8 فرمول انواع عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا





اگر در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت می کنید حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مطالبی با انواع عنوان را بنویسید که جذابیتی برای خواننده ندارد یا مقالاتی که در سایت منتشر می کنید بازدیدکننده های زیادی ندارد پس به این نتیجه می رسید که به عنوان تولیدکننده محتوا موفق نیستید! 

یکی از دلایل عدم موفقیت در زمینه تولید محتوا و کپی رایتینگ نوشتن عنوان های نامناسبی است که جذابیتی برای خواننده ندارد و در نگاه اول تاثیری روی او نمی گذارد. برای اینکه محتوانویس خوبی باشید و مقالاتی که می نویسید ضمن اینکه بازدید بالایی دارد موجب رتبه بالا برای سایت شود نیاز دارید که برخی تکنیک های عنوان نویسی را بدانید. یک عنوان جذاب در محتوا همیشه منجر به جذب مخاطبان می شود. در این مقاله قصد داریم به موضوع عنوان نویسی برای محتوا و تکنیک های عنوان نویسی تبلیغاتی بپردازیم. 

عنوان نویسی چیست؟ 

فرمول های عنوان نویسی جذاب

نوشتن عنوان جذاب در محتوا در نگاه اول دید کلی از مطلب را به مخاطب انتقال می دهد و در واقع مخاطب را به خواندن ادامه مطلب ترغیب می کند. در نتیجه بازدید بیشتری هم از سایت صورت می گیرد. 

برای عنوان نویسی جذاب استفاده از کلمات کلیدی مربوط به محتوا اهمیت زیادی دارد. بارها پیش آمده که با دیدن عنوان جذاب روی آن کلیک کرده اید و با خود گفته اید فرصت خوبی است. 

پس عنوان نویسی خوب برای تبلیغات تاثیر زیادی بر تصمیم افراد دارد که روی آن کلیک کنند یا نه. عنوان نویسی این فرصت را به شما به عنوان تولید کننده محتوا می دهد که در بهترین موقعیت و از همه جا خدمات خود را ارائه دهید. 

چرا باید عنوان جذاب در محتوا داشته باشیم؟

عنوان نویسی چیست؟

عنوان اولین تیتری است که مخاطب آن را می بیند و اگر جذاب باشد با خواندن آن تصمیم می گیرد که روی لینک آن کلیک کند و ادامه مطلب را هم بخواند و بالعکس اگر جذابیتی برای خواننده نداشته باشد به راحتی از آن می گذرد. 

شما به عنوان کپی رایتر یا تولید کننده محتوا باید تکنیک ها و روش های جذب مخاطب و برقراری ارتباط با او را بدانید. بهترین راه برای جذب مخاطب، برانگیختن احساسات اوست و اگر می خواهید مخاطب نوشته شما را ببیند و نسبت به آنها فکر کند باید احساسات او را تحریک کنید. 

با انتقال حس کنجکاوی، یا طرح یک سوال علامت سوالی بزرگ در ذهن او نقش می بندد و مخاطب برای رفع حس کنجکاوی و پاسخ به سوالاتش ترغیب می شود که روی لینک مربوط به عنوان کلیک کند. در واقع این عنوان فرصتی استثنایی برای مخاطب است که شاید دیگر برای او اتفاق نیفتد. 

علاوه بر آنکه عنوان نویسی برای تولید محتوای وب سایت(عنوان نویسی مقاله) اهمیت دارد، همچین باید عنوان نویسی در اینستاگرام را هم  در نظر بگیرید. 

بخوانید:استراتژی محتوا چیست؟ چطور استراتژی محتوا را انجام دهیم؟

راه های تحقیق کلمات کلیدی سایت

عنوان نویسی در اینستاگرام و روش های جذابیت آن 

چطور برای اینستاگرام عنوان جذاب بنویسیم؟

✔استفاده از عدد در عنوان به همراه ارائه راه حل 

مثال: 5 فرمول عنوان نویسی موفق 

✔استفاده از سوال و طرح پرسشی برای مخاطب همراه با جواب سوال 

مثال:چطور عنوان جذاب بنویسیم؟

✔هشدار به مخاطبان در عنوان نویسی 

مثال:حواست باشه از این کلمات تو عنوان استفاده نکنی!

✔از زبان مشتری و خواسته مشتری را بیان کنید

مثال:بهترین عنوانی که تا به حال خوانده ام

✔احساسات مخاطبان را برانگیزید

مثال:این کلمات را در عنوان محتوا استفاده کنید تا بازدید بیشتری داشته باشید.

فرمول های نوشتن انواع عنوان جذاب 

بهترین عنوان برای مقاله چطور نوشته می شود؟

آنچه که شما به عنوان محتوا در مقاله نوشته اید یا در عنوان مقاله به کار گرفته اید برای مخاطب بسیار مهم است و در واقع عنوان مطلب یا محتوا مهم ترین عنصری است که می تواند مخاطب را متقاعد کند که محتوای شما را بخواند. در این بخش تکنیک هایی برای نوشتن انواع عنوان جذاب در محتوا را که موجب بهبود محتوای اینستاگرام و سایت می شود را بررسی کرده ایم. 

◼عنوان نه چندان کوتاه یا خیلی طولانی نباشد

طول عنوانی که می نویسید نه خیلی کوتاه باشد که مخاطب منظور شما را متوجه نشود و نه آنچنان طولانی باشد که در جمع بندی مطلب صحبتی از آن نشده باشد. اغلب با عنوانی به طول متعادل پیام شما  منتقل می شود. 

◼روان و با زبان عامیانه بنویسید 

شما به عنوان تولید کننده محتوا باید هنر روان و ساده نویسی را داشته باشید. تا جایی که می توانید از به کار بردن کلمات سخت پرهیز کنید. خود را به جای مخاطب بگذارید تا مخاطب را به خواسته اش برسانید. 

◼انتقال حس کنجکاوی در مخاطب 

استفاده از اصطلاحاتی که کنجکاوی مخاطب را تحریک می کند و موجب می شود برای دریافت پاسخ سوالاتش وارد سایت شما شده و تا محتوا شما را بخواند ذهنش درگیر است. 

◼در عنوان نویسی به مخاطب راه حل ارائه دهید

یکی از تکنیک های جذب مخاطب از طریق عنوان نویسی ارائه راه حل هایی برای مشکلات مخاطب است. در هر زمینه ای که تولید محتوا انجام می دهید سعی کنید برای عنوان محتواها از دغدغه های کاربران و مسائلی که در آن زمینه مواجه هستند صحبت کنید. به طور مثال این عنوان را دقت کنید: انواع مبل رنگی و از بین بردن لکه از روی آن در این عنوان ضمن اینکه به انواع مبل رنگی اشاره شده است به مخاطب وعده پاک کردن لکه از روی مبلمان هم داده شده است. 

پس برای عنوان نویسی باید دغدغه ها و سوالات بی پاسخ مخاطبان را بدانید و برای آنها راه حل هایی را ارائه دهید. مخاطب برای گرفتن جواب سوالات خود هم که شده روی عنوان شما کلیک می کند و با خواندن مقاله شما هم نیاز او برطرف شده و هم بازدید بیشتری از سایت شما صورت می گیرد.

◼استفاده از اعداد در عنوان نویسی 

وجود عدد در عنوان توجه مخاطب را به خود جلب کرده و وقتی شما به عنوان تولید کننده محتوا از اعداد استفاده می کنید مخاطب حس خوبی نسبت به آن دارد و توجه بیشتری به آن دارد. استفاده از اعداد در عنوان هم خواندن آن را ساده می کند وهم نشان از قطعیت کلام شما هست. 

◼زمان برای مخاطب ارزشمند است

کاربران سایت اغلب دوست دارند مطلبی را که سرج می کنند در مدت زمان کوتاه جواب بگیرند؛ پس هنگام عنوان نویسی به مخاطب این حس را انتقال دهید که با خواندن این محتوا جواب بسیاری از سوالاتش را در زمان کمی می گیرد. به طور مثال این عنوان: تو خونه بشین و کسب درآمد کن!

◼از پسوند «ترین» غافل نشوید

همه افراد علاقه دارند بدانید ترین ها در هر زمینه ای چه کسانی یا چه کسب و کارهایی هستند. مثلا جدیدترین مدل گوشی؛ پرفروش ترین فیلم سینما، دیدنی ترین مکان ها در شیراز و .... این ها عناوینی است که اغلب کاربران آن را جالب می دانند. 

سئو را در عنوان نویسی فراموش نکنید 

با سرچ کلمات کلیدی، عنوان نویسی براساس کلماتی که مخاطبان بیشتر سرچ می کنند انجام می شود و شانس بیشتری برای بالا آمدن در موتورهای جستجوی گوگل خواهید داشت. 

بخوانید:ترفندهای مقاله نویسی اصولی برای افزایش ترافیک سایت

سخن پایانی 

عنوان نویسی از مواردی است که اگر شما در نقش تولید کننده محتوا با تکنیک های آن آشنا باشید بدون نیاز به داشتن استعداد خاصی و فقط با رعایت فرمول های عنوان نویسی و با نوشتن انواع عنوان کاربران را ترغیب به کلیک و خواندن مطلب می کنید. 

در این مقاله از وب سایت ریچتک به موضوع عنوان نویسی برای محتوا پرداختیم که با آموزش عنوان نویسی و یادگیری نکات مربوط به نوشتن انواع عنوان می توانید در تولید محتوا و عنوان نویسی در اینستاگرام و وب سایت موفق تر عمل کنید. شما نیز اگر تجربه ای در زمینه تکنیک های فرمول نویسی و تولید محتوا دارید با ما در میان بگذارید. 

02/03/11

4مورد از بهترین های افیلیت مارکتینگ در ایران

02/03/04

چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ فروش بیشتری داشته باشیم؟

02/02/31

8 فرمول انواع عنوان نویسی جذاب در تولید محتوا

02/02/28

تکنیک های کامنت مارکتینگ(comment marketing) در موفقیت کسب وکارها

02/02/24

ماه عسل گوگل(google honeymoon) چیست و چرا اتفاق می افتد؟

02/02/17

استراتژی محتوا چیست؟ چطور استراتژی محتوا را انجام دهیم؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1500 میانگین: 350]

دسته بندی ها:

اشتراک:



نظر بدهید




نظرات





پست های مرتبط

چگونه یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنیم؟| چگونه ترافیک صفحه وبلاگ را افزایش دهیم؟| چگونه صفحه وبلاگ را درآمد زا …

ایمیل مارکتینگ یک شیوه بازاریابی مقرون به صرفه است که به شما کمک می کند با مشتریان خود در تعامل …

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک می کند تا راحتتر به کسب درآمد بپردازید و به …

مواردی از قبیل بازاریابی، برندسازی موثر، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو و... همگی بخشی از دیجیتال …

برندبوک چیست؟ برای نوشتن برندبوک چه مراحلی را طی کنیم؟ اهمیت و مزایای برندبوک ، نکات قابل توجه در طراحی …

مهم ترین گام برای موفقیت در کسب و کار ، داشتن روش مناسب برای بازاریابی و فروش است که شما …

کمپین تبلیغاتی دیجیتال در شبکه های اجتماعی و وب سایت از طریق سرچ، ایمیل، انجمن های گفتگو و سایر بسترهای …

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی ایرانی و خارجی و ویژگی کمپین های تبلیغاتی موفق

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن با پرداخت هزینه ، سایت خود را در سایت های …

چت جی پی تی چیست؟ نحوه استفاده از چت جی پی تی چگونه است؟

چت جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی مولد، محتوای جدید تولید می کند. در حالیکه تا امروز اینطور بنظر …

گوگل از هوش مصنوعی جدید خود به نام بارد رونمایی کرد!

مایکروسافت در مراسمی با موضوع هوش مصنوعی از نسخه جدیدهوش مصنوعی بینگ و مرورگر اج رونمایی کرد.

هوش مصنوعی در بسیاری کارها جای انسان را می گیرد؛ به طور مثال در انجام کارهای روزانه مانند نوشتن ایمیل، …

بازنویسی پاسخ های گوگل بارد

چت بات جی پی تی به عنوان هوش مصنوعی جدید هنوز چندان بین کاربران جا نیفتاده و بسیاری از افراد …

تبلیغات در بازی های موبایلی بازی دو طرف سود

لینکدین مارکتینگ برای توسعه کسب و کار

تغییر شخصیت چت بات بینگ و نزدیک شدن به حالت انسانی

رقیب جدید CHATGPT، هوش مصنوعی متا با نام LLaMA

معرفی ابزارهای ابزارهای سوشال لیسنینگ

مارکت پلیس های ایران و راه اندازی مارکت پلیس

دلایل ریبرندینگ و مراحل لازم برای پیاده سازی آن در سازمان

کامنت مارکتینگ(comment marketing) چیست؟

آموزش عنوان نویسی تبلیغاتی برای تولید محتوا

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ در ایران





آینده شغلی خود را حرفه ای بسازید

ما معتقدیم سرنوشت و آینده در دستان شماست و زمان عنصر گرانبهایی است که نباید از آن غافل شد

همین حالا به ما بپیوندید