صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟





در این مقاله سعی داریم که شما را با تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها آشنا کنیم با ریچتک همراه باشید

صفحه فرود (Landing page) چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. جایی است که بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوندی در ایمیل، یا تبلیغات گوگل، بینگ، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر ودیگر شبکه های اجتماعی در صفحه وب، « فرود می‌آید».

همین تمرکز است که لندینگ پیج را به بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین های بازاریابی شما و کاهش هزینه کسب سرنخ یا فروش تبدیل می کند.

تفاوت کلیدی بین صفحه اصلی و صفحه فرود

چرا صفحات فرود در نرخ تبدیل بسیار خوب هستند؟

در زیر یک صفحه اصلی و یک صفحه فرود داریم که در کنار هم قرار گرفته اند. ببینید چگونه صفحه اصلی تعداد زیادی لینک دارد و صفحه فرود فقط یک پیوند دارد این کاملاً معمولی است.

تفاوت لندینگ پیج با صفحه اصلی

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است - شما اساساً می توانید آنها را به جای پیوند "نشت" نامید - صفحه فرود بسیار متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از اقدام دور ‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد. نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را کشف کنند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و ارزش های آن ارائه می دهد. از صفحه اصلی کاربر می‌تواند به هر جایی برود - برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره.
اما حتما باعث خرید نمی شوند.
به طور مثال در وب سایت دیجی کالا وقتی شما نام دامنه را سرچ می کنید وارد صفحه اصلی می شوید اما صفحه خرید آیفون 13 صفحه فرود به حساب می آید.

صفحه فرود مشتری هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می کنند، در لندینگ پیج شرایط به نحوی پیش می رود که کاربر را تبدیل به مشتری کند.  تبدیل ترافیکی که برند از قبل دریافت کرده کار بهتری انجام می دهد. این قدرت صفحات فرود است!

اجرای تبلیغات یا کمپین های ایمیلی پرهزینه است و بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند زمان بسیار زیادی را ببرد. با استفاده از صفحات فرود، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان فعلی خود را تبدیل به مشتری کرده و در زمان و هزینه صرفه جویی کرده اید.

انواع صفحات فرود(Landing page) 

1. صفحات فرود نسل اصلی:

صفحاتی که به آنها "led gen" یا "lead capture" نیز می‌گویند، از یک فرم به عنوان دعوت به عمل استفاده می‌کنند. این فرم تقریباً همیشه داده های سرنخ مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.
بازاریاب‌های B2B و شرکت‌هایی که اقلام با قیمت بالا را می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای تهیه فهرستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آنها گاهی اوقات در ازای دریافت اطلاعات تماس، محصول یا خدمات رایگان، مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار، ارائه می دهند. برندهای تجارت الکترونیک همچنین می توانند از این صفحات برای فهرست سازی یا ارسال رایگان یا معاملات ویژه نیز استفاده کنند.

2. صفحات فرود از طریق کلیک:

صفحات کلیکی که اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS استفاده می شود، مستقیماً برای فروش یا اشتراک پیش می روند. معمولا، آنها یک دکمه ساده به عنوان تماس برای اقدام دارند که بازدیدکننده را به جریان پرداخت می فرستد.

هدایت ترافیک به صفحات فرود

برای اینکه صفحه فرود شما کار کند، باید قیف را از بازدیدکننده  پر کنید. شما گزینه های زیادی دارید. بیایید برخی از منابع رایج تر ترافیک به لندینگ پیج را بررسی کنیم.

ترافیک جستجوی پولی

بیشتر موتورهای جستجو شامل تبلیغات پولی هستند. وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند این تبلیغات به وضوح در نتایج جستجو علامت‌ گذاری می‌شوند – اما نه خیلی واضح. در اینجا یک مثال معمولی از گوگل آورده شده است:

گوگل ادوردز

زمانی که یک تبلیغ ایجاد می کنید، می توانید انتخاب کنید که لینک بازدید کننده کاربر شما را کجا می برد. می توانید انتخاب کنید که آنها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بسیار بهتر است که یک صفحه فرود مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهد.

ترافیک شبکه های اجتماعی

اجرای تبلیغات در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین روشی ساده برای هدف قرار دادن افراد و جوامعی که  به برند شما علاقه‌ مند هستند.
هدف گیری پیشرفته دانستن این موضوع است که هر کانال اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال اینستاگرام برای محصولات و برندهای سبک زندگی با جذابیت بصری قوی به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان B2B ترجیح می‌دهند از LinkedIn برای دسترسی به حرفه‌ای‌هایی که در صنایع خاص کار می‌کنند استفاده کنند.

کمپین های ایمیلی

ایمیل به دلیل دسترسی بسیار زیاد (و هزینه کم) در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اغلب به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی مطرح می‌شود. یک مطالعه در سال 2018 توسط گروه Radicati پیش بینی کرده بود که تا سال 2022، 4.2 میلیارد کاربر ایمیل وجود خواهد داشت. این بیش از نیمی از کره زمین است!

ترکیبی قدرتمند از ایمیل ها و صفحات فرود می تواند هم برای تقویت روابط موجود با مشتریان و هم برای به دست آوردن روابط جدید استفاده شود. پس از ایجاد لیستی از مخاطبین، ایمیل به شما این امکان را  می دهد خوانندگان را با پیشنهاد خود جذب کنید، در حالی که صفحه فرود جزئیات را پر می کند و بازدیدکنندگان را به سمت دعوت به اقدام هدایت می کند.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به  بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که از منبعی بدون پرداخت پول می‌آیند - مانند نیمه پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP). با ایجاد محتوای مفید و متقاعد کننده در وب سایت یا صفحات فرود خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.
با این حال بدون هزینه بودن می تواند گمراه کننده باشد زیرا شما به یک تیم متخصص برای تولید محتوا، استراژی دقیق و بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) احتیاج دارید.

در این مقاله سعی شد موضوعات مرتبط با لندینگ پیج را در میان بگذاریم اگر نکته ای به نظر شما جا مانده در بخش نظرات با ما در میان بگذارید

منبع:unbonce.com

02/01/17

فانوس دریایی گوگل(google lighthouse) چیست وچطور کار می کند؟

01/12/21

هوش مصنوعی جدید متا مشابه چت بات جی پی تی به واتساپ اضافه می شود!

01/12/18

شخصیت های جدید چت بات بینگ تا الگوبرداری از سلبریتی ها

01/12/14

چطور با کمک بازاریابی و تبلیغات در لینکدین کسب و کارمان دیده می شود؟

01/12/11

5استراتژی تبلیغات در بازی های موبایلی

01/12/06

10تا از بهترین افزونه های ChatGpt که به آن نیاز دارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

سئو یکی از مهم ترین راه های رساندن وب سایت به رتبه های بالای گوگل است. در ادامه مطلب با …

برسی دلایل ایندکس نشدن وب سایت و توضیح مفوم ایندکس

مهمترین عواملی که بر سرعت سایت شما تاثیر می گذارد| اهمیت سرعت صفحه| نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

تعریف سندباکس| چرا سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد؟| چگونه دوره سندباکس را کاهش دهیم؟

تعریف صفحه فرود، تفاوت آن با صفحه ی اصلی و انواع لندینگپیج ها

معرفی مهمترین مواردی که باید در سایت فروشگاهی خود انجام دهید تا به بهینه سازی آن کمک کند

تگ کنونیکال برای مشخص کردن صفحه یا URL اصلی بین محتوای مشابه است....

لینک سازی و سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت شما بسیار مفید خواند بود. با این حال مواردی مثل ساخت …

هدف سئو تکنیکال بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات در موتورهای جستجو است. ساختن …

فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. این فایل در فایل های منبع اکثر وب سایت …

داشتن تقویم محتوایی باعث می شود که شما برنامه روزانه خود را بدانید و با برنامه ریزی منظم اهداف وب …

رپورتاژ آگهی روشی است که پست شما در وبلاگ دیگری به منظور ایجاد روابط منتشر می شود تا بازدید سایت …

کلمات کلیدی تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی و سئو وبسایت دارند. این کلمات می توانند رتبه و جایگاه سایت …

افزایش جایگاه سئو کار دشواری نیست و شما می توانید با اجرای تکنیک هایی که در ادامه به شما خواهیم …

در این مطلب قصد داریم که به ترفندهایی که در مقاله نویسی برای افزایش بازدید وب سایت انجام می شد، …

وظیفه الگوریتم دزد دریایی گوگل شناسایی محتوا و فایل هایی است که دارای حق کپی رایت بوده اما سایت های …

آگاهی از راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت به شما کمک می کند تا جایگاه و رتبه بهتری را برای …

اعتبار دامنه مبنایی برای اندازه گیری اعتبار سایت محسوب می شود که با ابزار moz قابل اندازه گیری است مواردی …

سئو سایت خبری تفاوت هایی با سئو دیگر سایت ها دارد که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته …

گوگل لایت هاوس و تاثیر آن بر سئوی سایت





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید