الگوریتم جستجوی گوگل، از بیشتر از دویست عامل برای رتبه بندی وب سایت ها بهره می برد. برای اینکه به وب سایت خود بهترین و بیشترین شانس را برای متمایز و متفاوت شدن از سایرین بدهید، انجام تحقیقات کامل و با کیفیت بسیار بالا درباره کلمات کلیدی امری الزامی است.
در ادامه به صحبت درباره اصول تحقیق کلمه کلیدی می پردازیم تا بتوانید از این طریق بر روی جایگاه وب سایت خود اثر مثبت بگذارید. در ادامه این مقاله کاربردی در وب سایت ریچتک با ما همراه باشید.
تعریف کلمات کلیدی به زبانی ساده
قبل از اینکه به بحث اصلی مقاله بپردازیم، قصد داریم که به تعریفی کلی و ساده درباره کلمات کلیدی بپردازیم.
کلمات کلیدی که برخی مواقع به عنوان کلمات کلیدی سئو معرفی و شناخته می شوند، اصطلاحات و عباراتی هستند که برای خلق و گسترش محتوای آنلاین از آن ها استفاده می شوند.
از دیدگاه مشتری بالقوه، آنها عباراتی هتسند که در نوار جستجو وارد شده و به بهترین حالت محصولات یا خدماتی را که در پی آن هستند یا سؤالی را که قصد دارند پاسخ آن را پیدا کنند، وصف می نمایند.
کلمات کلیدی بینش های گوناگونی را در ذهن مخاطبان شما عرضه می کنند و اطلاعات حیاتی مثل آنچه را که آنها می خواهند و چرایی آن را نشان می دهند.
هدف این است که کلمات کلیدی مشتری با کلمات کلیدی وب سایت شما تطابق داشته باشد.
اصول تحقیق کلمه کلیدی
قبل از اینکه سفر تحقیق کلمه کلیدی خود را برای بهینه سازی محتوایتان آغاز نمایید؛ بعضی از اصول تحقیق کلمه کلیدی که باید با آنها آشنا شوید.
MSV میانگین تعداد جستجوهای ماهانه برای یک کلمه کلیدی می باشد. با بهره گیری از وب سایت ها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید MSV جهانی یک کلمه کلیدی را جستجو نموده و یا حتی آن را به یک شهر خاص محدود نمایید. MSV بالاتر به معنی ترافیک بالقوه بالاتر برای وب سایت شما است؛ یعنی رقابت سنگین تر.
تهیه فهرستی از موضوعات گسترده مرتبط با موضوع خود
در اولین مرحله، شما می خواهید یک صفحه گسترده با دسته بندی های کلی برای کلمات کلیدی که قصد دارید برای آنها رتبه بندی کنید، ایجاد نمایید.
این ها امکان دارد که مربوط به دستههای محصول یا هر چیزی باشد که تصور میکنید مخاطب هدفتان به آن علاقه دارد. اگر هر از گاهی وبلاگ نویسی می کنید، امکان دارد قبلاً موضوعاتی را داشته باشید که به طور منظم پوشش میدهید. این لیست را کوتاه و ساده نگه دارید و حداکثر 5 تا 10 موضوع تهیه کنید.
مقاله مرتبط: راهنمای گام به گام سئو در سال 2022
هر موضوع را با فهرستی از عباراتی که تصور می کنید مشتریانتان استفاده می نمایند، توسعه دهید.
در مرحله بعد، با در دست داشتن این دسته بندی های کلی، وقت آن است که عبارات و کلماتی را که مشتری هدف شما امکان دارد در نوار جستجو تایپ و سرچ نماید، شناسایی کرده تا اطلاعات، محصولات یا خدمات را پیدا کنید.
اگر در گذشته دادههایی از نرمافزار تجزیه و تحلیل سایت مثل گزارش Google Analytics یا HubSpot's Sources دارید، به سطل ترافیک جستجوی ارگانیک خود نگاهی بیاندازید تا کلمات کلیدی را که مصرفکنندگان از گذشته برای دستیابی به وبسایت شما استفاده مینمایند، شناسایی کنید.
این به معنی فهرست پایانی کلمات کلیدی نیست، بلکه فرصتی برای طوفان فکری در راستای نقاط داده می باشد تا در باب اصول تحقیق کلمه کلیدی هدفمندتر و پربارتر پیش بروید.
قدرت کلمات کلیدی خود را بررسی نمایید.
راحتترین روش برای انجام این مرحله، برنامهریزی کلمه کلیدی یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی یا SEO می باشد. Ahrefs، Semrush، Wordtracker و Ubersuggest جزء محبوب ترین ها هستند.
از سویی دیگر Wordtracker و Ubersuggest هر دو نسخه های رایگانی دارند که می توانید برای آغاز کار از آنها بره ببرید.
مطمئن شوید که عبارت کلیدی شما با عبارت جستجوی دقیقی که مردم استفاده می نمایند تطابق داشته باشد.
مساله دیگر اینکه عبارات مرتبطی را که امکان دارد از قلم انداخته باشید و دارای حجم جستجوی بالا و رقابت جستجوی ارگانیک کم می باشند را بررسی نمایید.
این مرحله نیز یکی از مهم تیرن اصول تحقیق کلمه کلیدی می باشد.
هدف جستجو را بررسی، مشخص و تایید نمایید.
از دیگر موارد مهم در اصول تحقیق کلمه کلیدی، زمانی که یک مصرف کننده عبارتی را در جستجوی گوگل وارد می نماید، به دنبال چیزی است و هر سوالی احتیاج به یک پاسخ شبیه به آن دارد.
با تایپ کلمات کلیدی خود در موتور جستجو، اطمینان حاصل کنید که هدف مشتریان خود را متوجه شده اید. اگر خریدار در پی دریافت اطلاعات باشد و شما به جای آن سعی کنید محصولی را به او بفروشید، امکان دارد که یک کلیک دریافت نمایید، اما آنها به سرعت جهش خواهند نمود، که به رتبه شما آسیب می زند.
از سویی دیگر اگر خریداری آماده انجام خرید باشد و شما یک صفحه محصول را به او تحویل دهید، با خوشحالی از آن استقبال می کند.
سخن پایانی
مجموعه ریچتک با طراحی سایت اختصاصی زیر نظر متخصصان و کارشناسان این حرفه به صاحبان مشاغل و علاقه مندان به ایجاد سایت کمک می کند تا به پیشرفت شغلی، کسب درآمد و برندسازی دست پیدا کنند.
وب سایت های طراحی شده توسط مجموعه ریچتک در راستای راحتی هرچه بیشتر مشتریان خود، شرایط اقساطی را در وب سایت خود قرار داده است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی ریچتک و صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.