برندبوک چیست؟ چگونه یک برند بوک بنویسیم؟





اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید از همین حالا برای طراحی برندبوک خود اقدام کنید. در صورتی هم که نمیدانید برند بوک چیست تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با نحوه نوشتن یک برند بوک استاندارد و شناخت برندبوک های ایرانی و خارجی آشنا شوید.

در واقع برند بوک، دفترچه راهنمای برند است که حاوی قوانین کلی شامل معرفی لوگوی برند، رنگ و ارزش های آن برند به مخاطبان است که نشان دهنده هویت شرکت می باشد.

به برند بوک، کتابچه برند یا برندبوک PDF نیز گفته می شود که همانطور که در بالا بیان شد سندی است شامل المان های برند که اصول و قواعد کلی مربوط به برند را بیان می کند.

هر سازمانی برای اینکه اطمینان حاصل کند که چشم انداز و اهداف برندش به طور کامل به مشتریان ارائه شده است نیاز به کتابچه برند دارد. در واقع با یکپارچه سازی اطلاعات و فعالیت های مربوط به برند، به سازمان کمک می کند تا فعالیت های برند براساس دید کلی کارکنان یکپارچه سازی شود و در مرحله بازاریابی محصولات دچار تغییر نشوند.

 با تصور اینکه خود دارای کسب وکار مستقل هستید و مشتریان زیادی دارید پس داشتن برند بوک می تواند کمک زیادی برای ارائه نمونه کارها به مشتریان کند و حتی برای ارائه محصول جدید نیز با مراجعه به برندبوک می توان از رنگ ها و فونت های موجود در آن بهره برد و با نگاه به برند بوک براحتی هر اطلاعاتی که بخواهید در کم ترین زمان در اختیار شما خواهد بود.

شما بعنوان صاحبان کسب و کار که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید نیز می توانید با طراحی برندبوک محصولات خود را برای مشتریان ارائه دهید و کسب و کار کوچک و نوپای خود را رونق ببخشید.

 

برندبوک pdf

اکثر افراد بر این باورند که برندبوک PDF یک فایل  متنی کوچک است شامل اطلاعات سازمان است. در حالیکه که برندبوک PDF  یا کتابچه برند به طور دقیق شامل نام برند، لوگوی برند، شعار سازمانی ، فونت برند، رنگ برند،دلایل شکل گیری برند و اهداف برند می باشد.

در حالت مطلوب برند بوک بهتر است زمانی که لوگوی برند طراحی می شود توسط یک طراح گرافیک حرفه ای طراحی شود. از این طریق اطمینان پیدا می کنید که همه اجزای برند در یک مسیر قرار خواهند گرفت. حتی زمانیکه  لوگوی برند طراحی شد، می توان توسط طراح گرفیک، برند بوک سازمان هم همسان با لوگوی برند طراحی شده، نوشته شود.

به طور کلی برای نوشتن برند بوک مراحل زیر طی می شود:
•    جمع آوری و نوشتن چارچوب کلی اصول و قواعدی که می خواهید در برند بوک ارائه کنید.
•    طراحی لوگوی برند و صفحه بندی برندبوک
•    تایپوگرافی و فونت برند را تعیین کنید.
•    سبک طراحی تصاویر را تعیین کنید.
•    تبدیل به برند بوک PDF

برندبوک می تواند از چند صفحه تا 100صفحه باشد. با توجه به اینکه برندبوک هر برند براساس عواملی همچون چشم اندز، اهداف، محصولات مربوط به برند تهیه می شود لذا قیمت طراحی برندبوک نیز برگرفته از موارد بالا تعیین می شود.

به طور مثال یک سایت تک صفحه ای با یک لوگوی برند و رنگ های از پیش مشخص شده می تواند برندبوک یک صفحه‌ای داشته باشد. از طرفی شرکت  بازاریابی و تبلیغاتی را در نظر بگیرید با تبلیغات گسترده که روزانه به مشتریان زیادی سرو کار دارد پس می توان پیش بینی کرد که این شرکت برند بوک یا صفحات بیشتری نیاز دارد که راهنمای محصولات  کامل برای مخاطبان خود باشد.

چرا برند بوک مهم است؟

برندبوک چیست؟

برند بوک با یکپارچه سازی برند به معرفی هر چه بهتر برند کمک می کند و به مخاطب دیدکلی راجع به چشم‌انداز، اهداف و ماموریت های سازمان ارائه می دهد. در طراحی برندبوک تمام عناصر تشکیل دهنده (از اهداف برند گرفته تا پالت رنگی برند، سبک فونت) با جزئیات کامل بیان می شود. تا اینجا متوجه شدیم که برندبوک راهنمای راه هر برند برای ارائه اهداف سازمان به مخاطبان آن برند می باشد.

وقتی کسی برندبوک شما را مطالعه می کند، درواقع کارت ویزیت شما را می بیند و یا بخشی از ابزارهای بازاریابی شرکت شما را مشاهده می کند، به درکی از برند شما می رسد. با داشتن مجموعه ای از استاندارد هاو اهداف ارتباط برقرار کردن مخاطب با هویت برند شما آسان می شود. مخاطبان با دیدن مجموعه ای از قوانین از پیش مشخص شده ، برند شما را برندی با انسجام و یکپارچه می بینند.

از سوی دیگر کسانی که بعد ها در مجموعه ی شما استخدام می شوند، به کمک کتابچه  برند می توانند قوانین ثابت برند شما در مورد چشم اندازها، لوگو ها، رنگ ها ، طراحی ها و … را به طور واضح مطالعه و بررسی کنند و آن ها را به کار ببرند، در نتیجه با تغییر یا اضافه شدن کارکنان، رفتار و نوع کار کارکنان که نشان دهنده ی رفتار و کار برند شما است، در طول چندین سال منسجم خواهد بود. انسجام، از این نظر اهمیت دارد که برند شما را در دید مخاطب قابل اطمینان‌تر نشان می‌دهد و همین نشان دهنده‌ی اهمیت برند بوک در ایجاد ثبات برند شماست.

برای داشتن برندبوک خوب، دیدن و ایده گرفتن از نمونه برندبوک برندهای موفق بهترین راه است. همچنانکه تمام برندهای مشهور دنیا از جمله سامسونگ، گوگل، اپل و ... دارای برندبوک اختصاصی خود هستند. شما هم می‌توانید با رعایت تمام اصول گفته شده، برندبوک اختصاصی خود را طراحی کنید که در مواقع لزوم پرسنل جدید، مشتریان و... با مراجعه به آن با برند شما آشنا شوند و به جلب اعتماد مخاطبان منجر شود.

با داشتن برند بوک، همه قوانین برند شما قابل شناسایی می شود و تمام اعضا ملزم می شوند که آنها را بخوانند و اجراکنند. هر جه قوانین منسجم تر باشد، یکپارچگی برند هم بیشتر می شود. با یکپارچه شدن برند، شما در میان مخاطبان خود در فاصله زمانی کم جایگاه خود را پیدا می کنید و مخاطبان با دیدن به طور مثال یک عنصر بصری از سبک کاری شما سریعا برند شما را شناسایی می کنند . هر چند ساخت یک برند وقت زیادی از شما می گیرد اما با اجرای درست قواعد موجود در برند بوک می توانید براحتی برند خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

از طرفی فرص کنید محصولات جدید مربوط به برند خود را عرضه کرده اید و زمان کافی برای پیاده سازی فعالیت‌ها را نداشته باشید، درصورت داشتن برند بوک می توانید با صرفه جویی در زمان؛ اهداف برند خود را با مخاطبان خود در میان بگذارید.

در مجموع بدون داشتن برند بوک، حفظ ثبات و انسجام برند غیرممکن است. برای ساخت برند بوک خود یک تیم کاری شامل طراح، بازاریابی و برندسازی نیاز دارید.  
یک کتابچه برند موفق دارای معیارهایی است که در ادامه به آنها اشاره شده است:
•    معرفی جامع برند در کتابچه برند: یکی از معیارهای برند بوک موفق، معرفی دقیق و کامل برند است. زمانیکه شما برند بوک را نگاه می‌کنید هیچ نقطه مبهمی در اهداف و چشم‌انداز برند مورد نظر دیده نمی‌شود.
•    داستان سازی در کتابچه برند: برند بوک موفق معمولا ویژگی هایی از برند را با تکنیک های خلاقانه‌ مانند داستان ، بیان می کند که این باعث می‌شود برند در ذهن شما متفاوت از سایر برندها باقی بماند.

•    محتوای خلاقانه در کتابچه برند: زمانی که یک برند بوک موفق را بررسی می کنید پیچیده نیست و شما را کلافه نمی کند. هم از خواندن آن لذت می‌برید، هم مطالب آن را به درستی به یاددارید.

مزایای برند بوک

مزایای برندبوک

بزرگ‌ترین مزیت داشتن کتابچه برند این است که باعث انسجام و ثبات کسب و کار شما می شود. انسجام هویت برند، ارائه اطلاعات به صورت دیداری و پیام رسانی به مخاطب از تاثیر های داشتن برندبوک(کتابچه برند) است.

با گذشت زمان وجود برندبوک منسجم، باعث ایجاد وفاداری در بین مشتریان سازمان می شود. کتابچه برند در عین سادگی باید استاندارد طراحی شود. کتابچه برند علاوه بر اینکه پیام برند را به مخاطبان می رساند، در ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان نیز نقش اساسی دارد. از طرفی افرادی که در آینده با این برند همکاری می‌کنند، در برندبوک اطلاعات کاملی در مورد قوانین طراحی، هدف‌ها و ارزش‌های آن می‌یابند.

داشتن کتابچه برند برای مشاغل و برندها مهم است و برند را به مخاطب معرفی می کند. اما مشاغل تنها در صورتی می توانند برندبوک مخصوص خود را عرضه کنند که ابتدا هویت و چشم انداز اختصاصی خود را داشته باشند.

هویت و چشم انداز برند، راهنمای تمام فعالیت های تجاری مربوط به برند است. این ها مسیر سازمان را در دستیابی به اعتماد و وفاداری مشتریان هموار می کند.
در ادامه 5 مورد اصلی از مزایای برند بوک ارائه شده است:

•    افزایش کارایی و اعتبار شرکت
بامعرفی برند بوک خود به مشتریان باعث ایجاد اعتبار برند در نزد مخاطبان می شوید، و در نتیجه اعتماد و وفاداری مشتریان را جلب می کنید.

•    افزایش بازده شرکت
گرچه  طراحی و ارائه برندبوک کاری پرهزینه و زمان بر است اما بعد از این مرحله عملکرد شرکت شما بهبود می یابد و در نهایت باعث افزایش بازده شرکت می شود، چرا که کارشناسان تحقیق و توسعه شرکت با صرف زمان کم تر می توانند خروجی بهتر از  مسائل اصلی داشته باشند.

•    افزایش آگاهی از برند
زمانیکه شما اطلاعات مربوط به قوانین برند خود را از طریق کتابچه برند ارائه می دهید، توجه مخاطبان را به خود متمرکز می کنید و این یک روش بسیار نتیجه بخش برای افزایش آگاهی از برند شما می باشد.

•    متمایز کردن برند
اینکه شمابرند خود را در مقایسه با دیگر برندها، چگونه عرضه کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برند شما را متمایز میکند. به طور مثال شما برای ارائه قوانین برندبوک خود از رنگ های خلاقانه که هامونی و روح به برند شما می بخشد استفاده کنید؛ یا لوگوی برند خود را با فونت یا طرح خاصی طراحی کرده باشید قطعا در ذهن مخاطبان خود ماندگار خواهید شد.

•    وفاداری مشتریان
زمانیکه که در طراحی برندبوک قوانین کلی و جامع مربوط به ارزش های برند خود را به مخاطبان ارائه کنید، مخاطبان نسبت به هویت برند شما وفاداری بیشتری خواهند داشت.

نکات مهم در طراحی برند بوک

نکات مهم در طراحی برند بوک

•    لوگوی برند
لوگوی برند، عنصر اصلی شرکت و به نوعی شناسنامه شرکت است. درواقع لوگو، عبارت است از طرح، ویژگی، نماد یا هر مشخصه‌ای که نشان دهنده خدمات با فروشنده‌ی محصولی خاص می باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات تمایز می شود. لذا رنگ ها، اندازه ها و عناصر بصری استفاده شده در لوگوی برند، در معرفی آن به مشتریان نقش اساسی دارند.
 
•    پالت های رنگی
اکثر خریداران معتقدند که رنگ ها بزرگترین انگیزه را در آنها برای خرید یک محصول ایجاد می کنند و خریداران با رنگ های استفاده شده در لوگوی شرکت آن را می شناسند. ترکیب مناسب پالت های رنگی در طراحی لوگوی برند و عناصر اصلی شرکت از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

داشتن شناخت و درک کافی از تاثیرگذاری رنگ ها بر رفتار خریداران در موفقیت برند تاثیر بسیار زیادی دارد. راهکارهایی نیز برای انتخاب رنگ وجود دارد از جمله: شناخت اهداف برند، ترکیب رنگ های جدید را تجربه کنید و رقبای خود را آنالیز کنید.

•    فونت ها
هر برندی می تواند سبک فونت خاص خود را داشته باشد. استفاده از تایپوگرافی مناسب با اندازه ها و رنگ های خاص می تواند اهداف و چشم اندازه های شما را بهتر به مخاطب معرفی کند. به طور مثال دیجی کالا از فونت ایران یکان در سایت و اپلیکیشن خود استفاده کرده است.

•    برچسب ها
برند بوک ها از برچسب ها برای معرفی محصولات و بازار هدف استفاده می کنند به همین دلیل استفاده از برچسب های مناسب در معرفی بهتر محصولات تاثیر بسزایی دارد.

•    محتوی متنی
استفاده از محتواهای سایت ها، وبلاگ ها و مقالات با رعایت اصول تولید محتوا می تواند در هر چه بهتر دیده شدن برندبوک کمک کند.

•    تصاویر
یک برند بوک جذاب، علاوه بر اینکه به شما در تصویرسازی و استفاده از اینفوگرافی و نمادهای گرافیکی کمک می کند؛ همچنین به جزئیات بیشتری در زمینه چگونکی کاربرد رنگ ها و المان ها و ترکیب بندی آنها در طراحی هر چه بهتر در زمینه مرتبط با اهداف کاری شما می پردازد. به طور کلی نحوه استفاده از عناصر دیداری در برندبوک برای جذب مخاطب در نگاه اول نقش بسزایی دارد.

نمونه برند بوک ایرانی

برندبوک دیجی کالا

  1. برندبوک دیجی کالا

دیجی‌کالا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است که ابتدا با فروش موبایل و دوربین شروع به کار کرد.
از جمله اقلام به‌فروش رسیده در دیجی‌کالا: گوشی‌های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و انواع رایانه، دوربین دیجیتال، ماشین‌های اداری، کنسول‌های بازی، ساعت، لوازم خانگی، ادوات موسیقی، زیورآلات، اسباب‌بازی، پوشاک و کتاب می باشد.

از ویژگی‌های دیجی‌کالا می‌توان به نقد و بررسی‌های مفصل و کامل انواع محصولات دیجیتال اشاره کرد. در ادامه به بررسی کامل برندبوک دیجی کالا پرداخته ایم.
در ابتدای برند بوک دیجی کالا شعار«بررسی، انتخاب و خرید آنلاین» آمده است. در ادامه نحوه قرارگیری لوگو در بر  روی بگ گراندهای مختلف توضیح داده شده است که به برخی از آنها اشاره شده است.

•    در زمینه سفید، لوگوی برند فقط با رنگ اصلی به کار می رود.
•    در زمینه آبی و یا خاکستری، لوگوی برند با کد رنگی موجود در پالت رنگ اصلی به رنگ سفید به کار می رود.
•    در صورتی که لوگوی برند به رنگ مشکی بود، فقط در حالتی که محدودیت چاپ وجود داشته باشد از آن استفاده می شود.

در بخش معرفی برند بوک آمده است که رنگ لوگوی برند نباید تغییر کند و فقط با رنگ های اصلی استفاده شود. 
برند بوک دیجی کالا، نحوه قرار گیری SIGN  بر روی بک گراند را نیز به طور کامل شرح داده است. از جمله نکات گفته شده می‌توان به این موارد که SIGN برروی زمینه سفید فقط با رنگ اصلی استفاده می‌شود و بر روی زمینه قرمز، آبی و خاکستری با کد رنگی موجود در پالت رنگ اصلی به رنگ سفید به کار می رود، اشاره کرد(سایت دیجی کالا ).

  1. برندبوک اسنپ

برندبوک اسنپ

اسنپ بعنوان یک برند ایرانی به ارائه انواع خدمات اینترنتی(تاکسی اینترنتی، سفارش غذا، پیک موتوری، درخواست وانت، سوپرمارکت آنلاین، بلیط پروازهای داخلی و خارجی، بلیط قطار، رزرو هتل و ...)می پردازد.
اسنپ تجربه زندگی راحت تر، به صرفه تر و سریع تر را از طریق اپلیکیشن اسنپ، با شعار یک اپلیکیشن برای تمام نیازها فراهم آورده است.
برندبوک اسنپ در سایت رسمی اسنپ قایل مشاهده است(سایت اسنپ ). اولین چیزی که در این برندبوک دیده می شود لوگوی رسمی اسنپ می باشد که با طراحی لوگوتایپ جالب و استفاده از رنگ مناسب موفق به برقراری ارتباط با مشتریان خود شده است.
در برندبوک اسنپ به طور کامل به معرفی خدمات اسنپ شامل (اپلیکیشن مسافر اسنپ، مسافرین اسنپ، رانندگان اسنپ و...) پرداخته شده است.

  1. برند بوک ایرانسل

شرکت ایرانسل سریع ترین شبکه تلفن همراه برای برقراری ارتباط را فراهم آورده است. در کنار این شاخصه، موارد زیر نیز باعث مطرح و محبوب تر بودن این برند شده است:

•    پوشش دهی آنتن در سطح وسیع
•    مدیریت حساب آسان
•    طرح های تشویقی
•    برنامه های کاربردی
•    پشتیبانی 24ساعته
•    خدمات مکالمه
•     بسته های اینترنتی متنوع
•     تلویزیون اینترنتی(سایت ایرانسل )

با توجه به معرفی کلی که از برند ایرانسل شد، می توان به خوبی مشاهده کرد که برندبوک ایرانسل  با استفاده از رنگ زرد موفق شده است که خود را به نمادی از سرگرمی، خلاقیت، اصالت، اعتماد به نفس، شادی، شور و اشتیاق و سریع بودن تبدیل کند.

با نگاه یه جامعه آماری که از خدمات متنوع ایرانسل استفاده می کنند می توان به خوبی دریافت که مشترکان ایرانسل اکثرا افراد جوان و پرشور هستند که با برقراری ارتباط با یکدیگر لحظات سرگرم کننده و مفرحی را تجربه می‌کنند.  

با بررسی لوگوی ایرانسل هم می توان به ویژگی مقرون به صرفه بودن این برند پی برد. همچنین با مطالعه برندبوک ایرانسل مشاهده می شود که نحوه استفاده از فونت ها، پالت های رنگی به خوبی پیام این برند را به مخاطب منتقل می کند و مخاطب به استفاده از محصولات و خدمات ایرانسل اشتیاق بیشتری دارد.

  1. برندبوک اسنوا

برندبوک اسنوا

شرکت اسنوا در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. آنچه که شرکت اسنوا بیان می کند این است که با پایبندی به  استانداردهای اخلاقی به هویت یکپارچه رسیده است و یکپارچگی حرفه‌ای از برنامه‌ریزی تا اجرا را از نقاط قوت برند خود می داند.
برندبوک اسنوا با این نگاه که «هر کدام از لوازم خانگی اسنوا وظیفه ی مهمی داره ، و اونم این هست که شما از زمانتون بهترین استفاده را بکنید» توانسته در میان مشتریان خود جایگاه ویژه ای داشته باشد.

برندبوک اسنوا با شعار «اسنوا از ابتدا تا انتها، متعهد به شما» به ارائه لوازم خانگی با تنوع و قیمت های مختلف، در کیفیت و هوشمندی بالا پرداخته است(سایت شرکت اسنوا ).

خلاقیت به کار رفته در طراحی  لوگو و استفاده از ترکیب رنگ مناسب (رنگ های سرد شامل سبز و آبی) در طراحی برندبوک باعث جذب مشتری برای بررسی و مقایسه محصولات اسنوا شده است.

رنگ آبی که بعنوان یکی از رنگ های اصلی در برندبوک اسنوا به کار برده شده به خوبی برندبوک اسنوا را به نمادی تبدیل کرده که  با دانش کافی، قدرت، جدیت و یکپارچگی هر چه تمام تر محصولات را برای مشتریان عرضه کرده است. رنگ سبز هم به خوبی توانسته هارمونی و تعادل را در برندبوک نشان دهد و با ایجاد امید مشتریان بیشتری را برای خود جذب کند.

و در نهایت استفاده مناسب تصاویر محصولات از زوایای  مختلف نیز یکی از نقاط مثبت برندبوک اسنوا است.

با مجموع مطالب گفته شده به خوبی مشخص می شود که برندبوک اسنوا در معرفی ارزش های کلیدی وچشم انداز خود به مخاطبان و بازار هدف خود موفق است.

نمونه برند بوک های خارجی

  1. برندبوک سامسونگ

معرفی برندبوک سامسونگ را با صحبت از نام برند شروع می کنیم. سامسونگ در زبان کره ای به معنی ستاره است . موسس شرکت سامسونگ با این هدف که روزی این برند مانند ستاره ای در جهان بدرخشد این نام را انتخاب کرده است. از همین نامگذاری می توان متوجه شد که برند سامسونگ نماد قدرت است. لوگوی مشهور بیضی شکل سامسونگ هم با ترکیب رنگ سفید و آبی در بین مخاطبان به خوبی شناخته شده است.  

برندبوک سامسونگ

رنگ آبی استفاده شده در لوگوی سامسونگ احساس راحتی، آرامش و تازگی را به همراه دارند و حس تمرکز و آرامش و صلح را به همراه می‌آورد.

برندبوک سامسونگ با تغییر فونت ها به شکل ضخیم و تغییر رنگ عنوان SAMSUNG به رنگ آبی با توجه ویژه به مسائل برندینگ دیداری تنوع را اجرا کرده است.

و در نهایت ....

 ما در این مقاله از ریچتک سعی کردیم به بیان تعریفی از برند بوک بپردازیم. چند نمونه برند بوک داخلی و خارجی را معرفی کردیم که با مقایسه بین برندبوک هایی(داخلی و خارجی) که در بالا ذکر شد می توانید با نحوه تهیه برندبوک برای سازمان خود آشنا شده و بتوانید برندبوک مناسب سازمان خود را ارائه دهید.

دوستان عزیز که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید، می توانید نظرات،پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تهیه برند بوک استاندارد با ما اشتراک بگذارید.

 

 

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 25 میانگین: 10]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چست؟ نحوه استفاده از چت بات جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید