علت سرعت کم بارگذاری صفحه





وقتی صحبت از عملکرد سایت شما می شود، سرعت صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربران لازم است که صفحات وب شما با سرعت یکپارچه بارگیری شوند.سایتی که سرعت آن بهینه باشد نه تنها تجربه کاربری (ux) را افزایش می دهد بلکه  رتبه موتور جستجو شما راهم بالا می برد.

در این مقاله به اهمیت سرعت صفحه، همچنان شیوه اندازه گیری سرعت و بهبود سرعت بارگذاری صفحه می پردازیم سپس 9 راه حل سریع برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه به شما ارائه خواهیم کرد.

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارند:

1.    تعداد تصاویر، ویدیوها و سایر فایل های رسانه ای در صفحه
2.    چه تم ها و افزونه هایی در سایت شما نصب شده است.
3.    کدنویسی سایت شما و اسکریپت های  سرور.

همه این موارد بر سرعت بارگذاری صفحه شما و در نتیجه UX وب سایت شما تأثیر می گذارد. از این گذشته، بازدیدکنندگان از صفحاتی که آهسته بارگذاری می شوند را دوست ندارند و به احتمال زیاد صفحه را ترک می کنند.

چرا سرعت صفحه مهم است؟

هر ثانیه در بارگذاری صفحه مهم است تحقیقات گوگل نشان داده که وقتی سرعت بارگذاری از یک به سه ثانیه می رسد 32 درصد احتمال خروج کاربران وجود دارد. همچنین اگر پنج ثانیه طول بکشد 90 درصد احتمال خروج وجود دارد.اگر می خواهید یک وب سایت بهینه داشته باشید بر روی بهینه سازی سرعت آن حتما باید کار کنید چون بر روی SEO سایت شما هم تاثیر منفی دارد.

نحوه اندازه گیری سرعت صفحه:

شما از ابزارهای gt metrix  , Pingdom Website Speed Test و Google PageSpeed Insights میتوانید استفاده کنید توصیه می شود که از ابزار Google PageSpeed Insights که توسط Google پشتیبانی می شود استفاده کنید که سرعت صفحات وب خود را در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه اندازه گیری و آزمایش کنید.

برای استفاده از PageSpeed Insights، کافی است URL صفحه وبی را که می‌خواهید آزمایش کنید را در قسمت متن وارد کنید و دکمه Analyze را انتخاب کنید.

ابزار google page speed insight

سپس PageSpeed Insights محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و در مقیاس 0 تا 100 به آن امتیاز می‌دهد. در زیر امتیاز خود، فهرستی از پیشنهادات در مورد روش‌هایی که می‌توانید سرعت بارگذاری صفحه را بهبود ببخشید، پیدا خواهید کرد.شایان ذکر است که امتیاز جداگانه و لیستی از پیشنهادات را برای نسخه دسکتاپ و موبایل سایت خود دریافت خواهید کرد. این اطلاعات به شما یک نقطه شروع محکم برای سنجش سرعت صفحات وب شما می دهد و اقدامات ملموسی را ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه انجام دهید.

google page speed insight

9 روش سریع برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه:

اکنون که اهمیت سرعت صفحه و نحوه آزمایش عملکرد سایت خود را درک کرده اید، وقت آن است که روی بهبود این معیار کلیدی کار کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به 9 راه آسان برای سریع‌تر کردن صفحات شما بیاندازیم.

1. انتخاب یک هاستینگ خوب

ارائه دهنده ی هاستی که از آن استفاده می کنید نقش مهمی بر سرعت صفحه شما دارد. یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که به هاستینگ متوسط رضایت دهید تا نرخ ماهانه کمتری داشته باشید. هاست ارزان اغلب به عملکرد ضعیف ترجمه می شود. این می تواند به معنای به اشتراک گذاری منابع بین چندین وب سایت در یک سرور بارگذاری شده باشد که می تواند زمان بارگذاری صفحه شما را تحت فشار قرار دهد.

2. تصاویر خود را فشرده و بهینه کنید

تصاویر به بهبود صفحات شما کمک می کنند اما حجم زیاد آن ها باعث می شود صفحه شما دیرتر بارگذاری شود بنابراین شما یابد حجم و اندازه تصاویر را با پلاگین هایی مانند Wp smash کم کنید همچنین از وب سایت tinyjpg.com نیز می توانید استفاده کنید

3. ریدایرکت های خود را کاهش دهید

کاهش ریدایرکت

ridirect زیاد در وب سایت شما واقعاً می تواند به زمان بارگذاری آسیب برساند. هر بار که یک صفحه به جای دیگری هدایت می شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP را طولانی می کند. البته، در برخی موارد ممکن است تغییر مسیرها ضروری باشد، مانند زمانی که شما در حال انتقال به یک دامنه جدید هستید. با این حال، حذف تغییر مسیرهای غیر ضروری در سایت شما می تواند زمان بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

4. صفحات وب خود را کش کنید

کش کردن یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش سرعت صفحات وب است. کش کردن کپی هایی از فایل های سایت شما را ذخیره می کند و کار مورد نیاز سرور برای تولید و ارائه یک صفحه وب به مرورگر بازدیدکننده را به حداقل می رساند.
کش کردن صفحات وب شما می تواند به کاهش زمان تا اولین بایت (TTFB) کمک کند، زیرا سرور را ملزم می کند از منابع کمتری برای بارگذاری یک صفحه استفاده کند. روش های مختلفی برای کش کردن صفحات وب شما وجود دارد. شما می توانید این کار را در سطح سرور انجام دهید، به این معنی که میزبان شما آن را برای شما مدیریت می کند

5. کش مرورگر را فعال کنید

کش مرورگر

کش مرورگر شکل دیگری از کش است که می توانید از آن برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه استفاده کنید. این تکنیک مرورگر را قادر می‌سازد تا اطلاعات مختلفی از جمله شیوه نامه، تصاویر و فایل‌های جاوا اسکریپت را ذخیره کند، بنابراین لازم نیست هر بار که کاربر از آن بازدید می‌کند کل صفحه را بارگیری مجدد کند.

6. از asynchronous و بارگذاری را برای فایل های CSS و جاوا اسکریپت خود به تعویق بیندازید.

سایت شما از فایل های CSS و جاوا اسکریپت تشکیل شده است. این اسکریپت ها می توانند به صورت همزمان یا ناهمزمان بارگیری شوند. همزمان به این معنی است که فایل ها یکی یکی بارگیری می شوند، به ترتیبی که در صفحه وب شما ظاهر می شوند.

با این روش، زمانی که مرورگر با یک اسکریپت مواجه می شود، بارگذاری عناصر دیگر در صفحه را متوقف می کند تا زمانی که ابتدا آن فایل به طور کامل بارگذاری شود. برعکس، بارگذاری ناهمزمان باعث می شود چندین فایل به طور همزمان بارگیری شوند که می تواند عملکرد صفحه را افزایش دهد. تنظیم این شامل حذف منابع مسدودکننده رندر است.

7. CSS، جاوا اسکریپت و HTML را minify کنید

بهینه سازی نحوه بارگیری فایل های شما می تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند. به طور مشابه، می توانید کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را کوچک کنید. این به معنای حذف فضاهای غیر ضروری، کاراکترها، نظرات و سایر عناصر غیر ضروری برای کاهش حجم فایل ها است.

کاهش اندازه فایل های شما ترکیب آنها را نیز آسان تر می کند. نتیجه کد پاک‌تر و صفحات وب کم‌تر است که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.البته، بررسی هر خط کد برای هر یک از فایل های سایت شما دقیقا کارآمد نیست. در عوض، می‌توانید CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را با یک افزونه رایگان کوچک کنید: به‌جای آن Autoptimize. این افزونه محبوب جمع‌آوری و کوچک‌سازی خودکار اسکریپت‌ها و سبک‌های شما را آسان می‌کند:

ابزار Autopitimize

8. از CDN استفاده کنید

شبکه  CDNکه به آن «شبکه توزیع محتوا» نیز گفته می‌شود، شبکه‌ای از سرورها است که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند که این کار را با میزبانی و ارائه کپی هایی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهای واقع در سراسر جهان انجام می دهد. CDN به جای هاست شما کار می کند. علاوه بر سروری که وب‌سایت اصلی شما را میزبانی می‌کند، می‌توانید از CDN برای توزیع کپی‌های فایل‌های سایت خود در بین مراکز داده‌ای که به‌طور استراتژیک انتخاب شده‌اند، استفاده کنید. این می تواند با کاهش فاصله درخواست داده بین مرورگرها و سرورهای میزبان شما، عملکرد را به حداکثر برساند. با بارگذاری محتوای یک صفحه وب از سرور نزدیک به هر بازدیدکننده، CDN به کاهش تأخیر شبکه و تولید TTFBهای کمتر کمک می کند. شما گزینه های CDN مختلفی برای انتخاب دارید، یکی از آنها انتخاب هاستی است که CDN ارائه می دهد و می توانید آن را مستقیماً از داشبورد خود فعال کنید.

9. پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید

وجود افزونه های زیاد در سایت که برخی از آنها با هم همخوانی نداشته باشند و تعداد زیاد آن ها هم سرعت وب سایت شما را کند می کند پس بهتر است فقط افزونه هایی که ضروری است بر روی وب سایت خود نصب کنید

در این مقاله به 9 مورد  که باعث کندی بارگذاری صفحه می شود اشاره شد اگر موردی به نظر شما بیان نشده با تیم ریچتک در بخش نظرات در میان بگذارید.
همچنین شما می توانید به صورت اقساطی سایت اختصاصی خود را با تیم طراحان ریچتک داشته باشید. 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

سئو یکی از مهم ترین راه های رساندن وب سایت به رتبه های بالای گوگل است. در ادامه مطلب با …

برسی دلایل ایندکس نشدن وب سایت و توضیح مفوم ایندکس

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارد| اهمیت سرعت صفحه| نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

تعریف سندباکس| چرا سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد؟| چگونه دوره سندباکس را کاهش دهیم؟

تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها

معرفی مهمترین مواردی که باید در سایت فروشگاهی خود انجام دهید تا به بهینه سازی آن کمک کند

تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه یا URL اصلی بین محتوای مشابه است....

لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواند بود. با این حال مواردی مثل ساخت …

هدف سئو تکنیکال بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. ساختن …

فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. این فایل در فایل های منبع اکثر وب سایت …

داشتن تقویم محتوایی باعث می شود که شما برنامه روزانه خود را بدانید و با برنامه ریزی منظم اهداف وب …

رپورتاژ آگهی روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت …

کلمات کلیدی تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی و سئو وبسایت دارند. این کلمات می توانند رتبه و جایگاه سایت …

افزایش جایگاه سئو کار دشواری نیست و شما می توانید با اجرای تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم …

در این مطلب قصد داریم که به ترفندهایی که در مقاله نویسی برای افزایش بازدید وب سایت انجام می شد، …

وظیفه الگوریتم دزد دریایی گوگل شناسایی محتوا و فایل هایی است که دارای حق کپی رایت بوده اما سایت های …

آگاهی از راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا جایگاه و رتبه بهتری را برای …

اعتبار دامنه مبنایی برای اندازه گیری اعتبار سایت محسوب می شود که با ابزار moz قابل اندازه گیری است مواردی …

سئو سایت خبری تفاوت هایی با سئو دیگر سایت ها دارد که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته …

گوگل لایت هاوس و تاثیر آن بر سئوی سایت





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید