آموزش سئو سایت خبری





وقتی صحبت از سئو سایت خبری می شود هدف ما بازدید چند هزار نفری و محدود نیست بلکه به دنبال بازدید های میلیونی هستیم برای این که بتوانیم رتبه سایت خبری را افزایش بدهیم بر روی کلمات کلیدی باید به خوبی تحقیق کنیم علاوه بر تحقیق بر روی کلمات کلیدی و کیبود ریسرچ مهمنرین نکته در سئو سایت خبری انتشار محتوا بروز است اما برای رقابت با دیگر سایت های خبری نیاز است که بر روی کلمات کلیدی محتوایی که منتشر می کنید تحقیق کنید.

 آیا می توان این کلمات را در محدوده یک خبر بگنجانیم؟ نگران این موضوع نباشید سایت خبری فقط مختص انتشار آخرین اخبار نیست شما می توانید مقالات کاربردی با کلمات کلیدی هدفمند در سایت خود منتشر کنید تا ورودی های سایت شما افزایش یابد.  تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا عوامل موثر بر روی سئو سایت خبری را برسی کنیم.

با سایت های نیچ شروع کنید

سایت های خبری قوانین خود را باید در نظر بگیرند و در حوزه کاری خود شروع به تحقیق کلمه کلیدی کنند به طور مثال سایتی که آخرین اخبار ورزشی را منتشر می کند نباید در برنامه خود کلمات سایت های اقتصادی یا سیاسی را پوشش دهد. به همین خاطر توصیه می شود که برای راه اندازی سایت خبری سراغ سایت های نیچ بروید.

سایت های نیچ به سایت هایی گفته می شود که به صورت اختصاصی بر روی یک موضوع کار می کنند و با توجه به این موضوع که سئو سایت خبری عمومی به دلیل رقبای زیاد و هزینه های بیشتر دشوارتر است توصیه می کنیم با سایت های خبری نیچ شروع به تولید محتوا کنید.

تفاوت سئو سایت خبری با دیگر سایت ها

تفاوت سدو سایت خبری با دیگر سایت ها

یکی از مهم ترین تفاوت های سایت های خبری و دیگر سایت ها انتشار مطلب در لحظه و پوشش خبر با کلمات کلیدی مناسب است به طور مثال اگر متا تایتل شما در یک سایت وبلاگ مشکل داشته باشد بعد از مدتی می توانید آن را تغییر دهید، محتوای خود را آپدیت کنید و برای سایت خود ورودی کسب کنید اما این موضوع در مورد سایت های خبری کمی متفاوت است.

فرض کنید می خواهید خبری را منتشر کنید که بیشترین ورودی را در همان روز و حد اکثر دو یا سه روز آینده کسب می کند، حالا با این تفاسیر شما اصولی مثل یک تایتل جذاب یا استفاده درست از کلمات کلیدی را رعایت نکرده اید و محتوای شما در بازه زمانی طلایی خود بازدیدی را کسب نمی کند بنابراین آپدیت محتوا و تغییر عنوان در این صورت کمک زیادی به شما نمی کند.

تولید محتوای یونیک

مقالات خود را یونیک بنویسید گوگول ربات های خزنده خود را برای منابع بی ارزش و کپی هدر نمی دهد پس طبیعی است که بودجه خزش حود را برای همچین سایتی کاهش دهد که این امر برای سئو سایت های خبری از اهمیت بالایی برخوردار است پس اگر شما هم دوست دارید مانند سایر سایت های خبری محتوای شما به محض قرار گرفتن در سایت ایندکس شود بهتر است محتوای یونیک و غیر تکراری بنویسید.

آپدیت محتوا سایت خبری

آپدیت محتوا در سایت خبری

آپدیت محتوا برای سئو سایت های خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که به روز رسانی محتوا در سایت های خبری با دیگر سایت ها بسیار متفاوت است. برفرض در یک سایت آموزش آشپزی شما هر زمان که احساس کردید می توانید کلمات کلیدی جدید به محتوا خود اضافه کنید و آن را بروزرسانی کنید اما در سایت های خبری این قضیه متفاوت است و آپدیت محتوا با سرعت بیشتری صورت بگیرد دلیل این موضوع را با یک مثال توضیح می دهم .

فرض کنید خبری را در مورد آتش سوزی یک ساختمان تجاری منتشر کرده اید و حتی لینک 1 را با توجه به پوشش خوب و به موقع به دست آورده اید اما هر لحظه ممکن است خبر جدیدی از این حادثه منتشر شود و شما با پوشش ندادن آن احتمال اینکه جایگاه خود را از دست بدهید بسیار بالا است و شاید مجبور باشید هر ساعت محتوای خود را بروزرسانی کنید.

از مقالات تله استفاده کنید

هدف سایت های خبری نگه داشتن مخاطب در سایت خودشان است بنابراین انتشار محتواهایی مثل 10 حیوان عجیب که تا به حال ندیده اید ربطی به محتوای داخل سایت خبری ندارد و کلمه کلیدی خاصی هم نمی توان برای آن تعریف کرد که از طریق گوگل ورودی کسب کنید اما کاربر پس از خواندن خبر خود همچین عنوان جذابی را در سایت شما می بیند پس مجبور است که در سایت بماند بنابراین نرخ تعامل کاربر با شما بالا می رود و همین قضیه امتیاز مثبت برای سایت شما محسوب می شود.

EAT را دست کم نگیرید

استفاده از eat در سایت خبری

عملکرد هایی که باعث می شود گوگل یک صفحه را با کیفیت بالا تشخیص دهد تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT) است که بهترین راه حل برای یادگیری EAT  مطالعه بیشتر در مورد الگوریتم گوگل پانداست برای این که این فاکتور ها را پیش گوگل افزایش دهید باید به نکات زیر دقت کنید : 

•    ایجاد اطلاعات نویسنده و صفحه ای درباره ی او
•    تعداد انتشار محتوا و بک لینک های صفحه
•    میزان شهرت تولید کننده محتوا

افزایش سرعت ایندکس سایت خبری

یکی از مهمترین نکات در سئو سایت های خبری سرعت ایندکس بالاست سایت های خبری با توجه به این که اخبار روز را منتشر می کنند احتیاج دارند که مقالاتشان در همان روز منتشر شود. فاکتور هایی خاصی برای افزایش سرعت خزش و ایندکس شدن صفحات وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بازدید خود را افزایش دهید.

فاکتور اصلی برای بالا بردن خزش ربات های گوگل انتشار اخبار به صورت منظم و زیاد است تا گوگل این نکته را بفهمد که شما یک سایت پر محتوا هستید و باید ربات های خزنده خود را مدام به سراغ سایت شما بفرستد. یکی دیگر از این فاکتور ها نقشه سایت XML و عملکرد هاست است، همچنین این نکته را فراموش نکنید که گوگل برای سایت های خبری نقشه سایت خاصی در نظر گرفته و همین امر باعث سرعت بالای ایندکس صفحات سایت های خبری می شود.

بخوانید: 14 دلیل برای ایندکس نشدن در گوگل

ثبت سایت در گوگل نیوز 

افزودن سایت خبری به گوگل نیوز

نمایش دادن محتوای شما در گوگل نیوز کمک بسیار زیادی به سئو سایت خبری می کند برای اینکه اخبار شما در گوگل نیوز ظاهر شود استاندارهای گوگل نیوز را برسی کنید و دستورالعمل های آن را رعایت کنید حالا وقت آن رسیده که سایت خود را برای گوگل نیوز ارسال کنید. معمولا سه هفته زمان می برد تا تاییدیه گوگل به دست شما برسد بهترین کار در طی این مدت تولید محتوای یونیک و جذاب است.

سئو تکنیکال

همیشه در بین سئو کاران می شنویم که اولین قدم برای سئو سایت تحقیق کلمات کلیدی با هدف و مناسب است اما نکته ی مهم این وسط جا مانده. این امر درست است که برای شروع سئو سایت باید سراغ تحقیق کلمات کلیدی برویم اما در صورتی که از لحاظ تکنیکال هیچ مشکلی نداشته باشیم. اما مهمترین مواردی که در سئو تکنیکال باید به آن توجه کنیم چه چیز هایی هستند:

•    ساخت سایت مپ و معرفی آن به گوگل
•    مطمئن بودن از بهینه بودن قالب ها
•    سرعت لود سایت زیر سه ثانیه باشد
•    اگر می توانید کد های اسکیما را به سایت اضافه کنید.

سایت خبری موبایل ریسپانسیو

امروزه طبق آمار گوگل بیشتر سرچ ها از طریق موبایل و تبلت انجام می شود پس داشتن سایتی که واکنش گرا نباشد و صفحات خود را به خوبی در نمایشگر های موبایل و تبلت نشان ندهد به ضرر مدیر وب سایت است. کاربران به محض ورود به چنین صفحه ای سایت را ترک می کنند و گوگل هم برای نداشتن عدم تطابق امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد.

بخوانید: راهنمای طراحی سایت ریسپانسیو

اضافه کردن Amp

اضافه کردن amp برای سئو سایت خبری

با اضافه کردن AMP یک نسخه از صفحات شما در گوگل ذخیره می شود و کاربران در هنگام کلیک بر روی وب سایت شما در واقع وارد سایت گوگل شده اند. دسترسی کاربران با سرعت بالا و بدون محدودیت به صفحات سایت شماست همچنین سایت هایی که قابلیت AMP را بر روی سایت هایشان فعال می کنند با جدید ترین الگوریتم های گوگل تطابق بیشتری خواهند داشت.

برای اضافه کردن این قابلیت کافی است از برنامه نویس بخواهید AMP را بر روی سایت شما فعال کند و اگر سایت شما وردپرسی است به کمک افزونه های وردپرسی این کار را انجام دهید.

لینک سازی داخلی

یکی از نکات مهم در لینک سازی داخلی سایت های خبری به کاربردن خود کلمات کلیدی برای لینک سازی است و از جملاتی مثل بر روی این لینک کلیک کنید اجتناب کنید با توجه به حجم زیاد صفحات در سایت های خبری با لینک سازی داخلی کاربران را می توانید تا مدت زمان زیادی در سایت خود نگه دارید.

استفاده از تگ ها

قدرتمند ترین لینک سازی داخلی در صفحات خبری استفاده از تگ هاست تا با کلیک بر روی یک تگ کلی محتوای مشابه برای شما نمایش داده می شود به طور مثال شما در سایت خبری ورزشی خود راجب برنده شدن توپ طلا توسط کریم بنزما صحبت کرده اید و با استفاده از تگ کریم بنزما تمام اخبار مربوط به کریم بنزما را می توانید در یک صفحه نمایش دهید.

استفاده از بک لینک ها

مهم ترین مسئله برای پیشرفت سایت های خبری لینک سازی های دخلی و سئو تکنیکال هستند اما این قضیه از اهمیت بک لینک ها کم نمی کند برای اثبات این حرف کافی است با ابزار برسی بک لینک مثل acherf سایت های خبری را برسی کنید که تا چه میزان از بک لینک ها استفاده می کنند.

یکی از مضرات استفاده نکردن از بک لینک ها افزایش اسپم اسکور سایت و در انتها مجازات سنگین گوگل یعنی پنالتی شدن است. بنابراین بهتر است بعد از تحلیل رقبا در زمینه بک لینک سازی شروع به لینک سازی برای سایت خود کنید.

جمع بندی

در این مقاله از ریچتک عوامل موثر برای بهینه سازی سایت خبری رو برسی کردیم و همچنین به این نکته اشاره کردیم که چه نوع سایت های خبری زودتر نتیجه میگیرن لطفا نظرات و سوالاتتون رو با در میون بگذارید همچنین می تونید تعرفه سئو سایت رو از طریق همین لینک مشاهده کنید.

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

سئو یکی از مهم ترین راه های رساندن وب سایت به رتبه های بالای گوگل است. در ادامه مطلب با …

برسی دلایل ایندکس نشدن وب سایت و توضیح مفوم ایندکس

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارد| اهمیت سرعت صفحه| نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

تعریف سندباکس| چرا سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد؟| چگونه دوره سندباکس را کاهش دهیم؟

تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها

معرفی مهمترین مواردی که باید در سایت فروشگاهی خود انجام دهید تا به بهینه سازی آن کمک کند

تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه یا URL اصلی بین محتوای مشابه است....

لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواند بود. با این حال مواردی مثل ساخت …

هدف سئو تکنیکال بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. ساختن …

فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. این فایل در فایل های منبع اکثر وب سایت …

داشتن تقویم محتوایی باعث می شود که شما برنامه روزانه خود را بدانید و با برنامه ریزی منظم اهداف وب …

رپورتاژ آگهی روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت …

کلمات کلیدی تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی و سئو وبسایت دارند. این کلمات می توانند رتبه و جایگاه سایت …

افزایش جایگاه سئو کار دشواری نیست و شما می توانید با اجرای تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم …

در این مطلب قصد داریم که به ترفندهایی که در مقاله نویسی برای افزایش بازدید وب سایت انجام می شد، …

وظیفه الگوریتم دزد دریایی گوگل شناسایی محتوا و فایل هایی است که دارای حق کپی رایت بوده اما سایت های …

آگاهی از راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا جایگاه و رتبه بهتری را برای …

اعتبار دامنه مبنایی برای اندازه گیری اعتبار سایت محسوب می شود که با ابزار moz قابل اندازه گیری است مواردی …

سئو سایت خبری تفاوت هایی با سئو دیگر سایت ها دارد که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته …

گوگل لایت هاوس و تاثیر آن بر سئوی سایت





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید