لوکال هاست چیست؟





اگر در فضای فناوری کار می کنید یا به تازگی شروع به یادگیری توسعه وب سایت و میزبانی وب کرده اید، ممکن است اصطلاح لوکال هاست را شنیده باشید. لوکال هاست نمونه ای از اصطلاحات فنی است که ممکن است در ابتدا مبهم به نظر برسد. با این حال، اگر دانش پیش زمینه ای داشته باشید، درک آن در خیلی سخت نیست.
در این مقاله از ریچتک، آنچه را که برای شروع استفاده از لوکال هاست در پروژه های خود باید بدانید، به شما خواهیم گفت. ما توضیح خواهیم داد که این اصطلاح به چه معناست، چرا وجود دارد و چگونه متخصصان فناوری اطلاعات از آن در کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست یک میزبان برای صفحه سایت شماست که حتی بدون اینترنت هم میتوانید آن را بالا بیاورید. لوکال هاست فضای خوبی برای راه اندازی وب سایت شماست تا در آن آزمون خطا کنید سپس دسترسی سایت خود را باز کنید.
 در لوکال هاست تغییراتی که شما در صفحه خود اعمال می کنید ذخیره می شوند اما کسی نمی تواند سایت شما را مشاهده کند.
لوکال هاست با ادرس IP 127.0.0.1. قابل مشاهده است.

آدرس IP چیست؟

برای بازدید از یک وب سایت، نام دامنه آن وب سایت را در نوار مرورگر خود وارد می کنید - برای مثال hubspot.com.

اما، یک نام دامنه به تنهایی یک وب سایت را شناسایی نمی کند.  نام دامنه صرفاً نام مستعار آدرس IP یک وب سایت است، ترکیبی از اعداد که دستگاه را در یک شبکه شناسایی می کند. یک آدرس IP از چهار عدد تشکیل شده است که هر کدام بین 0 تا 255 است. برای مثال، آدرس IP مرتبط با سروری که وب سایت HubSpot را میزبانی می کند 104.19.154.83 است. هر دستگاهی یک آدرس IP منحصر به فرد دارد، حتی رایانه شخصی شما.

هنگامی که "hubspot.com" را در نوار مرورگر خود می زنید و اینتر را فشار می دهید، سیستم نام دامنه (DNS) آنچه را که وارد کرده اید می گیرد، می بیند که با آدرس IP 104.19.154.83 جفت شده است و درخواست شما را به مکان مناسب یعنی HubSpot هدایت می کند. وب سرور واقعیت کمی پیچیده‌تر است، اما اصل ماجرا همین است.
هرچند نیازی نیست آدرس IP وب سایت های مورد علاقه خود را بدانیم چون با وارد کردن نام دامنه به آنها دسترسی خواهیم داشت.

آدرس Loopback چیست؟

آدرس‌های IP می‌توانند سرورهای جداگانه در اینترنت و همچنین دستگاه‌های خارج از اینترنت را در لوکال هاست شناسایی کنند. هر زمان که یک دستگاه شبکه جدید ایجاد شود، یک آدرس IP دریافت می کند.

با این حال، برخی از آدرس های IP به دلایل خاصی رزرو شده اند. به عنوان مثال، تمام آدرس‌هایی که با شماره «127» شروع می‌شوند، آدرس‌های IP خاصی هستند که «local loopback addresses» نامیده می‌شوند. به جای شناسایی دستگاه دیگری در اینترنت، یک آدرس Loopback به دستگاهی در شبکه خصوصی و محلی شما اشاره می کند. به همین دلیل است که هیچ وب سایتی با آدرس IP 127 شروع نمی شود.

دستگاه های خارجی نمی توانند به آدرس های Loopback دسترسی پیدا کنند. وقتی درخواستی را به یک آدرس Loopback ارسال می کنید،  یک Loopback را راه اندازی می کند، به این معنی که درخواست به سروری که از آن ارسال شده است، ارسال می شود. در نتیجه، لوپ بک ها از طریق اینترنت عبور نمی کنند - آنها در شبکه محلی شما باقی می مانند.

اکنون که آدرس های IP و لوپ بک ها را فهمیدیم، می توانیم توجه خود را به لوکال هاست معطوف کنیم.

لوکال هاست به چه معناست؟

لوکال هاست به چه معناست؟

در یک شبکه کامپیوتری، localhost  نام یک میزبان است که به رایانه ای که در حال اجرای یک برنامه است اشاره دارد - می توانید آن را به معنای " کامپیوتر" در نظر بگیرید. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که یک درخواست Loopback به دستگاه شخصی شخص ارائه می‌کند. همانطور که بعدا خواهیم دید، این نوع درخواست ها برای آزمایش و دلایل امنیتی مفید هستند.

معمولاً از طریق آدرس Loopback 127.0.0.1 می توانید به لوکال هاست هر کامپیوتری دسترسی داشته باشید. به طور پیش‌فرض، این آدرس IP به سروری که روی دستگاه فعلی اجرا می‌شود اشاره می‌کند. به عبارت دیگر، هنگامی که رایانه شما آدرس IP 127.0.0.1 را درخواست می کند، درخواستی را برای "لوکال هاست" خود ارسال می کند.

اصطلاح "localhost" همچنین به عنوان نام دامنه برای آدرس IP Loop back 127.0.0.1 عمل می کند، به نوعی مانند آنچه که "hubspot.com" برای آدرس IP 104.19.154.83 بالا می آید. اگرچه یک تفاوت مهم وجود دارد: اگر "localhost" را در نوار مرورگر خود قرار دهید، درخواست شما از طریق اینترنت ارسال نمی شود. در عوض، یک Loopback ایجاد می‌کنید و درخواست به رایانه شما می رسد.

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، درخواستی به 127.0.0.1 یا «localhost»  همان دستگاهی که روی آن کار می‌کنید ارسال می‌شود که به هیچ مجوز یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد - سیستم عامل رایانه دارای قابلیت عمل به عنوان سرور و درخواست های بازگردانی میدانی است.

لوکال هاست برای چه مواردی استفاده می شود؟

از لوکال هاست بیشتر برای تست استفاده می شود اما به دیگر کاربردهای آن اشاره میکنیم:

تست وب سایت و برنامه های کاربردی وب

تصور کنید در حال ساخت یک وب سایت هستید. شما احتمالاً می خواهید نحوه ظاهر و عملکرد وب سایت خود را هنگام دسترسی در یک مرورگر وب آزمایش کنید. با این حال، در حالی که در نهایت وب سایت خود را بر روی یک وب سرور مستقر خواهید کرد، نمی خواهید وب سایت ناتمام خود به صورت آنلاین و قابل استفاده باشد.

در عوض، می توانید فایل های وب سایت خود را در رایانه شخصی خود میزبانی کنید و این فایل ها را از طریق لوکال هاست در دسترس قرار دهید. سپس، می توانید از طریق مرورگر وب خود به لوکال هاست خود دسترسی داشته باشید و تجربه بازدید از وب سایت را از یک دستگاه راه دور شبیه سازی کنید. همه چیز در رایانه شما نگهداری می شود و هیچ چیز خارج از آن به اشتراک گذاشته نمی شود.

بخوانید: ویژگی های یک هاست خوب

برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب همیشه از لوکال هاست به عنوان یک سرور آزمایشی خصوصی برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کنند. Localhost به شما امکان می دهد بدون ارسال فایل از طریق اینترنت برنامه ها را روی رایانه خود آزمایش کنید، که ایمن تر است و وب سایت شما را قبل از آماده شدن در معرض دید عموم قرار نمی دهد.

تست شبکه و سرعت

کارکنان فناوری اطلاعات و ادمین‌های سیستم همچنین می‌توانند از لوکال هاست برای آزمایش شبکه محلی بدون نیاز به اتصال به اینترنت استفاده کنند - آنها فقط باید درخواستی را به لوکال هاست ارسال کنند و این درخواست را نظارت کنند تا مطمئن شوند که نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم کار می‌کند. مدیران همچنین می توانند سرعت این درخواست ها را ارزیابی کنند تا تعیین کنند که آیا باید بهینه سازی شود یا خیر.

مسدود کردن وب سایت های بد

در نهایت، مدیران می‌توانند درخواست‌های مربوط به وب‌سایت‌های مضر شناخته‌شده را به لوکال هاست تغییر مسیر دهند تا از حملات به شبکه جلوگیری کنند. این کار با تغییر فایل میزبان کامپیوتر انجام می شود، فایلی که نام دامنه ها و آدرس های IP مرتبط هر یک را فهرست می کند. قبل از DNS، فایل میزبان مسئول تبدیل نام دامنه به آدرس IP بود. اگرچه اکثراً منسوخ شده اند، اما هنوز هم می توان فایل های میزبان را در رایانه های مدرن پیدا کرد.

اگر می خواهید از بازدید ناخواسته یک سایت مضر جلوگیری کنید، می توانید دامنه وب سایت را در فایل هاست وارد کرده و آن را به آدرس IP 127.0.0.1 اختصاص دهید. حالا با وارد شدن دامنه، کاربر به جای وب سایت، با خیال راحت به لوکال هاست ارسال می شود. فایل های هاست از پیش ساخته شده زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین ادمین ها نیازی به شروع از ابتدا ندارند.


نرم افزار های لوکال هاست

. xampp محبوبترین نرم افزار در بین کاربران که بر روی تمام سیستم عامل ها (ویندوز، مک، لینوکس) قابل اجراست.
. wamp نرم افزاری قدرتمند و اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز
. lamp  نرم افزار اختصاصی برای لینوکس
. msmp نرم افزار اختصاصی مک او اس
 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

وکال هاست نمونه ای از اصطلاحات فنی است که ممکن است در ابتدا مبهم به نظر برسد. با این حال، …





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید