6 مورد از اشتباهات رایج در طراحی سایت





در این دوره طراحی سایت به یکی از ملزومات هر کسب و کاری تبدیل شده و از همین جهت احساس نیاز به داشتن وب سایتی کارآمد، موفق و مخاطب پسند روز به روز در صاحبان مشاغل بیشتر می شود. 

از همین رو برخی از این افراد به صورت ناآگاهانه و با اطلاعاتی محدود به طراحی وب سایت اقدام می کنند که ممکن است در این مسیر اشتباهاتی را انجام داده و همین موضوع در برخی مواقع موجب به هدر رفتن انرژی و هزینه ناشی از فعالیت هایی می شود که برای سایت خود انجام داده اند.

وب سایت تخصصی ریچتک قصد دارد تا شما را از اشتباهات این چنینی مطلع نماید تا بتوانید با رعایت اقداماتی کوچک و جزئی وب سایتی موفق و روبه رشد داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

استفاده کردن از فونت های نامناسب و یکسان

اینکه از فونت مناسبی برای محتوای وب سایت خود استفاده کنید یکی از مهم ترین موضوعات در طراحی سایت به شمار می رود. از سویی دیگر، زمانی که از فونت یکسان و یک شکل برای سایت خود بهره می برید، کاربر را خسته می کنید و این مساله باعث می شود که او از ماندن طولانی مدت در وب سایت شما منصرف شود.

پس این مساله را به خاطر داشته باشید که در سایت خود از فونت مناسب استفاده کرده و زمانی که قصد دارید فونتی یکسان را در طول سایت به کار ببرید، بهترین کار این است که رنگ و سایز آن را تغییر داده و باعث جذابیت بیشتر و ظاهر بهتر محتواهای متنی خود شوید.

 

شلوغی یا خلوت بودن بیش از حد سایت

سایت هایی که با  متن و عکس و ویدئو و.. اشباع شده اند و هیچ فضای خالی را باقی نمی گذارند، مخاطب را کلافه می کند؛ وب سایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب در همان ثانیه های اول بازدید از صفحه متوجه منظور و هدف شما بشود؛ نه اینکه میان مجموعه ای متون و تصاویری که به صورت افراطی و برنامه ریزی نشده در سایت قرار داده شده سردرگم بماند.

از سویی دیگر با وجود اینکه شلوغی بیش از حد وب سایت یکی از بزرترین اشتباهات طراحان و صاحبان مشاغل است، خلوت بودن و قرار دادن محتوای بسیار کم در صفحات سایت نیز مناسب نبوده و نمی تواند مخاطب را به خود جذب نماید.

با وجود اینکه رعایت سبک مینیمالیسم در زمینه طراحی سایت طرفداران بسیار زیادی دارد اما اگر به صورت صحیح انجام نشود، در عوض جذب کاربر، اثر دافعه و دور کننده خواهد داشت.
بنابراین رعایت تعادل در قرار دادن انواع محتوا در وب سایت، می تواند به شما در پیشرفت وب سایتتان کمک نماید.

 

سرعت پایین سایت

زمانی که سرعت سایت بارگذاری صفحات سایت شما برای کاربران بسیار پایین باشد، مطمئنا کاربر از ادامه کار منصرف شده و به بازدید از سایت دیگری می پردازد؛ به همین دلیل است که سرعت پایین سایت یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در طراحی سات به شمار می رود.

در صورتی که مدت زمان بارگذاری صفحه طولانی شود، صرف کردن زمان و انرژی در راستای هدایت ترافیک از صفحه نتایج موتورهای جستجو به سایتتان عملی بیهوده خواهد بود. 

برای اینکه بتوانید سرعت بارگذاری صفحات را برای کاربران بالا ببرید می توانید از طریق Google Page Speed Insights عملکرد وب سایت خود را بررسی کرده و عواملی که باعث تاخیر در زمان بارگذاری صفحه شما می شود را  شناسایی نمایید. این عوامل می توانند مواردی از قبیل فرمت و اندازه تصاویر، تغییر مسیرها، جاوا اسکریپت و CSS باشند.

بیشتر بخوانیم: نکات مهم افزایش سرعت سایت

 

نداشتن صفحه تماس با ما

عدم وجود صفحه تماس با ما در سایت یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی سایت به شمار می رود. زمانی که کاربری قصد دارد تا از سایت شما محصولی را خریداری کرده و یا خدمتی را دریافت نماید، وجود صفحه تماس با ما بسیار مهم است. کاربر شما باید این امکان را داشته باشد تا با یک کلیک به صفحه تماس با ما دسترسی داشته باشد که درصورت پیدا نکردن اطلاعات تماس، از جستجو در سایت ناامید شده و احتمالا سایت را ترک می کند.

 

عدم توجه به ارورهای 404 صفحات سایت

زمانی که تعداد صفحات سایت شما که ارور 404 دارند بالا برود، علاوه بر کاهش تعداد بازدیدکنندگان، اعتبار وب سایتتان نیز کاهش پیدا می کند که این اتفاق اصلا خوب نیست. راه حل این موضوع این است که سعی کنید صفحاتی را که به صورت کامل طراحی و آماده نشده اند را بر روی سایت آپلود نکنید.

 

ریسپانسیو نبودن وب سایت

زمانی که و سایت شما برای دستگاه های مثل موبایل، تبلت و.. بهینه نشده باشد، این مساله نقص سایت شما به شمار رفته و از این جهت باعث بالا رفتن نرخ پرش و عدم بازدید کاربران از صفحات وب سایتتان خواهد شد.

اگر که نمی دانید ریسپانسیو بودن سایت به چه معناست، در تعرفی مختصر می توان اینطور گفت، در این دوران که اکثر کاربران از طریق تلفن های همراه و تبلت های خود در دنیای مجازی و فضای اینترنت گردش و جستجو می کنند، وب سایت ها باید به صورت درست و با ظاهری صحیح در دستگاه های آنان قابل نمایش باشند و صفحات سایت به شکل ناقص و نامرتب برای آنان نشان داده نشود.

شما می توانید برای بررسی اینکه وب سایت شما ریسپانسیو بوده یا خیر از ابزار Mobile-Friendly Test  استفاده کنید و اگر متوجه عدم ریسپانسیو بودن وب سایت خود شدید از یک میزبان وب مطمئن کمک بگیرید، زمان بارگذاری صفحه سایتتان را بهینه کرده، AMP را فعال نموده و به طراحی دوباره صفحات خود برای دستگاه های تلفن همراه اقدام نمایید.

 

سخن پایانی

مجموعه طراحی سایت ریچتک با در اختیار داشتن متخصصان و کارشناسان حرفه ای و کاربلد در زمینه برنامه نویسی، سئو، گرافیک و پشتیبانی به شما کمک می کند تا یک وب سایت اختصاصی و رو به رشد داشته باشید.

این مجموعه برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان شرایط اقساطی را برای طراحی سایت قرار داده تا با بودجه کمی بتوانید سایت خود را راه اندازی نمایید و پیشرفت و بالندگی شغلی خود را در زمانی کوتاه نظاره گر باشید. برای اطلاعات بیشتر بر روی کلمه طراحی سایت کلیک کنید.

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

تعیین تعرفه طراحی سایت به موارد مختلفی بستگی دارد که در این مقاله کاربردی به آن خواهیم پرداخت.

مراحل طراحی سایت : در طراحی یک وب‌سایت، مراحل مختلفی سپری می شود.این مراحل شامل طراحی دموی کار، کدنویسی و …

در طراحی وب سایت فروشگاهی باید فاکتورها و مواردی را لحاظ کرد که امکان خرید برای کاربران را در بستر …

نام دامنه تاثیر زیادی در برند شدن کسب و کار شما دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا به …

طراح وب سایت شخصی است که محتوای ظاهری وب را آماده می نماید اما توسعه دهنده وب یک وب سایت …

زبان پایتون از زبان های جدید در برنامه نویسی است که اخیرا پرطرفدر شده و در برابر سایر زبان ها …

طراحی سایت اختصاصی توسط برنامه نویس و گرافیست انجام می شود که در این مقاله سعی شده به مزایای سایت …

چرا کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده و اصلا چگونه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم؟ …

یکی از مهمترین مراحل قبل از راه اندازی وب سایت خرید هاست است برای اینکه بتوانیم یک هاست خوب را …

در این مقاله قصد داریم به معرفی ابزارهای طراحی سایت با موبایل و برسی معایب و مزایای آن بپردازیم.

مدت زمان طراحی به متغیر ها و ملاحظات سایت و بستگی به رویکرد سایت و خواسته های شما دارد.

جنگو یک فریم ورک وب منبع باز مبتنی بر پایتون است که ساختار Model-View-Template (MVT) را مشاهده می کند.

وایرفریم یک نمایش بصری دو بعدی اساسی از یک صفحه وب، رابط برنامه یا طرح بندی محصول است. در ادامه …

الگوریتم رقص گوگل، یکی از مهم ترین الگوریتم های موجود محسوب می شود که از اهمیت بالایی نزد صاحبان وب …

همانطور که همه ما می دانیم قیمت طراحی سایت در شرکت های مختلف متفاوت می باشد که قصد داریم در …

از راه های مختلفی می توانید به افزایش سرعت سایت خود دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به مهم ترین اشتباهات رایج در طراحی سایت بپردازیم تا بتوانید سایتی موفق و بی …

در این مقاله به آموزش طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا می پردازیم. امروزه با وجود افزایش ورودی های گوگل …





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید