهید، که وقتی از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید حتی بدتر می شوند. مطمئناً خسته خواهید شد و در نهایت از بازدید از آن سایت خودداری خواهید کرد.
طراحی فقط آن چیزی نیست که به نظر می رسد و احساس می کنید. طراحی نحوه عملکرد آن است. بنابراین همیشه از طراحی واکنشگرا و چشمگیر استفاده کنید.
سئو خارج از صفحه در راهنمای گام به گام سئو
همانطور که SEO On-Page خود را انجام داده اید، همچنین باید SEO Off-Page را انجام دهید تا دامنه خود را در چشم موتورهای جستجو معتبر کنید.
به عبارت دیگر، می توانم بگویم که باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو قابل اعتماد کنیم.
حال، چگونه این اتفاق می افتد؟
ما باید وب سایت خود را از منابع معروف دیگر در وب در مورد جایگاه خود ارجاع دهیم.
در اصطلاح فنی به آن لینک بیلدینگ می گویند.
ما محتوای بسیار باکیفیت را در وب سایت خود ارسال می کنیم و آن را با افراد علاقه مند به موضوع و منابع بازاریابی اینترنتی به اشتراک می گذاریم.
در نهایت، هرکسی که منبع ما را بخواهد به آن پیوند خواهد داد.
اما به یاد داشته باشید: در محیط رقابتی امروز، ما باید در مورد استراتژی های لینک سازی مناسب بیاموزیم.
سپس راه های از پیش تعریف شده و کاربردی اتخاذ شده توسط برخی سایت های با کیفیت را برنامه ریزی و اجرا کنید.
و کار سخت شما در این فعالیت مطمئناً با رتبه بهتر در SERP جبران زحمات شما خواهد بود.
طبق راهنمای گام به گام سئو کارهایی که باید برای لینک سازی انجام شود در اینجا آمده است:
- از یک شبکه اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید
- وبلاگ نویسی و پست مهمان انجام دهید
- راه حل های پیشنهادی خود را در انجمن های گفتگو ارجاع دهید
- اشتراک گذاری عکس و فیلم