چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ فروش بیشتری داشته باشیم؟





بلاگری یکی از پردرآمدترین شغل هاست که با جذب فالوور و افزایش بازدید تبلیغات زیادی انجام می دهند و با معرفی برندهای مختلف درآمد آنها را نیز افزایش می دهند. داشتن ایده و خلاقیت یکی از اصلی ترین عوامل برای موفقیت در زمینه اینفلوئنسرمارکتینگ است که با تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان هدف آنها را به خرید و استفاده از خدمات برند ترغیب می کنند. 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفوئنسر در شبکه های اجتماعی به افرادی گفته می شود که به دلیل داشتن مهارت ها و تجربه در زمینه خاص مشهور شده اند. پس از شهرت در شبکه های اجتماعی با اشتراک گذاری پست ها و استوری ها متنوع و مرتبط با زمینه مهارتی خود علاقه مندان زیادی دارند که با دنبال کردن، لایک کردن و ارسال کامنت به پست های اینفلوئنسر توجه می کنند. امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های محبوب و پرمخاطب و از طرفی پردرآمد برای بسیاری از کسب و کارها در شبکه های مجازی بخصوص اینستاگرام است. 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان روشی برای جذب مخاطب از طریق افراد تاثیر گذار و مشهور انجام می شود. اینفلوئنسرها در صفحات مجازی خود با دنبال کنندگان زیادی که دارند از طرف مخاطبان شناخته شده، گاهی الگو می شوند و حتی از طریق تبلیغ یک برند موجب فروش آن محصول و خدمات می شوند.

کاربران اینستاگرام هم با مشاهده تبلیغات با روش اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به خرید یک محصول بیشتر ترغیب می شوند و حتی با دیدن نتیجه یک محصول که توسط اینفلوئنسر انجام می شود بازاریابی نتیجه بخشی هم به دنبال دارد. 

به طور مثال اینفلوئنسری با تبلیغ لوازم آرایشی و استفاده آن را روی پوست خود نتیجه را با یک ویدئوی جذاب به مخاطبان نشان می دهد و ضمن معرفی محصولات یک برند، مزایای آن را هم به مخاطب نشان می دهند که موجب جلب اعتماد و در نتیجه افزایش درصد احتمال خرید محصول از جانب مشتری می شود. 

حالا در نظر بگیرید کمپین تبلیغاتی محصول شما توسط یک اینفلوئنسر بعنوان یک فرد پر مخاطب و تاثیر گذار انجام شود. این نوع بازاریابی ضمن معرفی محصول، خدمات پیام برند شما را نیز به بهترین شکل و از طریق فردی که بیشترین تاثیر را روی مخاطب دارد اجرا می شود. در ایران روش اینفلوئنسر مارکتینگ و اجرای کمپین های تبلیغاتی برندهای مختلف بیشتر در اینستاگرام استفاده می شود. 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران چگونه است؟

براساس نظرات بازاریابان اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر زیادی بر فروش محصولات دارد و حتی به بازگشت سرمایه هم کمک زیادی می کند. امروزه بازاریابان باسرمایه گذاری در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ این روش را یکی از بهترین روش های بازاریابی می دانند. اینفلوئنسر مارکتینگ موجب افزایش اعتبار برند می شود و اینکه مخاطبان با اعتماد به افراد مطرح و مشهور محصولات شما را شناخته و نسبت به آن توجه دارند نشان می دهد که اینفلوئنسر مارکتینگ به نوعی تائیدیه برند شماست. 

برخی مزایای استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ 

  • اعتماد بیشتر مخاطب و مصرف کننده نسبت به اینفلوئنسر و صحبت های او 
  • کسب اعتبار برای برند از طریق اینفلوئنسر 
  • انتقال پیام برند از طریق اینفلوئنسر 
  • صرف هزینه و زمان کم تر برای تبلیغ محصولات برند

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران چگونه است؟

اینفلوئنسرها را می توان از نظر نوع کار به چند دسته تقسیم کرد:

✔ اینفلوئنسر تولید کننده محتوا: 

این افراد در ابتدای فعالیت از طرف مخاطب شناخته شده نیستند و با فعالیت و تولیدمحتوا در شبکه های اجتماعی در طول زمان به شهرت می رسند. 

✔ اینفلوئنسرهای سینما و تلویزیون: 

این دسته از اینفلوئنسرها با فعالیت در سینما، تلویزیون و کانال های ورزشی به شهرت رسیده اند. مثل بازیگرانی که در اینستاگرام دنبال کننده های زیادی دارند. 

✔اینفلوئنسر در حوزه های تخصصی :

افراد مشهور در حوزه های تخصصی گوناگون از جمله دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و کسب و کار، IT و ... فعالیت می کنند. مانند عادل طالبی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار دنبال کننده های زیادی دارد. 

برخی اینفلوئنسرها هم در زمینه های هنری، سبک زندگی، آشپزی، پزشکی، عکاسی، گردشگری و ... فعالیت می کنند و با انتشار پست هایی در اینستاگرام مشهور شده اند. 

معروف ترین اینفلوئنسرهای ایرانی

مزایای استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ

◼اینفلوئنسر در زمینه زیبایی و خودآرایی 

یکی از ایفلوئنسرهای مشهور ایرانی، صدف بیوتی است که در اینستاگرام مخاطبان زیادی دارد. صدف بیوتی جزء اولین اینفلوئنسرهای ایرانی است که از طریق همکاری با برندهای معروف ایرانی و خارجی به شهرت و درآمد بالایی رسیده است. 

◼اینفلوئنسر در زمینه آشپزی

یکی از موضوعاتی که در اینستاگرام دنبال کننده هایی زیادی دارد و محتواهای جذابی برای آن ساخته می شود حوزه آشپزی است. از جمله اینفلوئنسرهای ایرانی نواب ابراهیمی است که با آشپزی غذاهای متنوع و گذاشتن رسپی آن ها و همینطور تست غذاهای گوناگون محتواهای خلاقانه ای را می سازد. 

◼اینفلوئنسر در زمینه گردشگری

یکی از معروف ترین بلاگرهای ایرانی هدی بیوتی است که همکاری زیادی با اینفلوئنسرهای خارجی را هم دارد. این بلاگر ایرانی با سفر به مناطق دیدنی و گردشگری ایران و دنیا تجربیات سفرهای خود را با بقیه به اشتراک می گذارد. با استوری های جذاب و پست های خواندنی خود محتواهای قوی تولید می کند که موجب شده دنبال کننده های زیادی داشته باشد. از طریق برگزاری تورهای گردشگری به نقاط مختلف از جمله مصر درآمدزایی نیز دارد. 

سخن پایانی 

کسب و کارهای برای معرفی برند و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنند و محصول و خدمات خود را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ معرفی می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ در مقابل سایر روش های بازاریابی روشی مقرون به صرفه و موثر است که در مدت زمان کوتاهی نرخ بازگشت سرمایه را افزایش داده و موجب افزایش فروش و حتی اعتبار برند می شود. 

در این مقاله از ریچتک بررسی کردیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و برخی از معروف ترین اینفلوئنسرهای ایرانی را نیز معرفی کردیم. شما نیز می تاونید نظرات خود در زمینه اینفلوئنسرمارکتینگ با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را در برخورد با این روش بازاریابی و اینفلوئنسرها در اینستاگرام بیان کنید. 

02/03/11

4مورد از بهترین های افیلیت مارکتینگ در ایران

02/03/04

چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ فروش بیشتری داشته باشیم؟

02/02/31

8 فرمول انواع عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا

02/02/28

تکنیک های کامنت مارکتینگ(comment marketing) در موفقیت کسب وکارها

02/02/24

ماه عسل گوگل(google honeymoon) چیست و چرا اتفاق می افتد؟

02/02/17

استراتژی محتوا چیست؟ چطور استراتژی محتوا را انجام دهیم؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 115 میانگین: 200]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چیست؟ نحوه استفاده از چت جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدیدهوش مصنوعی بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA

معرفی ابزارهای ابزارهای سوشال لیسنینگ

مارکت پلیس های ایران و راه اندازی مارکت پلیس

دلایل ریبرندینگ و مراحل لازم برای پیاده سازی آن در سازمان

کامنت مارکتینگ(comment marketing) چیست؟

آموزش عنوان نویسی تبلیغاتی برای تولید محتوا

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ در ایران





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید